Фрагмент уроку з навчання вимови.
Тема: Вивчення звуку [t].
Мета: Навчити учнів упізнавати звук [t] та правильно його вимовляти (на рівні окремих слів та речень)
Цілі: викликати в учнів потребу й інтерес до виучуваного матеріалу; ознайомлення учнів з новим звуком [t].
Прийом 1 – Демонстрація звука [t] у мовленні.
It`s a goat
Sitting in a boat
Wearing a coat
And reading a note.
Прийом 2 – Пояснення артикуляції звука [t]
Щоб вимовити звук [t] треба поставити язичок на горбики, а кінчиком язичка торкнутися до верхніх зубів. Давайте спробуємо. Візьміть в руки дзеркальця і подивіться як ви готуєте язичок до вимови звука [t]. А тепер додайте голос: [t], [t], [t]. У нас виходить англійський звук [t].
Прийом 3 – Порівняння зі звуками рідної мови
Англійський звук [t] майже зовсім не відрізняється від українського звука т.
II. Автоматизація дій учнів з новим звуком
Цілі: навчити учнів сприймати на слух звук [t]; навчити учнів вимовляти звук [t] ізольовано, у словах, словосполученнях, реченнях.
Рецепція (вправи на розвиток фонематичного слуху):
Вправа 1 – упізнавання.
Мета: вчити учнів розпізнавати звук [t] серед інших звуків.
T.: Послухайте слова і плесніть у долоні, коли почуєте слово зі звуком [t]:
Cat, hat, bed, rat, red, mat, ten, duck, stand, stock, read.
Вправа 2 – диференціація.
Мета: учити учнів розрізняти звуки [t].
T.: Прослухайте пари слів і поставте знак "+" якщо останні приголосні однакові, знак "-" - якщо різні.
Cat – red
Boat -coat
Mat – rat
Goat – read
Hat – cat
Вправа 3 – ідентифікація
Мета: учити учнів розпізнавати звук [t] як відомий з певними характеристиками.
T.: Послухайте слова зі звуками [t] і [d]. У паузі після кожного слова підніміть відповідний транскрипційний знак: [t] або [d]:
Hot, add, let, rest, read, cold, lot.
Репродукція (вправи для навчання артикуляції):
Вправа 1 – імітація.
Мета: вчити учнів вимовляти звук [t], звертаючи увагу на особливості його вимови.
T.: Сьогодні ми потренуємося вимовляти звук [t] ізольовано і в словах.
Повторюйте слідом за мною: [t], today, told, town, track, true, trip, train, tradition, took, total, tomorrow.
Вправа 2 – підстановка.
Мета: вчити учнів вимовляти звуки [t] і [d], звертаючи увагу на особливості їхньої вимови.
T.: Повторюйте слідом за мною слова зі звуками [t] і [d]:
Fat, bad, had, read, hot, lot, add, let, down, cold, best, rest
Вправа 3 – Питання і відповідь за допомогою картинки.
Мета: вчити учнів вимовляти звук [t] в реченні.
Вправа 4 – заучування напам’ять віршів.
Мета: вчити учнів вимовляти звук [t] у реченнях.
T.: За бажанням учні обирають скоромовку і вивчають напам’ять.
Two tiny tigers take two taxis to town.
-Don’t trouble trouble
Until trouble troubles you
It`s a goat
Sitting in a boat
Wearing a coat
And reading a note.
It`s a cat
Sitting in a mat
Wearing a hat
And watсhing a rat.