Інформаційні процеси та системи. Роль інформаційних технологій у житті сучасної людини

Про матеріал
Конспект уроку з інформатики на тему "Інформаційні процеси та системи. Роль інформаційних технологій у житті сучасної людини" (5 клас)
Перегляд файлу

Вчитель: Матулка Катерина Василівна

Інформатика

5 клас

                                                                                            Дата: _______________

Урок 2

Тема уроку:

 

Інформаційні процеси та системи.  Роль інформаційних технологій у житті сучасної людини

Мета уроку:

 

навчальна: сформувати поняття про інформаційні процеси та системи; ознайомити учнів із інформаційними технологіями у житті сучасної людини

розвивальна: розвивати вміння правильно і чітко висловлювати свої думки, грамотно формулювати твердження з предмета; виховна: виховувати любов до інформаційних технологій

Тип уроку:

Урок засвоєння нових знань

Хід уроку

І. Організаційний етап

Привітання з класом та перевірка присутніх. ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

1.      Що таке інформація?

2.      За допомогою чого передається інформація?

3.      За допомогою чого сприймається інформація?

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

 Завдяки розвитку сучасних ІКТ світ став значно «прозорішим» і «тіснішим». Живучи у сучасному суспільстві, людина за кілька секунд може зв’язатися телефоном з абонентом на іншій півкулі Землі, отримати електронного листа, поспілкуватися в режимі відео з будь-яким користувачем, пограти в комп’ютерну гру, «помандрувати» світом за допомогою геосервісів, дізнатися новини, прогноз погоди, рецепт страви, сплатити за комунальні послуги тощо. IV. Вивчення нового матеріалу

            План

1.      Інформаційні процеси та системи.

2.      Дані. Призначення пристроїв для роботи з даними.

3.      Роль інформаційних технологій у житті сучасної людини.

Інформатика – це наука про інформаційні процеси та їхнє застосування людиною.

Інформаційні процеси: пошук, збирання, зберігання, обробка, передавання, захист, подання.

Будь-яка інформація має такі властивості: повнота, зрозумілість, своєчасність, достовірність, корисність.

Інформацію можна вважати повною, якщо її достатньо для розуміння та прийняття рішення.

Зрозумілість інформації означає, що вона є доступною для цілком ясного та однозначного її усвідомлення тим, для кого призначається.

Своєчасність інформації означає, що вона є сама тією, яка потрібна на даний момент.

Достовірність інформації означає, що вона відповідає реальності.

Корисність інформації означає, що вона є значущою для розв’язання поставленого завдання.

Передавання інформації багатьом приймачам називають її поширення.

Пошук – це прагнення домогтися чогось небудь, щось знайти або дії, спрямовані на отримання нового або загубленого.

Збирання – це процес збору інформації про задані змінні, встановлені систематичним способом, що дозволяють відповісти на актуальні питання й оцінити результати.

Зберігання – це комплекс заходів, спрямований на забезпечення збереження повноти і цілісності сформованих даних про певну інформацію, створення і підтримання належних умов для їх використання. Зберігання великої кількості інформації називають її накопиченням.

Обробка – це вся сукупність операцій (збирання, ведення, записування, повторення, зчитування), що здійснюється за допомогою технічних і програмних засобів, включаючи обмін по каналах передачі даних.

Захист – це сукупність засобів і методів, що забезпечують цілісність, конфіденційність  і доступність інформації за умов впливу на неї загроз природного або штучного характеру, реалізація яких може призвести до завдання шкоди власникам і користувачам інформації.

Подання: мовою людського спілкування, мовою жестів і рухів, мовою звуків, мовою графічних зображень, мовою світлових сигналів, мовою спеціальних позначень, мовою спеціальних команд.

Інформаційні системи – це системи, які забезпечують здійснення інформаційних процесів.

Інформаційні технології – це організація інформаційних процесів з використанням технічних засобів та приладів.

Сучасні інформаційні технології стають одним із найбільш прибуткових та швидко зростаючих секторів економіки. Інформація стала важливим виробничим і комерційним ресурсом.

V.    Робота із підручником  Ст.15

Вправа 1. Наведіть приклади повідомлень, які людина сприймає органами зору, слуху, дотику, нюху, смаку.

Вправа 3. А) Зором; Б) Слухом; В) Зором; Г) Слухом і зором; Д) Слухом; Е) Зором; Ж)Зором; З) Зором; И) Слухом; І) Слухом.

Вправа 6. А) Зберігання; Б) Опрацювання; В) Зберігання, опрацювання; Г) Зберігання; Д)Передавання; Е) передавання, опрацювання, передавання; Ж) Передавання, зберігання, опрацювання; З) Зберігання, опрацювання; И) Зберігання; І) Зберігання; К) Зберігання;  Л)Зберігання; М) Передавання; Н) Передавання.

 

VI.              Підбиття підсумків уроку Фронтальне опитування

1.      Що таке інформаційні процеси?

2.      Що таке інформаційні технології?

3.      Які є властивості інформації?

4.      Які Ви знаєте інформаційні процеси?

VII.  Домашнє завдання

            Із підручника: параграф 1.2. Письмово виконати завдання 1 на ст.25

pdf
Додано
7 вересня 2021
Переглядів
2751
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку