Урок 7. Файли, папки та операції над ними.
Цілі:
Тип уроку: Комбінований.
Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери з підключенням до мережі Інтернет, підручник, навчальна презентація.
Програмне забезпечення: ПК
Хід уроку
І. Організаційний етап
ІІ. Актуалізація опорних знань
Гра «День-ніч». Перевірка знань правил з ТБ
Учитель називає твердження про дотримання та порушення правил безпечної поведінки в комп'ютерному кабінеті. Учні відповідають за домовленістю: так = день = очі учнів відкриті й долоні повернені вгору; ні = ніч = очі учнів заплющені та долоні лежать на парті, повернені вниз.
Приблизні твердження вчителя
— Як ви вважаєте, чи потрібно дотримуватися правил безпечної поведінки в нашому кабінеті? (Так)
— Серед правил є таке: «Не торкатися дротів та розеток». (Так)
— Серед правил є таке: «Не розмовляти на уроці!» (Ні)
— Чи є таке правило «Вживати їжу та напої можна тільки сидячи за партою»? (Ні)
— Одна учениця дуже полюбляє іграшкового ведмедика та принесла його на урок інформатики. Чи правильно вона вчинила? (Ні)
— Інша учениця прийшла до комп'ютерного кабінету, підготувалася до уроку та чекала вказівок учителя. Чи правильно вона вчинила? (Так)
— Ви правильно відповіли на всі мої запитання
ІІІ. Мотивацій навчальної діяльності
Коли ви народилися, ваші батьки давали вам ім'я за правилами іменування людей. Також існують правила іменування файлів і папок. Саме про це ми сьогодні дізнаємося. Дуже важливо знати, що з файлом ще можна робити окрім того, що давати ім'я. Отже, відкриємо зошити та запишемо тему уроку.
IV. Вивчення нового матеріалу
Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації
(використовуються можливості локальної мережі кабінету або проектор)
Робота з підручником: ст 42-43
VI. Засвоєння нових знань, формування вмінь
Практичне робота 2.
VIІ. Підсумки уроку
Вправа 1. «Відгадай тип файла за його значком»
Вправа 2.
Проведення гри «Спіймай помилку»
Учитель демонструє картки із зображенням символів. Учням потрібно спіймати (сплеском долонь) символ, який не може містити ім’я файлу:
∕ , \ , %, ?, (, ), @, ^, $, #, *, !, <, >, +, -, :, ; №, ׀, «, –
VІІI. Домашнє завдання
Підручник § 5 ст 39-47, виконати практичну роботу №2
ІХ Оцінювання роботи учнів
∕ \ % ? ( ) @ ^ $ # * ! < > + -
:
; № ׀ «
–