Урок № 6
Тема уроку: Обробка фото: інструменти освітлення, кольору, обертання,
обрізання тощо.
Мета уроку:
Навчальна: навчити змінювати та вдосконалювати зображення з використанням функцій обертання, поворотів, вирізання;
Розвивальна: розвивати уважність, пам’ять, мовлення, логічне мислення, навички самостійної роботи на комп’ютері;
Виховна: виховувати самостійність та відповідальність, працелюбність, акуратність у роботі.
Тип уроку: засвоєння нових знань, формування вмінь і навичок.
Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери, презентація.
Програмне забезпечення: браузер, графічний редактор.
Хід уроку.
І. Організаційний етап.
II. Актуалізація опорних знань.
III. Мотивація навчальної діяльності
Учитель. Фотографії в нашому житті займають особливе місце. Це наші спогади, це можливість відчути ще раз особливі моменти, можливість ще раз відвідати улюблені місця. Фотографії ми робимо дуже часто. Та за різних умов, вони іноді мають певні недоліки. Або нам щось хочеться змінити на цій фотографії, щоб зробити її кращою. До недавнього часу внести зміни в фото було неможливо, бо робилися вони за допомогою плівки. Але в сучасному світі нас от очують цифрові фотографії, які ми можемо змінити та доповнити. І знову нам допоможуть графічні редактори, а саме наш улюблений Paint.
IV. Вивчення нового матеріалу.
Розповідь учителя з елементами демонстрування презентації.
Фотогра́фія — сукупність різноманітних науково-технічних засобів і технологій, які мають на меті реєстрацію одиничних довготривалих зображень об’єктів за допомогою світла.
Редагування фотографії - це сукупність операцій над фотографією та редагування її за допомогою певних програм.
Метою редагування є корекція дефектів, підготовка до публікації, вирішення творчих завдань.
Існує декілька операцій над фото:
Чи помічали ви, що на малюнках часто повторюються однакові об’єкти? Намалювати хоча б два однакові об’єкти непросто. А ось у графічному редакторі їх можна копіювати. Графічний редактор надає можливість виконувати над фрагментами зображення операції копіювання, вирізання, вставляння тощо. Для цього фрагмент потрібно спочатку виділити.
Виділити фрагмент потрібної форми можна за допомогою інструментів Виділення прямокутного фрагмента та Виділення довільної області в групі Вибір фігур.
Алгоритм виділення прямокутного фрагмента:
Алгоритм виділення довільного фрагмента
Виділений фрагмент можна скопіювати, вирізати, вставити, видалити за допомогою команд контекстного меню (або команд на Стрічці).
Виділений фрагмент зображення можна також повернути, нахилити, змінити розмір за допомогою спеціальної команди контекстного меню (або команд на Стрічці).
V. Фізкультхвилинка.
Руки в сторони та вгору —
На носочки піднялись.
Підніми голівку вгору —
Й на долоньки подивись.
Присідати ми почнемо,
Добре ноги розімнемо.
Раз — присіли, руки прямо.
Встали — знову все так само.
Повертаємося вправно,
Все виконуємо гарно.
Вліво-вправо повернулись
І сусіду усміхнулись.
VI. Робота за комп’ютером.
VII. Релаксація.
Працюючи за комп’ютером, не можна забувати про відпочинок для очей, адже вони теж втомлюються.
VIII. Підсумки уроку.