Нестандартний урок англійської мови у 5 класі за темою "Їжа в нашому житті" було проведено з метою повторити та узагальнити знання учнів з теми "Їжа". Протягом уроку учні в ігровій формі повторювали лексичний матеріал, вживання неозначених займенників some/any, Present Simple. За відповіді кожен отримував смайл - умовний бал. На уроці використано цікаві завдання з усіх видів мовленнєвої діяльності - аудіювання, говоріння, читання, письма.
Відділ освіти виконавчого комітету Марганецької міської ради.
Навчально-виховний комплекс
«Ліцей-спеціалізована загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів № 10»
Марганецької міської ради Дніпропетровської області
Розгорнутий план-конспект
уроку англійської мови
у 5 класі за темою «Food is for life»
вчитель англійської мови,
спеціаліст першої категорії,
Бистра Катерина Володимирівна
Марганець
2017
Lesson Aim
Students will repeat the vocabulary on the topic “Food”; use in practice the Present Simple Tense; complete sentences using some, any
Learning Outcomes
activated some words and word-combinations in speaking;
practiced in making sentences in using Present Simple;
developed students` creative abilities;
developed students` speaking, reading, listening and speaking skills;
focused on advanced learning English;
practiced students in pair activities.
Lesson procedure:
1. Greeting and Warming up
Phonetic drill.
Let’s sing a song “I like to eat…” and repeat the sounds
I like to eat, eat, eat apples and bananas
I like to eat, eat, eat apples and bananas
(Long A sound)
I like to ate, ate, ate ay-ples and ba-nay-nays
I like to ate, ate, ate ay-ples and ba-nay-nays
(Long E sound)
I like to eat, eat, eat ee-ples and bee-nee-nees
I like to eat, eat, eat ee-ples and bee-nee-nees
(Long I sound)
I like to ite, ite, ite i-ples and by-ny-nys|
I like to ite, ite, ite i-ples and by-ny-nys
(Long O sound)
I like to ote, ote, ote oh-ples and bo-no-nos
I like to ote, ote, ote oh-ples and bo-no-nos
(Short O sound/Long U sound)
I like to oot, oot, oot oo-ples and boo-noo-noos
I like to oot, oot, oot oo-ples and boo-noo-noos
2. Aim
Today we’ll speak about … (food). We are going to play, sing, dance, read, write and speak English. For each answer you will get a smile). At the end of our lesson I’ll put marks for the number of your smiles.
3. Proverbs
- Students, come to the blackboard and connect two parts of the proverbs
•Tastes differ. •An apple a day keeps the doctor away. •The appetite comes with eating. •Every vegetable has its season. •After dinner sit a while, after supper walk a mile. •Too much butter won’t spoil the porridge. |
•Аппетит приходит во время еды. •Кашу маслом не испортишь. •О вкусах не спорят. •Кто по яблоку в день съедает, у того доктор не бывает. •После обеда посиди немного, после ужина с милю пройдись. •Каждый овощ имеет своё время года |
4. Find the odd word. Work in pairs.
- Dear students, let’s review vocabulary on the topic “Food”. You should find the odd word. Work with cards.
1.milk –cake –juice –tea
3. carrots –cabbage –tomatoes –fish
2. apples –oranges –potatoes –bananas
4. sweets –ice-cream –chocolate –meat
5. cheese – yogurt – onion – milk
6. garlic – carrot – strawberry
( after listening students get the cards with the texts)
|
Apples |
Pears |
Oranges |
Lemons |
Mary |
+ |
|
|
|
Nick |
|
+ |
|
|
Linda |
|
|
+ |
|
Tom |
|
|
|
+ |
Dear students, you worked great today! You were active and motivate! Well done! What task did you like? What did you like best? Now take your smiles, count them. Our lesson is almost over. You all did a great job today, so your marks are...
Your hometask is to search the words on the topic “Food”.
And now open your day books and write down your home task. The lesson is over. Good bye children.