Урок 5 клас "Зовнішність та одяг"

Про матеріал
Конспект уроку у 5 класі "Зовнішність та одяг". Матеріал також підходе для роботи з дітьми з особливими освітніми потребами Повторення та активізація ЛО до теми, удосконалення навичок усного мовлення та письма.
Перегляд файлу

Тема: Зовнішність та одяг.

Цілі: активізувати вживання ЛО до теми уроку;

         формувати вміння знаходити необхідну інформацію в прочитаному

                           тексті;

          вдосконалювати навички усного мовлення;

          вчити висловлювати свою точку зору щодо зовнішності людей та моди;

         прищеплювати навички естетичного смаку в одязі.

Хід уроку

  1. Організаційна бесіда.

Пісенька ‘Hello! Hello! How are  you?’

Підготовка до сприймання іншомовного мовлення.

Fashion change so quickly. That it’s difficult to follow them. What was ‘in’ yesterday, may be out of  fashion tomorrow and not so popular today. Even people who don’t like mush interest in clothes and fashion cant notice how radically people around change with each new suring of fashion. Today we’ll try do describe the main changes in people’s appearance that took place in the 21st century.

  1. Warm-up.

What is the topic of our lesson you may guess. Do this task. Fill in the missing words.

f-ie-d-y      at-rac-iv-      c-rl-      l-n-          s-r-ig-t    h-i-cu-    in-e-l-g-nt

T: Who can guess the topic of our lesson?

P 1: Fashion and clothes.

T: Yes, you are right. We’ll speak about fashion, clothes and appearance today.

  1. Активізація вживання ЛО.

Writing

           Поділити учнів на 3 групи. Кожна записує  відповідні слова у вигляді Mind-map:

  • Types of clothes          

 

 

  •  Types of shoes       
  •  Accessories

Sort out the words: a jacket, boots, a badge, a T-shirt, a skirt, a nose-stud, sandals, a raincoat, a ring, slippers, an ancle chain, trainers, bangles, a jumper, a bracelet, a scarf, high-heeled shoes, a blouse, plimsolls,  a sweater, earrings, trousers.

Кожна група читає написані слова, перевіряється правопис слів.

  1. Speaking

Учні описують зовнішність та одяг відомих людей за планом, не називаючи їх імен.

  • Their size and height
  • Their face and hair
  • The clothes and accessories the person normally wear
  • Their personality

Учні слухають розповідь, заповнюють таблицю і намагаються вгадати ім’я цієї відомої людини.

Наприклад:

She is a Ukrainian singer. She is young but very confident. She is pretty. She’s got straight black hair. Her eyes are large and brown. She is tall and slim. She usually wears short skirts, jeans, vests, blouses. Sometimes she has a hat on. She wears earrings, bracelets, and a lot of rings. She hasn’t got a nose-stud or a tattoo, but I yjink she is very fashionable.

General appearance

body

hair

eyes

clothes

accessories

personality

pretty

Tall

slim

Strait

black

Large

brown

Short, skirts, jeans, vests, blouses

Earrings,

Bracelets, rings

Confident,

fashionable

Учні задають питання:

What kind of shoes does she usually wear?

Is she pretty/ tall / slim?

What kind of personality is she?

 

  1. Інтерактивна форма роботи «Мікрофон».

Учні висловлюють свою думку щодо проблемного питання :

What does it mean to be fashionable?

Правило гри: говорить тільки той, хто має мікрофон.

  • To wear expensive clothes
  • To wear jewellery
  • To use a lot of make-up
  • To have a tattoo
  1. Summarizing

Thank you for your work. Today we spoke much on the topic about appearance and clothes.

You described different people, ……….(учні продовжують список виконаної роботи на уроці)

  1. H.a.: повт.слова до теми, створити дизайн одягу з прикрасами.

 

 

docx
Додано
11 жовтня 2021
Переглядів
496
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку