Урок англійської мови в 4-В класі
Тема: Спорт у моєму житті.
Очікування учнів розпізнавати лексику на рівні фраз та тексту, використовувати її у мовленні, висловлюватися по темі.
Цілі вчителя познайомити дітей з новими ЛО (tennis, table tennis, athletics, skiing, basketball, football), вчити розповідати про свої улюблені заняття у момент мовлення; розвивати комунікативні вміння, навички писемного мовлення, швидкого усвідомленого читання, артикуляційний апарат.
Хід уроку:
І. Підготовка до сприйняття іншомовного матеріалу.
1.Привітання. Уведення в іншомовну атмосферу.
- Good morning, dear children! Red, yellow, green and blue, hello friends how are you?
- Red, yellow, green and blue we are fine thank you!
2. Використання екологічного панно.(Діти відповідно до екологічного панно розповідають про погоду та пору року)
- What day is it today?
- It is Tuesday.
- What season is it now?
- It is winter. It is cold today. It is frosty and slippery.
3. Фонетична зарядка.
I like riding by bicycle
I’m fond of playing chess
My friend is good at judo
We are keen as you can guess
The proverb reads for everybody
«A sound mind in a sound body»
4. Робота з сенсорними хрестами.
(На сенсорних хрустах знаходяться слова: thin, nice, skating, table.Діти відповідно до звуків на картках повинні знайти відповідне слово.)
- Find words with sounds [Ө] [n] [ŋ] [ei] on the crosses.
5. Мовленнєва розминка. Застосування хорового читання.
I Played a Game
I played a game.
I rode my bike.
I had a snack.
I took a hike.
I read a book.
I watched T.V.
I built a fort.
I climbed a tree.
II. Основна частина уроку.
We’ll learn about kinds of sport, we’ll speak about your leisure time in English today.
You’ll learn to speak about your favourite kinds of sport.
- Children, what is “sport”? How do you understand this word
-What sports do you like to do in school or on your weekend?
Let’s pronounce the word “sport”.
- Listen and look. What are the children doing?
3. Фізкультхвилинка. Використання кольорових кругів.
- Stand up. Stand still.
Turn your head to the red circle, to the blue circle, to the green circle, to the yellow circle. 1,2,3,4
Stand still.
Turn your body to the green circle, to the blue circle, to the yellow circle, to the red circle. 1,2,3,4
Stand still. Sit down. Sit still.
Tennis теніс
Table tennis настільний теніс
Athletics легка атлетика (біг)
Skiing катання на лижах
Basketball баскетбол
Football футбол
- Find and point words: tennis, table tennis, athletics, skiing, basketball, football.
- What are the children doing?
- They are playing tennis. - They are doing athletics.
- They are playing table tennis. – They are skiing.
- They are playing basketball. – They are playing football.
I’m a big-big cat.
I’m a little-little mouse.
Big-little, big-little
Clap, clap, clap.
I’m a big-big bear.
I’m a little-little bee.
Big-little, big-little
Tap, tap, tap.
I’m a big-big shark.
I’m a little-little frog.
Big-little, big-little
Clap, clap, clap.
Choose and write.
tennis, table tennis, athletics, skiing, basketball, football.
Model:
- What do you doing? - I am playing football.
- I am doing athletics. – I am skiing.
-
P1: mimes a football. (tennis, basketball….)
P2: He is a football player…
III. Заключна частина уроку.
- What new words have you learnt today?
(Sport, tennis, table tennis, athletics, skiing, basketball, football)
- What sport do you like best of all?
I like tennis (table tennis, athletics, skiing, basketball, football) best of all.
- How many pupils like table tennis? How many pupils like skiing? …
- Four pupils like skiing. One pupil like basketball….
2. Виставлення оцінок.
You were very active at the lesson. That’s why you have such marks …
Your home task for the next lesson will be - to learn the new words.
PB. P.37