Інтегрований урок з технологій «Сільськогосподарська справа» Фосфорні добрива, та їх застосування.

Про матеріал

Задачі уроку.

Навчальна:

продовжити формування та поширення наступних вмінь та знань: склад добрив їх класифікація ,диференціювання поняття «фосфорні»

добрива , правильне застосування добрив .

сприяти усвідомленню основного термінологічного матеріалу;

Корекційно – розвивальна:

сприяти оволодінню основними способами мисленнєвої діяльності учнів (вчити аналізувати, виділяти головне, порівнювати, вибудовувати аналогії, узагальнювати і систематизувати, доводити і пояснювати поняття. Розвивати навички прийняття самостійних рішень, ініціативи, активності, необхідних для самостійного життя.

Розвивати внутрішню мотивацію до навчання через дослідницьку діяльність, особистісно-значущий зміст навчального матеріалу, виконання практичної роботи

Виховна :

виховувати в учнів культуру праці, бережливість, працелюбність, дбайливість, охайність та інші якості сучасного працівника.

Профорієнтаційна:

сприяти формуванню і розвитку стійких намірів щодо отримання професій працівника сільськогосподарської галузі;

розширяти світогляд учнів у плані формування професійного самовизначення
Перегляд файлу

Новожеланівська спеціальна  загальноосвітня  школа-інтернат №39  Донецкої обласної ради

Інтегрований  урок з технологій

«Сільськогосподарська   справа»

 

 

Фосфорні добрива, та їх    застосування.

 

 

 

 

 

 

Підготувала

 вчитель  трудового навчання Гавілей М.В.

 

 

 

 

Тема уроку. Фосфорні добрива та  їх  застосування.

Задачі  уроку.

 Навчальна:

продовжити формування та поширення наступних вмінь та знань: склад добрив  їх  класифікація ,диференціювання поняття «фосфорні»

добрива ,  правильне  застосування добрив .

сприяти усвідомленню основного термінологічного матеріалу;

 Корекційно – розвивальна:

 сприяти оволодінню основними способами мисленнєвої діяльності учнів (вчити аналізувати, виділяти головне, порівнювати, вибудовувати аналогії, узагальнювати і систематизувати, доводити  і пояснювати поняття. Розвивати навички  прийняття самостійних рішень, ініціативи, активності, необхідних для самостійного життя.

Розвивати внутрішню мотивацію до навчання через дослідницьку діяльність, особистісно-значущий зміст навчального матеріалу, виконання практичної роботи

 Виховна :

 виховувати в учнів культуру праці, бережливість, працелюбність, дбайливість, охайність та інші якості сучасного працівника.

Профорієнтаційна:

 сприяти формуванню і розвитку стійких  намірів щодо  отримання професій  працівника  сільськогосподарської  галузі;

  розширяти світогляд учнів у плані формування професійного самовизначення.

Обладнання:

 комп'ютер, презентація, таблиці,   зразки фосфорних добрив, кімнатні рослини

набори добрив для підживлення кімнатних рослин, друкований матеріал, картки, завдання.

Методи навчання: Словесні (бесіда, пояснення), наочні (демонстрація презентації, таблиці); практична (робота з роздатковим матеріалом); частково-пошукова (робота з додатковим матеріалом); проблемний (постановка проблемних питань); дослідницький (робота по дослідженню висунутих проблем, питань).

Форми роботи: фронтальна, індивідуальна, групова робота, взаємоконтроль.

Словникова робота: органічні, мінеральні, азотні, фосфорні, калійні добрива.

Форма проведення: урок-дослідження.

Тип уроку: інтегрований  урок

Міжпредметний  зв’язок: хімія, природознавство

 

 

 

 

                                                              Хід уроку.

І. Загально-корекційний

Привітання

«Добрий день  діти!»

Організація класу.

 Нервово-психологичний настрій.

Сьогодні я запросила вас на урок  не в  клас,  а  у  шкільну теплицю .У нас буде цікавий та незвичайний  урок  будьте уважні, старанні і доброзичливі один до одного.  Бажаю   вам  гарного  настрою,  цікавих  завдань,  успіхів у їх  виконанні.

 

II. Основна  частина.

Вчитель.

З давніх часів люди називають землю матір'ю: «Мати-годувальниця», «Земля родить»,- кажуть люди, збираючи плоди земні.

Ми й тепер говоримо: «Родючість», «Урожай», «Недорід». Споконвіку людина спостерігала, як із землі з'являються рослини у вигляді маленьких сходів. Потім вони витягуються і перетворюються в соковиту зелень пасовищ, хлібні злаки, високі дерева.

Що за сила закладена в землі, якщо з неї кожен рік можуть виростати на луках трави і квіти, на полях різні культури, а плодові дерева виростають небувалої краси.

Народи різних країн називають землю матір'ю тому, що в неї є особлива риса - родючість.

Родючість – це здатність рік за роком давати врожай рослин і виробляти їжу для всього живого.

Слово земля в української   мові вживається для позначення досить різних речей. Тому коли ми говоримо родючість землі, то ми висловлюємося не зовсім точно. В даному випадку, діти , замість слова «земля» правильніше говорити яке слово?

Відповідь дітей (  ґрунт).

 

1.Актуалізація знань учнів.

Діти, давайте згадаємо, що таке ґрунт?

Ґрунт – це верхній пухкий шар землі, на якому рослини можуть рости і давати врожай.

-А може ґрунт постійно давати хороший врожай?

Так, його потрібно постійно обробляти , орати, культивувати, боронувати, вносити добрива.

-А що таке добрива? (Відповіді учнів )

Добрива – це різні речовини, які збагачують  ґрунт елементами живлення і підвищують її родючість.

Згадайте, будь ласка, а які добрива називають мінеральними?

Мінеральні добрива – це особливі хімічні речовини, які містять необхідні для рослин елементи живлення.

Читання визначення слайду.

А зараз ми виконаємо з вами перше завдання

Завдання 1

I варіант: виписує органічні добрива;

II варіант: виписує мінеральні добрива:

а) гній, б) селітра, в) компост, г)суперфосфат, д) хлористий калій,е) пташиний послід, ж) торф, з)нітрофоска.

Картка №1.

а) гній, б) селітра, в) компост, г) суперфосфат, д) хлористий калій, е)пташиний послід, ж) торф, з) нітрофоска

Відповіді:

1 варіант: а, в, е, ж.

2 варіант: б, г, д, з.

Вчитель:

 А тепер перевіримо один у одного .

2.Вивчення нового  матеріалу.

Слово вчителя.

Тема  нашого  уроку: «Фосфорні добрива та їх застосування». На уроці  ви  поповните  свої  знання про  фосфорні добрива   та їх значення для рослин ,  навчитесь правильно  застосовувати фосфорні добрива, навчитеся  виявляти рослини які потребують підживлення . Знання  отримані  на  уроці  ви  можете  використати  дома  підчас  догляду за рослинами  або  у своїй професійній діяльності ,якщо  оберете  професію  пов’язану  з сільськогосподарською галуззю  .

Фосфорні добрива – необхідне джерело живлення для садових та городніх культур. Деяким з них потрібно більшу кількість цього елемента, деяким – менше, але без нього рослинне життя виснажиться і зупиниться. Якщо фосфоритів надходить достатньо, обмінні реакції в тілі рослини йдуть швидше, воно краще розвивається, росте і плодоносить. Найцікавіше, що навіть, якщо добрива  внесені  в ґрунт  з надлишком, воно не завдає шкоди посадкам, так як засвоюється тільки в необхідній кількості.

Фосфорні добрива:

Суперфосфат.

Подвійний суперфосфат

.Кісткове борошно

Амофос

 

Нестача цього елементу може самим згубним чином позначитися на рослині. Якщо з ґрунтового комплексу зникне весь фосфор, світ втратить  майбутнє. Дефіцит даного компонента самим негативним чином позначається на роботі репродуктивних функцій всієї земної флори. У рослин перестають розвиватися насіння, у деяких видів зупиняється або сповільнюється зростання, а злакові культури, чиї поля завжди були покриті стрункими рядами одиночних колосків, перетворюються в дернини, на яких ростуть невисокі трав'янисті кущики жита чи пшениці.

Нестача фосфорних мінеральних добрив проявляється наступним чином:

- надземні частини рослин забарвлюються спочатку в темно -зелений, а потім – в багряно-фіолетовий колір;

-змінюються форма листя, вони передчасно опадають;

-на нижніх листках утворюються некротичні зміни, з'являються темні плями;

-рослина стає низькою  і кущистою;

-коренева система розвивається слабо, стебло «випадає» із землі.

Робота з додатковою літературою.

Вплив на сільськогосподарські культури фосфорних добрив.

Біла конюшина  краще відгукується на внесення фосфору, калію і вапна, ніж азотних добрив.

Кормові трави

- внесення фосфору поряд з вапном і азотом значно збільшує їх кормову цінність.

Бавовна

-використання добрив з підвищеним вмістом фосфору підвищує врожайність, а при сумісному внесенні з калієм прискорює дозрівання врожаю.

Кукурудза, пшениця

-значно збільшують урожайність при використанні фосфорних добрив.

Картопля, бобові

-врожайність збільшується, підвищується якість продукції.[4]

Внесення добрив.

Фосфорні мінеральні добрива рекомендується вносити восени, так як у багатьох з них основний елемент міститься в важко засвоюваної формі. За зиму вони встигнуть перейти в ґрунтово-утримуючий комплекс, і влітку почнуть повноцінно живити коріння рослин.

Способи внесення

Фосфорні добрива застосовуються здебільшого при основному способі внесення. Всі види суперфосфатів найбільш ефективні при поєднанні основного і припосівного внесення в рядки.

Фосфоритне борошно використовують для фосфоритування  ґрунту.

А зараз пригадаємо, на які дві групи поділяються мінеральні добрива.

Добрива поділяються на 2 групи – прості  і складні.

Прості містять 1 елемент живлення. Якщо воно містить азот, то таке добриво називається азотними, якщо фосфор – фосфорними, калій – калійними.

У склад складних або комплексних добрив входять два, три і більше елементів живлення.

Ось і зараз виконайте таке завдання за картками.

Завдання 2. Робота за картками

I варіант: виписує зі списку складні мінеральні добрива;

II варіант: виписує зі списку прості мінеральні добрива.

а) аміачна селітра;

б) калійна селітра;

в) сульфат амонію;

 3.Фізхвилинка.

Вправи для зняття  зорової напруги.

4.Перевірка знань.

Задание1 I варіант: виписує зі списку складні мінеральні добрива;

 

               II варіант: виписує зі списку прості мінеральні добрива.

а) аміачна селітра;

б) калійна селітра;

в) сульфат амонію;

г) амофос

д) сечовина

е) нітрофоска;

Вчитель.

Скажіть, будь ласка, що необхідно робити, якщо грунт виснажується?

.В ґрунті  недостатньо  поживних  речовин для росту і розвитку рослин?

Відповіді  дітей

- Необхідно удобрювати грунт, це значить - вносити добрива.

Вчитель.

Одним з основних умов росту і розвитку рослин   є  строки та способи  внесення добрив.

Основне внесення добрив.

Припосівне.

Підгодівля.

Чим відрізняється припосівне внесення добрив, від підживлення?

Про які види внесення добрив ви дізналися?

-Як можна виявити нестачу поживних речовин у ґрунті?

За зовнішніми  виглядом рослин.

Вчитель.

  А зараз я прошу пройти в теплицю, де ми з вами вирощуємо  наші рослини .

У вересні ми посадили в теплиці  огірки та  доглядали за ними .  Деякий час  ми з вами не приходили в теплицю . Подивіться  уважно  і скажіть  чи  відбулись  зміни з рослинами за  цей час?

Відповіді  дітей(відбулись,  підросли ,з’явились квіти, зав’язались плоди).

 

 

 

 

 

 

 

 

А чи  однакові   рослини  огірків з правої та лівої сторони, назвіть  відзнаки. 

Відповіді  дітей (тім’яне  мале  листя, недорозвинення  надземної  частини рослини, мало зав’язі, плоди мілкі  червонуваті плями на  листях).

Як ви гадаєте чому така різниця між рослинами?

Відповіді дітей.

Така  різниця між рослинами одного виду та сорту   які  ростуть в однакових  умовах    може бути  тільки  через  нестачу поживних речовин .А чому ж так сталось?

Відповідь дітей (тому що на першому дослідній ділянці  були внесені  добрива а на другій ні.)

Вчитель.

Тож ви можете зробити висновок  наскільки важливо живлення рослин.

Діти роблять  висновки.

 

 

    Практична робота.

Вчитель.

Особливої  уваги  потребують  кімнатні рослини. Огляньте  кімнатні рослини які знаходяться на стелажах .Знайдіть рослини  які потребують вашої допомоги . (Діти вибирають  рослини, у яких листя жовтіють, закручуються і з плямами, рослини які  відстали  в рості) Для виконання цього завдання  використайте  пам’ятку.

 

                                                                                                                            Пам’ятка

1. Якщо в ґрунті недолік азоту, забарвлення листя блідо-зелене, листя жовтіє, розміри невеликі, і вони опадають.

 

2. Якщо в ґрунті мало калію, то тканини по краях листків жовтіють, буріють і відмирають. Краї листя закручуються донизу, спостерігається зморшкуватість.                                     

  3 Недолік фосфору - листя темно-зеленого забарвлення,                                                  з'являються червонуваті відтінки, а іноді і чорний колір,  відмерлі листя.

4. Не вистачає заліза - листя блідо-зелені, тканини відмирають

Вчитель: -Коли ви виявите, що вашим рослинам бракує поживних речовин, що будете робити?

 (Передбачувана  відповідь - будемо підгодовувати рослини.)

-Де будете купувати добрива? (Умагазині)

-На що будете звертати увагу? (Потрібно  обов’язково звернути увагу на інструкцію по застосуванню)

Дидактична гра: «Магазин»

Мета: навчити користуватися інструкцією при купівлі добрив в магазині.

(Учні «купують» добрива знайомляться з інструкцією.)

Вчитель: А зараз, діти, ви свої знання закріпіть на практиці.

Давайте  згадаємо правила техніки безпеки при роботі з  мінеральними  добривами.

Практична робота: «Підживлення кімнатних рослин.»

Учні підгодовують кімнатні рослини, використовуючи добрива згідно інструкції.

ІІІ. Заключна частина.

Підсумок уроку.

- Чи будуть знання отримані сьогодні на уроці корисними ? Що саме з почутого стане вам у нагоді?

Оголошення оцінок.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Технології, 9 клас, Інтегровані уроки
Інкл
Додано
29 березня 2018
Переглядів
324
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку