Мета
- навчальна: формувати знання про вчених-натуралістів та їхній внесок у вивчення природи, формувати вміння та навички застосовувати теоретичні знання на практиці, здійснювати пошукову та дослідницьку діяльність;
- розвивальна: формувати вміння та навички знаходити необхідну інформацію в довідкових виданнях з природничих наук, застосовувати природничо-наукову лексику в самостійних усних повідомленнях, готувати повідомлення відповідно до заданих критеріїв, виготовляти різноманітні презентаційні матеріали для супроводу виступу, сприяти набуттю досвіду публічного виступу, організації групової роботи;
- виховна: виховувати почуття відповідальності, впевненості у власних силах, взаємодопомогу, толерантність.
Очікувані результати: у результаті проведеної роботи учні розширять свої уявлення про розвиток природничих знань, набудуть досвіду пошуково-дослідницької діяльності, відчують значущість своєї роботи в навчальному процесі.
Форма захисту проекту: усне повідомлення у супроводі фотоколлажу, презентації.
Розробка уроку природознавство
Клас 5
Вчитель: Чумак А.І. Дата_______________________
Урок №5: Міні-проект (інформаційний). Визначні вчені-натуралісти
Мета
- навчальна: формувати знання про вчених-натуралістів та їхній внесок у вивчення природи, формувати вміння та навички застосовувати теоретичні знання на практиці, здійснювати пошукову та дослідницьку діяльність;
- розвивальна: формувати вміння та навички знаходити необхідну інформацію в довідкових виданнях з природничих наук, застосовувати природничо-наукову лексику в самостійних усних повідомленнях, готувати повідомлення відповідно до заданих критеріїв, виготовляти різноманітні презентаційні матеріали для супроводу виступу, сприяти набуттю досвіду публічного виступу, організації групової роботи;
- виховна: виховувати почуття відповідальності, впевненості у власних силах, взаємодопомогу, толерантність.
Очікувані результати: у результаті проведеної роботи учні розширять свої уявлення про розвиток природничих знань, набудуть досвіду пошуково-дослідницької діяльності, відчують значущість своєї роботи в навчальному процесі.
Форма захисту проекту: усне повідомлення у супроводі фотоколлажу, презентації.
ПІДГОТОВЧИЙ ЕТАП
Важливою метою навчання в сучасних умовах є не передача готових знань учню, а вміння навчити його самостійно знаходити та відкривати знання, спираючись на особистісний освітній досвід.
Важливим є підхід, який надав би можливість школярам працювати самостійно і стимулював до подальшого навчання. Саме проектна діяльність — один зі способів досягти поставленої мети. З його допомогою реалізують міжпредметні зв'язки, учні співпрацюють з учителем, з однокласниками, підвищується загальна якість освіти. Під час вивчення курсу природознавства доцільно виконувати міні-проекти інформаційного спрямування. Це обумовлено віком і відсутністю досвіду для виконання повноцінного проектного дослідження.
Учитель ознайомлює учнів з етапами виконання роботи під час постановки завдання першого міні-проекту.
Послідовність проектної роботи:
Хід уроку
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ТА ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
Учитель. Сьогодні ви не тільки станете учителями для своїх однокласників, ви відчуєте значущість своєї роботи, впевнитесь, що навчання — це цікаво.
III. ЗАХИСТ ПРОЕКТІВ
1. Видатні вчені-натуралісти.
2. Лінней та його досліди на рослинах.
3. Квітковий годинник — доречно і сучасно.
4. Цікавинки з усього світу (про історію винаходу приладів для спостережень).
IV. ОБГОВОРЕННЯ РЕЗУЛЬТАТІВ ДІЯЛЬНОСТІ
V. Підсумок уроку.
* Прийом «Мікрофон»
Учні оцінюють результат своїх однокласників. Висловлюються про цікаве на уроці і таку форму діяльності.
VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
- Опрацювати параграфи підручника: § 5(1).