Криворізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №113
Криворізької міської ради Дніпропетровської області
Урок з іформатики, 7 клас
«Виконання обчислень за даними електронної таблиці. Використання вбудованих функцій»
Підготувала:
учитель інформатики
К. Таран
м.Кривий Ріг 2019р.
Предметні компетентністі:
Ключові компетентності:
Тип уроку: засвоєння нових знань.
Обладнання: комп’ютери, проектор, екран, м'яч з принтом Земної кулі
Хід уроку
І Організаційний етап
Добрий день . Тема нашого уроку «Виконання обчислень за даними електронної таблиці. Використання вбудованих функцій».
Запишіть в зошитах число і тему уроку.
Сьогодні ми з вами закріпимо навички роботи з електронними таблицями, навчимося виконувати обчислення та використовувати вбудовані функції.
У кожного з вас на парті є «Лист оцінювання»(Додаток1), в якому ви впродовж уроку будете фіксувати отримані бали. Підпишіть його.
ІІ Перевірка домашнього завдання
Давайте перевіримо як ви підготувалися до уроку і пограємо у гру «Вірю – не вірю». Правила гри: треба оцінити твердження, якщо воно істине,- ставимо «+», якщо хибне – «-».
Гра «Вірю – не вірю».
1. Електронні таблиці Excel –простий і зручний засіб для обробки відео. «-»
2. Режим Автозаповнення дозволяє створювати послідовність з числових і текстових значень «+»
3. Кожна клітинка таблиці Excel має своє ім’я, що складається з комбінації літер. Наприклад: АВ, ЕD «-»
4. Внесення змін до вмісту та структури таблиці – це редагування. «+»
5. До форматування електронної таблиці відносять: налаштування границь та кольорів, об’єднання клітинок і т.д. «+»
6. В клітинки електронної таблиці Excel можна вносити лише текстові дані «-»
Діти обмінюються зошитами і перевіряють роботи один одного. Заповнюють лист оцінювання у відповідній графі.
ІІІ Мотивація навчання.
А зараз увага на екран. (Демонструється відео, на якому завідуюча їдальнею розповідає про зручність використання програми Excel)
ІV Вивчення нового матеріалу
Давайте на прикладі конкретної задачі розглянемо як Excel спрощує обчислення
Задача:
В шкільній їдальні продаються певні cтрави. На сніданок 7-А замовив 20 порцій пюре, 18 куриних котлет, 1 запечену рибу, 15 свіжих огірків, 4 бурякових салата, 10 сосисок у тісті, 12 булочок з посипкою, 2 піцци, 23 склянки чаю, 4 склянки соку. Замовлення 7-Б класу схоже на замовлення 7-А, але вони замовили на 3 пюре менше, додали 5 порцій макарон, замість чаю замовили 11 склянок какао. Визначити:
1. Скільки коштувало замовлення 7-А і 7-Б окремо;
2. Середню вартість замовлення одного учня, якщо на сніданок прийшли 25 учнів 7-А і 28 учнів 7-Б;
3. Продукт, що найбільш популярний у їдальні.
Під час розв’язку задачі вчитель формує поняття формули та функції в Excel.
Формула – це вираз, що може містити числові дані, адреси клітинок, функції та знаки арифметичних операцій, в формулах можна виконувати такі арифметичні операції:
Знак арифметичної операції |
Арифметична операція |
^ |
Піднесення до степеня |
* |
Множення |
/ |
Ділення |
+ |
Додавання |
- |
Віднімання |
Функція являє собою програму з унікальним ім’ям, для якої користувач повинен задати конкретні значення аргументів. Всі функції мають однаковий формат запису: включають ім’я функції і аргументи, які записуються в круглих дужках.
Назва функції |
Результат дії |
СУММ (число1; число 2; …) |
сума чисел, указаних у дужках |
СРЗНАЧ(число1; число 2; …) |
середнє арифметичне чисел, указаних у дужках |
МИН (число1; число 2; …) |
найменше число серед указаних у дужках |
MАКС(число1; число 2; …) |
найбільше число серед указаних у дужках |
V Фізкульт хвилинка
Вправа «Добре слово»
Діти стають у коло і передають один одному м’яч з принтом земної кулі, говорячи при цьому один одному слова добра.
VI Використання отриманих знань і вмінь
Інструктаж з безпеки життєдіяльності
Під час роботи за комп’ютером ми повинні дотримуватись правил:
Діти сідають за комп’ютери
Робота за комп’ютером
Сьогодні я підготувала для вас задачу, пов’язану з екологічною проблемою, що склалася на нашій планеті. В цьому мені допомогли учні вашого класу.
Учень 1. Наводить статистику найбільших пожеж, що відбулися у 2019 році.
В 2019 році на різних континентах через аномальні посухи сталося дуже багато лісових пожеж. Статистика найбільших пожеж така:
Сибір 5,4 млн га
Амазонія 1,8 млн га
Каліфорнія 56600 га
Австралія 150 тис га
Канарські острови 6 тис га
Греція 1500 га
Учень 2. Демонструє формули за якими можна підрахувати масу кисню, що було витрачено на горіння лісу і масу вуглекислого газу, що вивільнилась в повітря в результаті горіння лісу.
Взявши середні показники щільності деревини, кількості дерев на 1км2 було виведено формули для обчислення мас кисню і вуглекислого газу:
mo2=S*10303
mco2=S*14166
Учні відкривають файл-заготовку «Статистика пожеж» Excel і працюють за інструктивними картками (Додаток2) із завданням.
VII Рефлексія
Гра «Лотерея».
Учні наосліп виймають папірці із фразами, які потрібно закінчити, можна додати папірці з бонусом +2бали
VIIІ Домашнє завдання
Самостійно ознайомитися з вбудованою функцією, яку ми не розглянули на уроці.
Підручник…
ІХ Підсумки уроку
Учні заповнюють «Лист оцінювання», вкладають в зошит і здають на перевірку.
Додаток1
Лист оцінювання учня(ці)__________класу ____________________________ |
||
№ |
Вид роботи |
Кількість балів |
1 |
Гра «Вірю – не вірю» |
|
2 |
Повідомлення |
|
3 |
Робота за комп’ютером |
|
4 |
Гра «Лотерея» |
|
Всього балів |
|
Додаток2
Інструктивна картка
«Статистика світових пожеж 2019 року»
Відкрийте файл «Статистика пожеж» (Робочий стіл/Учнівські роботи/7-А)
Завдання:
1км2=100га
Встановіть курсор на клітинку С3, введіть =, натисніть на клітинку В3, з клавіатури введіть /100, натисніть enter.
Для автозаповнення виділіть клітинку С3, встановіть курсор в правому нижньому кутку, затисніть ліву клавішу миші і виділіть область С3:С8.
Виділіть клітинку D11, із списку вбудованих функцій оберіть Максимум, виділіть діапазон С3:С8, натисніть enter.
Виділіть клітинку D3, введіть =, натисніть на клітинку С3, введіть *10303, натисніть enter.
Для автозаповнення виділіть клітинку D3 і виділіть область D3:D8/
Алгоритм роботи аналогічний до п.3.
Для обчислення маси кисню виділіть клітинку D10, із списку вбудованих функцій оберіть Сума, виділіть діапазон D3:D8, натисніть enter.
Для обчислення маси вуглекислого газу оберіть клітинку Е10 і виконайте аналогічні дії.
1мт = 1000000т
Результат роботи збережіть у папці 7-А, в назві файлу вкажіть ваше прізвище.