19 серпня о 18:00Вебінар: Ментальна арифметика: розвиваємо обидві півкулі головного мозку

Урок англійської мови НУШ

Про матеріал
Розробка уроку на тему "Іграшки" з використанням мультимедійних засобів Мета: - розширити знання учнів з теми «Іграшки», закріпити знання з теми «Кольори» - виховувати повагу до оточуючих - прививати інтерес до вивчення англійської мови
Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

Відкритий урок

З англійської мови

1 клас

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Підготувала

вчитель початкових класів

ЗЗСО №45

м. Києва

Шевчишина Т.С.

 


Тема: Іграшки

Мета:

  •         розширити знання учнів з теми «Іграшки», закріпити знання з теми «Кольори»
  •         виховувати повагу до оточуючих
  •         прививати інтерес до вивчення англійської мови

Хід уроку

І. Організаційна хвилинка

Вітання

  •         Good morning my dear pupils. I’m glad to see everybody. Let’s start our lesson with the song. Make a circle, please. (2:10)

Every day

I go to school

I meet my friends

And we all say

 

Hello, hello

How are you?

I’m good. I’m great

How about you?

Every day

I go and play

I meet new friends

And we all say

 

Hello, hello

What’s your name?

Nice to meet you.

Do you want to play?


(https://www.youtube.com/watch?v=gghDRJVxFxU)

 

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку(0:20)

  •         Very well. Now, please, sit down and let’s start our work.
  •         Today we continue talking about toys.

 

ІІІ. Робота над темою(10:00)

  •         Activity “What’s this?”

The teacher shows the pictures and ask children.

  •         T.: What’s this? (It’s a doll). What colour is this?

The children describe the pictures.

 

Робота з постером (2:00)

  •         Today we have guests. They are Meg and Ted. They have got toys. Let’s look what do they have.
  •         This is Meg. She has got a doll. This is HER doll. Her doll is pink. She has got a kite. This is HER kite. Her kite is orange and white.
  •         This is Ted. He has got a bike. This is HIS bike. His bike is blue. He has got a teddy. This is HIS teddy. His teddy is brown.

Прослуховування аудіо (0:35)

Повторення (за вчителем)

  •         This is Meg. Her doll is pink. Her kite is orange and white.
  •         This is Ted. His bike is blue. His teddy is brown.

Повторення за аудіо (0:35)

  •         Very good. Let’s go on. Open, please, your books on the page 60. Look, Meg and Ted have got other toys. Let’s think whose toys can it be. (Діти розповідають чиї можуть бути іграшки, використовуючи граматичні конструкції “His ____ is ___.” / “Her ___ is ___.”) (3:00)

Робота над піснею. (5:00)

Song (1:00)

Toys, toys for girls and boys.

Come and see, play with me.

A car, a bike and a ball,

a teddy, a bunny and a lovely doll.

Toys, toys for girls and boys.

Come and see, play with me.

(Проговорення слів з прикріпленням на дошку флеш-карток; кількаразове повторення)

 

  •         Your work is very good today. Let’s have a small break.

Фізкультхвилинка (1:00) (під вивчену пісню)

 

  •         Wonderful! (10:00)
  •         Let’s now play a game.
  •         Activity:  “ Guess”
  •         Teacher show the picture of present.
  •         -Let’s play the game “Guess”!
  •         You ask me, I answer: Yes, it is or No, it isn’t.

 

 

Додаткове завдання

Робота у зошиті

 

IV. Підбиття підсумків

  •         It was very good lesson. You worked very well.
  •         And now everybody can tell about toys. Can you? What is this? Yes, you are right.
  •         Let’s finish our today’s lesson with the “Goodbye” song. (1:30)

https://www.youtube.com/watch?v=2O975ewRT7Q

 

 

docx
До підручника
Англійська мова (підручник для спеціалізованих шкіл із поглибленим вивченням англійської мови) 1 клас (Карпюк О. Д., Ростоцька М.Є.)
Додано
20 березня
Переглядів
398
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку