Урок, 7 клас «Виконання обчислень за даними електронної таблиці. Використання вбудованих функцій»

Про матеріал
Урок розроблено таким чином, що він охоплює знання з різних предметних галузей( математики, хімії, географії) та звертає увагу на екологічну проблему, що склалася в світі, а саме – масові пожежі 2019 року.
Перегляд файлу

Криворізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів 113

Криворізької міської ради Дніпропетровської області

 

 

 

 

 

Урок з іформатики, 7 клас

«Виконання обчислень за даними електронної таблиці. Використання вбудованих функцій»

 

 

 

 

 

 

Підготувала:

учитель інформатики

К. Таран

 

 

 

м.Кривий Ріг 2019р.

 

Предметні компетентністі:

  • Навчити виконувати обчислення за даними електронної таблиці, використовуючи вбудовані функції;
  • Розвивати логічне мислення;
  • Формувати вміння узагальнювати інформацію;
  • Застосовувати знання, вміння та навички в різних ситуаціях.

Ключові компетентності:

  • Спілкування державною мовою на уроці;
  • Математична грамотність впроваджується за рахунок математичних обчислень, які необхідні для розв’язання задач в табличному процесорі;
  • Компетентності в природничих науках розвиваються при підготовці до уроку, оскільки необхідні знання з хімії та географії;
  • Інформаційно-цифрова компетентність формується шляхом самостійного пошуку та опрацювання інформації, а також аналізу отриманих результатів;
  • Уміння навчатися впродовж життя було висвітлено на прикладі завідуючої шкільною їдальнею, яка самотужки опанувала табличний процесор для спрощення калькуляції;
  • Соціальні компетентності розвинуто в процесі взаємодії учнів на уроці, їх відповідального ставлення до власних результатів та результату всього класу;
  • Екологічна грамотність стала однією найважливіших тем, що було розглянуто на уроці.

 

 Тип уроку: засвоєння нових знань.

 

Обладнання: комп’ютери, проектор, екран, м'яч з принтом Земної кулі

 

Хід уроку

І Організаційний  етап

Добрий день . Тема нашого уроку «Виконання обчислень за даними електронної таблиці. Використання вбудованих функцій».

Запишіть в зошитах число і тему уроку.

Сьогодні ми з вами закріпимо навички роботи з електронними таблицями, навчимося виконувати обчислення та використовувати вбудовані функції.

У кожного з вас на парті є «Лист оцінювання»(Додаток1), в якому ви впродовж уроку будете фіксувати отримані бали. Підпишіть його.

 

ІІ Перевірка домашнього завдання

Давайте перевіримо як ви підготувалися до уроку і пограємо у гру «Вірю – не вірю». Правила гри: треба оцінити твердження, якщо воно істине,- ставимо «+», якщо хибне – «-».

Гра «Вірю – не вірю».

1. Електронні таблиці Excel –простий і зручний засіб для обробки відео.          «-»

2. Режим Автозаповнення дозволяє створювати послідовність з числових і текстових значень                                                                                                                        «+»

3. Кожна клітинка таблиці Excel має своє ім’я, що складається з комбінації літер. Наприклад: АВ, ЕD                                                                                                    «-»

4. Внесення змін до вмісту та структури таблиці – це редагування.                    «+»

5. До форматування електронної таблиці відносять: налаштування границь та кольорів, об’єднання клітинок і т.д.                                                                                          «+»

6. В клітинки електронної таблиці Excel можна вносити лише текстові дані     «-»

Діти обмінюються зошитами і перевіряють роботи один одного. Заповнюють лист оцінювання у відповідній графі.

ІІІ Мотивація навчання.

А зараз увага на екран. (Демонструється відео, на якому завідуюча їдальнею розповідає про зручність використання програми Excel)

 

ІV Вивчення нового матеріалу

Давайте на прикладі конкретної задачі розглянемо як Excel спрощує обчислення

Задача:

В шкільній їдальні продаються певні cтрави. На сніданок 7-А замовив 20 порцій пюре, 18 куриних котлет, 1 запечену рибу, 15 свіжих огірків, 4 бурякових салата, 10 сосисок у тісті, 12 булочок з посипкою, 2 піцци, 23 склянки чаю, 4 склянки соку. Замовлення 7-Б класу схоже на замовлення 7-А, але вони замовили на 3 пюре менше, додали 5 порцій макарон, замість чаю замовили 11 склянок какао. Визначити:

1. Скільки коштувало замовлення 7-А і 7-Б окремо;

2. Середню вартість замовлення одного учня, якщо на сніданок прийшли 25 учнів 7-А і 28 учнів 7-Б;

3. Продукт, що найбільш популярний у їдальні.

Під час розв’язку задачі вчитель формує поняття формули та функції в Excel.

Формула – це вираз, що може містити числові дані, адреси клітинок, функції та знаки арифметичних операцій, в формулах можна виконувати такі арифметичні операції:

Знак арифметичної операції

Арифметична операція

^

Піднесення до степеня

*

Множення

/

Ділення

+

Додавання

-

Віднімання

 

Функція являє собою програму з унікальним ім’ям, для якої користувач повинен задати конкретні значення аргументів. Всі функції мають однаковий формат запису: включають ім’я функції і аргументи, які записуються в круглих дужках.

Назва функції

Результат дії

СУММ (число1; число 2; …)

сума чисел, указаних у дужках

СРЗНАЧ(число1; число 2; …)

середнє арифметичне чисел, указаних у дужках

МИН (число1; число 2; …)

найменше число серед указаних у дужках

MАКС(число1; число 2; …)

найбільше число серед указаних у дужках

V Фізкульт хвилинка

Вправа «Добре слово»

Діти стають у коло і передають один одному м’яч з принтом земної кулі, говорячи при цьому один одному слова добра.

VI Використання отриманих знань і вмінь

Інструктаж з безпеки життєдіяльності

Під час роботи за комп’ютером ми повинні дотримуватись правил:

  • витримуйте правильну поставу - не нахиляйтеся близько до поверхні ек­рана, не згинайтеся, тримайте руки без напруження;
  • не намагайтеся самостійно усунути перебої в роботі комп’ютера, при їх виникненні негайно покличте учителя;
  • не торкайтеся задніх стінок монітора та системного блока, не чіпайте дротів живлення;
  • не торкайтеся екрана монітора руками (це забруднює його і порушує антиблікове покриття);
  • категорично забороняється знімати кришки корпусів пристроїв комп’ютера, самостійно без дозволу вчителя приєднувати і від’єднувати пристрої комп’ютера.

Діти сідають за комп’ютери

Робота за комп’ютером

Сьогодні я підготувала для вас задачу, пов’язану з екологічною проблемою, що склалася на нашій планеті. В цьому мені допомогли учні вашого класу.

Учень 1. Наводить статистику найбільших пожеж, що відбулися у 2019 році.

В 2019 році на різних континентах через аномальні посухи сталося дуже багато лісових пожеж. Статистика найбільших пожеж така:

Сибір              5,4 млн га

Амазонія          1,8 млн га

Каліфорнія          56600 га

Австралія          150 тис га

Канарські острови    6 тис га

Греція             1500 га

Учень 2. Демонструє формули за якими можна підрахувати масу кисню, що було витрачено на горіння лісу і масу вуглекислого газу, що вивільнилась в повітря в результаті горіння лісу.

Взявши середні показники щільності деревини, кількості дерев на 1км2  було виведено формули для обчислення мас кисню і вуглекислого газу:

mo2=S*10303

mco2=S*14166

Учні відкривають файл-заготовку «Статистика пожеж» Excel і працюють за інструктивними картками (Додаток2) із завданням.

VII Рефлексія

Гра «Лотерея».

Учні наосліп виймають папірці із фразами, які потрібно закінчити, можна додати папірці з бонусом +2бали

  • сьогодні я дізнався…
  • було цікаво…
  • було важко…
  • я виконував завдання…
  • я зрозумів, що…
  • тепер я можу…
  • я відчув, що…
  • я навчився…
  • у мене вийшло…
  • я зміг…
  • я спробую…
  • мене здивувало…
  • урок дав мені для життя…
  • мені захотілося…

 

VIIІ Домашнє завдання

Самостійно ознайомитися з вбудованою функцією, яку ми не розглянули на уроці.

Підручник…

ІХ Підсумки уроку

Учні заповнюють «Лист оцінювання», вкладають в зошит і здають на перевірку.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток1

Лист оцінювання учня(ці)__________класу ____________________________

Вид роботи

Кількість балів

1

Гра «Вірю – не вірю»

 

2

Повідомлення

 

3

Робота за комп’ютером

 

4

Гра «Лотерея»

 

Всього балів    

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток2

Інструктивна картка

«Статистика світових пожеж 2019 року»

Відкрийте файл «Статистика пожеж» (Робочий стіл/Учнівські роботи/7-А)

Завдання:

  1. Переведіть одиниці площі з га в км2.

1км2=100га

Встановіть курсор на клітинку С3, введіть  =, натисніть на клітинку В3, з клавіатури введіть     /100, натисніть  enter.

Для автозаповнення виділіть клітинку С3, встановіть курсор в правому нижньому кутку, затисніть ліву клавішу миші і виділіть область С3:С8.

  1. Знайдіть найбільшу площу в км2.

Виділіть клітинку D11, із списку вбудованих функцій оберіть Максимум, виділіть діапазон С3:С8, натисніть enter.

  1. Обчисліть масу кисню, який було витрачено на горіння деревини, скориставшись формулою: mo2=S*10303.

Виділіть клітинку D3, введіть =, натисніть на клітинку С3, введіть   *10303, натисніть  enter.

Для автозаповнення виділіть клітинку D3 і виділіть область D3:D8/

  1. Обчисліть масу вуглекислого газу, що виділився в результаті горіння деревини, скориставшись формулою: mco2=S*14166.

Алгоритм роботи аналогічний до п.3.

  1. Обчисліть загальні маси кисню та вуглекислого газу.

Для обчислення маси кисню виділіть клітинку D10, із списку вбудованих функцій оберіть  Сума, виділіть діапазон D3:D8, натисніть enter.

Для обчислення маси вуглекислого газу оберіть клітинку Е10 і виконайте аналогічні дії.

  1. * Переведіть значення мас О2 і СО2 з тонн в мегатонни, округливши значення до сотих (скористатися формат ячеек) .

1мт = 1000000т

 

Результат роботи збережіть у папці 7-А,  в назві файлу вкажіть ваше прізвище.

 

docx
Додано
24 лютого 2020
Переглядів
1050
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку