5 жовтня о 18:00Вебінар: Використання дитячого фольклору на уроках іноземної мови

Урок 9 "Романський стиль"

Про матеріал

Урок 9 за темою 9-10 " Романський стиль" ознайомить учнів з історією виникнення романського стилю та його особливостями в архітектурі.

Урок містить запитання для закріплення знань за темою минулого уроку в контексті програми.

На уроці використано групові та індивідуальні форми роботи, передбачено виконання творчих завдань.

Перегляд файлу

Урок  9

Тема: Романська  архітектура. Лицарський кодекс честі.

Мета:

Навчальна: Ознайомити учнів з особливостями романського  стилю та  шедеврами романської архітектури;

Вчити характеризувати мистецькі твори. Висловлювати особисті враження та емоції;

Розвивальна: розвивати навички емоційного сприйняття творів мистецтва;

Виховна: виховувати інтерес та повагу до мистецької спадщини минулого, як невідємної складової культури світу;

Тип уроку: Урок уведення в тему.

Очікувані результати: Після вивчення цієї теми учні зможуть називати особливості романського стилю в архітектурі, називати архітектурні споруди цього періоду в різних країнах.

                                            Хід уроку

I.Організація пізнавальної діяльності

II.Актуалізація  опорних знань.  Технологія «мозковий штурм»:

А) Назвіть ознаки  візантійського стилю в архітектурі  та монументальному живописі.

Б) На прикладі двох соборів св.. Софії у Стамбулі та Софіївському  соборі в Києві поясніть термін: «синтез мистецтв». Які види мистецтв у них поєднані?

В) Поясніть термін «символіка кольорів» в мистецтві.

Г) Які особливості музичного мистецтва періоду Візантії та Київської Русі?

Д)Що таке знаменний розспів?

Які музичні інструменти існували в цей період і звідки про ми можемо дізнатися?

Проконтролювати виконання колективного проекту  «Художня культура

 Русі – України.

III. Мотивація навчальної діяльності.

Оголошення теми і мети уроку.

Огюст Роден- французький скульптор XX ст схарактеризував романський стиль як «важка безмовність». Назва цього стилю підкреслює його звязок з римським мистецтвом.

Історична довідка: Романський стиль виник і панував у Західній Європі в XI-XIIст. Це період  феодальної  Європи, коли панівний клас – землевласники-феодали вели міжусобні війни за  землі, а католицька церква мала величезний вплив на всі сторони суспільного життя. Дух войовничості та потреба в самозахисті проник у все мистецтво. Головними напрямками романського мистецтва були:

 Архітектура;

Скульптура;

Живопис;

Але найяскравіше цей стиль проявився саме в архітектурі.

Індивідуальна робота учнів з підручником: головні риси романської архітектури (стор. підр. 46-47) виписують в зошит.

Якими були головні риси романської архітектури?

Що це були за споруди? Яке їх призначення? (храми-фортеці, замки-фортеці, монастирі-фортеці)

Чому всі вони будувалися як фортеці? (Вони виконували захисну функцію)

Найбільше памяток романської архітектури  знаходиться у Франції та Німеччині.  В основному це були католицькі храми, базиліки.

Особливості будови храмів:  споруди  геометричних форм: циліндр, конус, паралелепіпед, та ін..) з масивними товстими стінами. Інтер’єрам  романських  храмів притаманні масивні хрестоподібні склепіння, декор із елементами напівкруглої арки. Фрески та рельєфи  зі сценами Страшного суду покривали всі стіни.  Існувала певна ієрархія в зображеннях  Христа, ангелів та простих смертних.

 Учні знайомляться з особливостями монументального живопису.

Робота з підручником в малих групах. (Учні опрацьовують тему, записують головні риси архітектурних споруд ).

Творча робота: Порівняльна характеристика  Базиліки у Франції та Церкви Св. Пантелеймона в Галичі. 

Опрацювання  статті «З історії шедевра»

Учні розповідають про свої враження від споруди, та історію її створення.

Звучить музика Середньовіччя ; Г.Ф.Гендель «Пассакалія»

Творча робота:  Робота в групах.  Малювання ескізу середньовічної фортеці.

IV Закріплення знань: Складання таблиці  в зошиті: «Особливості романського замку та храму» (стіни, вікна, інтер’єр,  геометричні фігури в структурі замку, форми склепінь.

V Підсумок уроку.

Метод «Мікрофон». Учні продовжують речення:

  На уроці я дізнався, що…..

Найбільше мені сподобалось…

Мене вразило…

Я можу розповісти друзям…

Оцінювання творчої діяльності учнів.

Тему буде продовжено на наступному уроці: Зразки романської архітектури в Україні та лицарський кодекс честі.

VI Домашнє завдання:  Опрацювати тему за підручником (стор46-49)

Для високого рівня -  індивідуально-групові: Підготувати інформацію про романські фортеці в Україні, та  «Лицарі та лицарський кодекс честі»

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Скакун Наталя Андріївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Мистецтво, Розробки уроків
Додано
19 жовтня 2018
Переглядів
2000
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку