Розробка складається з Міні-конспекту . За матеріалами підручника для 8 класу (автори Й. Я . Ривкінд, Т. І. Лисенко, Л. А. Чернікова, В. В. Шакотько )
Тема: Абсолютні, відносні та мішані посилання
Мета: закріпити знання учнів про табличний процесор; ознайомити учнів з абсолютними, відносними та мішаними посиланнями; формувати вміння складати формули з використанням абсолютних, відносних та мішаних посилань; вдосконалювати навички роботи на ПК;
розвивати уважності, пам’ять, творчу уяву; образне мислення;
виховувати пізнавальну зацікавленість до предмету, та привчати працювати творчо;
виховувати старанність, активність при вивченні нового матеріалу.
Обладнання: дошка, комп’ютери, проектор, підручник Й. Я. Ривкінд, «Інформатика» 8 клас, програмне забезпечення Ms. Excel, презентація, інструктивні картки.
Основні терміни та поняття: посилання, відносні, абсолютні, мішані.
Хід уроку
І. Організаційна частина
Добрий день. Сідайте. Я сьогодні йшла до вас і дуже хвилювалась, але побачивши ваші очі, вашу посмішку, зрозуміла, що в нас все вийде. Мені б хотілося щоб сьогодні ви були уважними, активними, впевненими в собі і задоволені собою. Тож бажаю вам на уроці розкрити свої здібності, і нехай нам все вдасться.
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів
Сьогодні ми починаємо вивчення нового розділу «Технології опрацювання числових даних у середовищі табличного процесора». У 8 класі на вивчення матеріалу розраховано 10 годин із них 3 практичних роботи.
Повідомлення теми уроку
Розгорніть зошити запишіть сьогоднішнє число і тему уроку
(Учні записують тему в зошити).
Тему «Абсолютні, відносні та мішані посилання».
Мета: ознайомитися з поняттями абсолютні, відносні та мішані посиланнями; навчитися складати формули з використанням абсолютних, відносних та мішаних посилань
Перед тим як розпочати вивчення нової теми ми маємо пригадати матеріал про «Електронні таблиці в MS Excel».
Робота в групах
Вправа «Асоціативний кущ».
Потрібно скласти на аркуші А3, асоціативний кущ на тему «Електронні таблиці в MS Excel», де в кажете всі відомі вам поняття про електронні таблиці.
Давайте пригадаємо:
1. За допомогою чого здійснюються обчислення в електронних таблицях? (Обчислення в електронних таблицях здійснюються за допомогою формул)
2. Що таке формула? (Формула – це вираз, який задає операції над даними в клітинках електронної таблиці та порядок їх виконання)
3. З чого починається запис формули? ( Запис формули починається із знака дорівнює)
4. Що може містити формула? (Формула може містити числа або текстові значення, посилання на клітинки та діапазони клітинок, знаки математичних дій, дужки та імена функцій.)
5. Які ви знаєте оператори? (Оператори є арифметичні, текстові, адресні та оператори порівняння)
6. Наведіть приклад арифметичних операторів. (Додавання, віднімання, ділення, множення, піднесення до степеня, відсоток)
Ви вже вивчили декілька способів копіювання даних у електронній таблиці, а як скопіювати формули, які посилання повинні бути у їх записах ми дізнаємось на уроці.
ІІІ. Вивчення нового матеріалу
Давайте з’ясуємо що таке посилання?
Адреси комірок і діапазонів, використані у формулах, називаються посиланнями.
Давайте за пишемо різновиди посилань
Посилання
Відносні Абсолютні Мішані
А4 $А$4 $A4 або A$4
Давайте опрацюємо разом
Посилання бувають:
Посилання, яке модифікується під час копіювання формули, називається відносним
Робота з підручником
На с.230 – 231 прочитайте пошепки, що таке абсолютне посилання? Як записують абсолютне посилання на клітинку А4?
Посилання, яке не модифікується під час копіювання формули, називається абсолютним
Наприклад, комірка С4 містить формулу А4*$В$4, при копіюванні А4 зміниться на А5 або А3 в залежності від напрямку копіювання вниз чи вгору, при цьому В4 залишиться постійною і формула буде справедливою для наступної комірки, С3 = А3*$В$4, або С5 = А5*$В$
Посилання, у якому під час копіювання формули модифікується або номер стовпця, або номер рядка, називається мішаним.
Скажіть будь ласка
V. Закріплення нових знань учнів
Діти, ми з вами находимось у комп’ютерному кабінеті. Давайте пограємо в гру «Так чи ні» і згадаємо правила поведінки та техніку безпеки в комп’ютерному класі. У вас є сигнальні карточки зеленого та червоного коліру. Зелений колір відповідь «так», червоний колір «ні»
Гра «Так чи ні».
Завдання 1. Обчисліть суму шкільних приладів
На аркуші Аркуш 1у клітинку D3 уведіть формулу для знаходження суми (=В3*С3). Скопіюйте формулу з використанням маркера заповнення у клітинки D3:D9
Шкільне приладдя |
|||
Назва |
Вартість одиниці (грн.) |
Кількість (шт.) |
Сума (грн.) |
Олівець |
3 |
3 |
|
Ручка |
5 |
3 |
|
Лінійка |
3 |
1 |
|
Зошит |
10 |
10 |
|
Альбом для малювання |
25 |
5 |
|
Пенал |
30 |
2 |
|
Фарби |
30 |
2 |
|
Приладдя (загальна сума) |
|
Завдання 2.
На аркуші Аркуш 2 у клітинку C2 уведіть формулу (=C2*$C$7). Скопіюйте формулу з використанням маркера заповнення у клітинки С2:С6
Клас |
Відмінники |
Відсоток |
8 – А |
3 |
|
8 – Б |
2 |
|
8 – В |
4 |
|
9 – А |
2 |
|
9 – Б |
5 |
|
Всього |
16 |
|
Гімнастика для очей.
Релаксація (1 хв)
Ваші очі втомилися, тому виконаємо декілька вправ для очей:
- зажмурите сильно очі, відкрийте і подивіться в даль;
- повільно поводіть очима зліва направо і справа наліво 3 рази;
- повільно перевести погляд вгору-вниз, потім навпаки 3 рази;
- кругові оберти очима вліво, а потім вправо 3 рази.
Завдання 3. Заповніть таблицю множення
1. На аркуші Аркуш 3 у клітинку B2 уведіть формулу (=$A2*В$1). Скопіюйте формулу з використанням маркера заповнення у клітинки В2:К11
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
8 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
9 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
10 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Завдання 4. Переведіть суму в доларах у суму в гривнях
Курс |
Сума в доларах |
Сума в гривнях |
29,32 грн. |
125,6 |
|
|
235 |
|
|
68 |
|
|
34 |
|
|
52,5 |
|
|
40 |
|
|
168 |
|
|
536 |
|
VІІ. Домашнє завдання
Відкрийте щоденники запишіть домашнє завдання.
Опрацювати п.7.1 с.230-231, вправа 2, с. 235. Скласти до вивченої теми ребуси, кросворд.
Оцінювання
Ви сьогодні дуже добре працювали, давали цікаві відповіді, робили висновки, брали участь в обговоренні, виконували практичні завдання. Тому отримуєте бали…
VІ. Підсумок уроку
Вільне письмо
Напишіть, будь ласка, що нового ви сьогодні узнали на уроці, чого навчились, запишіть свої враження від уроку.
Хто з вас бажає прочитати своє письмо?
Дякую.
І на завершення мені хочеться ще раз подякувати вам за плідну роботу на уроці і побажати всім, насамперед, міцного здоров’я, гарного настрою, творчого натхнення, бажання постійно вчитися.