Урок №6 "Файли та папки" 5 клас

Про матеріал

Урок розроблений (за підручником Н.В. Морзе та ін. “Інформатика. 5 клас.") для 5 класу інформатика на тему "Файли та папки". Тип уроку: засвоєння нових знань. На уроці використовується вправа з сайту learningapps.org.

Перегляд файлу

 

Урок № 6     «___»__________ 20___ року

 

Тема уроку: Файли та папки

Мета:

навчальна: ознайомити учнів з поняттям файлу; навчити користуватися деревом каталогів, відрізняти каталоги та підкаталоги, ознайомити учнів з визначенням файлу та розширенням, навчити учнів прописувати повний шлях до файлу;

розвивальна: розвивати логічне мислення, увагу учнів, вміння вести діалог;

виховна: виховувати інформаційну культуру учнів, виховувати почуття гуманізму, колективізму, поваги до старших;

Тип уроку: засвоєння нових знань.

Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери, підручники, навчальна презентація.

 

Хід уроку

 

І. Організаційний етап.

  • Привітання;

Добрий день!

На вас чекає гарний день.

Бачу, всі веселі і здорові

До уроку всі готові!

Проведемо перекличку.

  • Перевірка присутніх на уроці;

ІI. Актуалізація опорних знань. Перевірка домашнього завдання.

Що таке Операційна Система?

Виконуючи певні дії в ОС, з чим конкретно ми маємо справу (з файлами, папками)?

Які операції може виконувати операційна система над файлами, папками, вікнами?

Що таке файл?

Які ви знаєте об’єкти операційної системи Windows?

Що таке вікно?

У яких режимах можуть відкриватися вікна?

 

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

Пояснення вчителя з елементами демонстрування або

самостійна робота учнів з джерелом інформації

1.Які об’єкти належать до файлової системи?

Одним з інформаційних процесів є процес зберігання даних. Вам відомо, що дані зберігаються на комп’ютері у вигляді файлів.

 Файлом (від англ. file — подання документа) називають набір даних, що зберігається в пам’яті комп’ютера та має ім’я.

   Файли можуть містити текстові, графічні, звукові, відеодані. Щоб розпізнати вміст файлів, використовують розширення. За розширенням можна визначити, які дії дозволяється виконувати з даними файла. Файли, що містять дані одного типу, можуть мати однакові або різні розширення. Наприклад, текстовий документ може мати розширення doc або txt; графічний файл — jpg або bmp; відеофайл — avi чи mp4; звуковий файл — wav або mp3. Ім’я файла складається з двох частин, розділених між собою крапкою «.» — назва.розширення. Наприклад, різними є файли Вишиванка.jpg та Вишиванка.bmp. Файли можна розмістити в папках. Кожна папка має своє ім’я. У папці можуть бути інші папки — такі папки називають вкладеними(мал 43.)

Тобі вже доводилося створювати папки для упорядкування власних файлів: зображень, текстових документів тощо. Ти вмієш копіювати файли до папок із зовнішніх носіїв, змінювати місце зберігання файлів і видаляти файли та папки. У такий спосіб ти працюєш із файловою системою.

Файлова система — спосіб організації даних для зберігання на зовнішніх носіях даних у вигляді файлів і папок на комп’ютері.

   Організацію й роботу з файловою системою забезпечує операційна система (ОС). Надалі будемо розглядати ОС Windows 7. Об’єктами файлової системи є файли та папки, а також пристрої зберігання даних (жорсткі диски, флеш-накопичувачі тощо).

2. Як позначають адресу об’єктів файлової системи?

Структуру файлової системи можна зобразити як дерево, де диск є коренем, папки — гілками, а файли — листками (мал. 44).

Щоб знайти потрібний об’єкт на диску, необхідно знати його адресу, або шлях до об’єкта. У записі адреси об’єкта файлової системи використовують символ «\» як розділовий знак між іменами окремих об’єктів.

Шлях до об’єкта файлової системи — це скінченний упорядкований набір імен, розділених символом «\». Він починається з імені пристрою і включає всі імена вкладених папок.

Кожний пристрій зберігання даних (диск) позначається літерою англійського алфавіту з двокрапкою. Наприклад, С:, D: (мал. 45).

Упорядкованість набору назв означає, що назви не можна міняти місцями, порядок слідування таких назв має бути чітко визначеним. Наприклад, запис D:\Світова література\Казки\Твори\Соловей.txt означає, що файл Соловей, який містить текстові дані, розміщено на диску D: у папці Твори, яка є вкладеною в папки Казки, Зарубіжна література. Говорять, що таким чином визначається повне ім’я файла. Дані про повне ім’я файла можна зберігати у спеціальному файлі, що має назву ярлик. Ярлик використовують, щоб швидко запустити програму на виконання або відкрити документ у відповідній програмі.

 Ярлик — файл, що містить адресу потрібного об’єкта файлової системи.

3. Як розрізнити об’єкти файлової системи?

 Різні об’єкти файлової системи у вікнах операційної системи Windows зображуються різними значками. Такі значки ще називають піктограмами.

Для позначення DVD-дисків використовують зображення пристрою для роботи з оптичними дисками . Ознакою ярлика є квадратик зі стрілочкою на значку об’єкта певного типу . Як правило, папки позначаються однаковими значками . Але деякі папки мають спеціальні значки. Наприклад, на комп’ютерах, де встановлено ОС Windows, стандартними папками, які ще називають системними, є Комп’ютер, Бібліотеки, Мережа, Кошик (мал. 47).

У системній папці Бібліотеки створено чотири папки для зберігання даних за типом: Відеозаписи, Документи, Зображення, Музика. Ці папки також називають Бібліотеками. Вони відображаються у вікні системної папки Комп’ютер.

Робочий стіл — це теж системна папка. А папки, створені тобою раніше, називають користувацькими, оскільки їх створюють користувачі комп’ютера для зручності роботи з файловою системою.

Проведення комплексу вправ для зняття м'язового напруження

ІV. Закріплення вивченого.

Учні виконують інтерактивну вправу на комп’ютері

https://learningapps.org/8732252

VІ. Робота за комп’ютером.

З учнями проводиться інструктаж з ТБ. Виконання комплексу вправ для зняття зорової втоми.

Робота з підручником ст.50 №2-4.

 

VІ. Аналіз та підсумки уроку.

Рефлексія

— Чи задоволені ви своєю роботою?

— У якому настрої ви працювали на уроці?

— Що вам запам’яталось на уроці?

— Де вам стануть в пригоді здобуті сьогодні знання?

VІІ. Домашнє завдання. 

1. Опрацювати відповідний параграф підручника, конспект уроку.

Зошит Н.В. Морзе та ін. “Інформатика. 5 клас.” , Опрацювати вправи п. 5. Файлова система.

 

docx
Додано
29 грудня 2019
Переглядів
9669
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку