формувати математичну компетентність - оперувати числовою інформацією, геометричними об’єктами на площині; розв’язувати задачі практичного змісту; вдосконалювати навички роботи з різними одиницями вимірювання об’ємів та техніку розв’язування задач на обчислення об’єму прямокутного паралелепіпеда, куба; формувати ключові компетентності відповідно до наскрізних ліній: «Підприємливість і фінансова грамотність» (самостійне добування знань, їх трансформація, відтворення; розвиток усної мови, логічного мислення; інтерпретація та оцінювання результатів); «Громадянська відповідальність» (формування особистості: самостійність, об’єктивність, адекватність, рефлективність; здоров’язбережувальні навички; встановлення відношень між реальними об’єктами навколишньої дійсності (природними, культурними, технічними тощо); «Екологічна безпека й сталий розвиток» (усвідомлення взаємозв’язку математики та екології на основі статистичних даних; використання математичних методів у життєвих ситуаціях; дотримання санітарних норм побуту).
ІІ. Актуалізація знань ( 6 хв) (На екрані відеозапис) Кореспондентки Юлії: «Увага! Екстрений випуск Новин! Вчора на середню школу №101 приземлилися невпізнанні літаючі об’єкти досить правильної форми. Очевидці кажуть, що прибульці більш за все цікавились учнями 5-Б класу, а ті, в свою чергу, зацікавились цими об’єктами. Нам вдалося створити фотороботи цих об’єктів – ось вони!!! (показує зображення прямокутного паралелепіпеда, куба).
Детальніше з місця події наш вчитель: Євгеніє Василівно, що розказують п’ятикласники про той об’єкт, що приземлився на території школи?: Метод “Мікрофон”: 1.Чи довелось вам вчора бачити такі об’єкти? Як вони називаються? (прямокутний паралелепіпед,куб) 2. Де саме ви його бачили?( в підручнику, вдома в кімнаті) 3.Які три виміри має прямокутний паралелепіпед?(ширина,довжина, висота) 4. Які ці виміри у куба?( рівні) 5. Скільки вершин мають ці фігури? (8) 6. Скільки ребер мають ці фігури? (12) 7.Яка кількість прямокутників знаходиться в прямокутному паралелепіпеді?(6) 8. Як вони називаються?(грані) 9. Якою фігурою є грані куба? (квадрати)
Вчитель. Тема нашого уроку «Об’єм прямокутного паралелепіпеда, куба». На уроці ми дізнаємось, як знаходити об'єм прямокутного паралелепіпеда та куба й будемо використовувати їх при розв’язуванні задач практичного змісту. Пропоную вам переглянути відеоролік. (Кожному учневі роздати теоретичний матеріал на папері ) https://www.youtube.com/watch?v=ZTW2rYUgwfI
ІV. Удосконалення вмінь (8 хв.) Перед вами класна кімната. Її ширина 12 м, довжина на 5 м менша за ширину, висота у 4 рази менша від ширини. В класі зараз присутні 27 учнів 5 класу та вчитель – всього 28 людей. Скільки об’єму повітря приходиться на 1 людину? ( колективне розв’язування задачі з послідовними коментаріями). А зараз на практиці застосуємо здобуті теоретичні знання (колективне розв’язування задачі):
Розв'язання задачі Дано: прямокутний паралелепіпед; ширина – 12 м; довжина -?, на 5 м менша за ширину; висота -?, у 4 рази менша від довжини. Знайти: об’єм повітря, що приходиться на 1 людину в класі. Розв’язання: 1) 12-5=7 (м) – довжина 2) 12:4=3 (м) – висота 3) 12х7х3=252 (м3) 4) 252:28= 9(м3) Відповідь: 252 м3 – об’єм повітря, що знаходиться в класній кімнаті, яка має форму прямокутного паралелепіпеда; на одну людину в класі припадає 9 м3 повітря. Вчитель. А за санітарними нормами мінімальний об’єм повітря складає 6 м3. Ось чому ви комфортно почуваєтеся на уроках в школі.