УРОК 5 на тему: Дослід Міллікена. Розв'язування задач.

Про матеріал

На своїх уроках використовую методи інтерактивного навчання, які допомагають мені покращити результати учнів у навчальний та позаурочній діяльності, підвищити особистісний розвиток дитини за рахунок зменшення частки репродуктивної діяльності, забезпечуючи зниження навантаження учнів і підвищення якості знання. Я розробила 14 уроків з розділу «Електричне поле»В даній роботі розглянула особливості вивчення розділу « Електричне поле», пропоную розробку 5 уроку даного розділу.

Перегляд файлу

УРОК 5 на тему:   Дослід Міллікена. Розв'язування задач.

 

Мета: дидактична: поглиблювати знання учнів про електричне поле та його властивості; формувати вміння і навички самостійно розкривати фізичний зміст задач, розв'язувати якісні та розрахункові задачі;

розвиваюча: розвивати логічне мислення учнів, розвивати розумові операції порівняння, аналізу та синтезу, розвивати фізико-математичну мову учнів;

виховна: виховувати самостійність, працелюбність, почуття колективізму.

Тип уроку: урок комбінований.

Обладнання: електрофорна машина, електрометри з обладнанням, картки –завдання, картки –опорні конспекти, навчальне програмне забезпечення з фізики для 10 класу загальноосвітніх навчальних закладів, комп’ютер, проектор.

Розум полягає не тільки в знанні,

 а й в умінні застосувати його до справи.

 Аристотель

Хід уроку

1. Етап орієнтації та цілепокладання

Перевірка домашнього завдання  (прийом «я хочу повідомити про..» ) (Двоє учнів по черзі розповідають про хід розв'язування домашніх задач.)

Поточний контроль і оцінювання (використовуємо навчальне програмне забезпечення з фізики для 10 класу загальноосвітніх навчальних закладів, пропонується варіант: задачі вправи №17 (1-3.) )

 Актуалізація опорних знань.

Методом фронтальної бесіди повторюємо основні поняття та закони. Прийом «гонка за лідером»

1. Що називають напруженістю електричного поля?

2.Чому дорівнює напруженість електричного поля точкового заряду?

3.Який напрям має напруженість електричного поля позитивного заряду, негативного заряду?

4.У чому суть принципу суперпозиції електричних полів?

 

 

2. Етап проектування Демонстрація досліду «подільність електричних зарядів» з обговоренням результатів досліду. Проблемне питання: чи є межа поділу заряду?(опора на раніше отримані знання )

3.Етап реалізації запланованої діяльності.

Розповідь вчителя (з елементами демонстрації, використовуємо навчальне програмне забезпечення з фізики для 10 класу загальноосвітніх навчальних закладів).

Учитель розповідає про дослід Міллікена, розкриває основну ідею цього досліду: доведення існування або не існування елементарного електричного заряду,(варіант: використовую плакат зі схемою досліду Міллікена).

4.Етап закріплення одержаних знань Розв'язування задач. Прийом «ланцюжок»(розв’язують на дошці, почергово виконують етапи розв’язку задачі) Задача  Два заряди д, = 2 нКл і q2 = -3 нКл розташовані на відстані 6 см один від одного. Обчисліть напруженість електричного поля у точці, яка знаходиться на середині лінії, що з'єднує ці заряди.

 

Задача 696 (Римкевич) Задача № 701 (Римкевич)

 (Учні розв 'язують самостійно.)

Розповідь вчителя (з елементами демонстрації, використовуємо навчальне програмне забезпечення з фізики для 10 класу загальноосвітніх навчальних закладів).

Учитель розповідає про дослід Міллікена, розкриває основну ідею цього досліду: доведення існування або не існування елементарного електричного заряду,(варіант: використовую плакат зі схемою досліду Міллікена).

5.Підбиття підсумків уроку прийом «експрес –опитування» Що нового ви дізнались на уроці?  Що нове дізнались про заряди? Чи допомогла вам робота з комп’ютером?

6.Домашнє завдання.

Обов’язкове: вивчити § 38, повторити §§ 36,37, розв'язати задачу № 108, с 296,  Додаткове :прийом «задача на вибір»ст..294 задачі №87-  98.,

 

 

docx
Пов’язані теми
Фізика, 11 клас, Розробки уроків
До підручника
Фізика (академічний рівень, профільний рівень) 11 клас (Бар’яхтар В.Г., Божинова Ф.Я., Кирюхіна О.О., Кірюхін М.М.)
Додано
27 липня 2018
Переглядів
1819
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку