Урок "Апаратна і програмна складові інформаційної системи"

Про матеріал
Розробка уроку для учнів 5 класу (за новою програмою). Розробка містить посилання на додатки (презентація, тести, документи для роздруківки)
Перегляд файлу

Тема уроку: “Апаратна і програмна складові інформаційної системи

 

Клас: 5

 

Освітня програма: Програма курсу “Інформатика”, 5 - 9 класи загальноосвітніх навчальних закладів, 2017 р.

 

Мета уроку:

- навчальна: розкрити поняття інформаційної системи; формувати уявлення про комп’ютерні пристрої;

  • розвивальна: розвивати логічне мислення, пам’ять; формувати вміння узагальнювати;
  • виховна: виховувати інформаційну культуру, дбайливе ставлення до комп’ютерної техніки.

 

Тип уроку: урок засвоєння нових знань;

 

Компетенції учнів на уроці: формування інформаційної компетенції: сприймання та користування інформацією; вміння формулювати власну думку та висловлювати її.

 

 

Очікувані результати навчально-пізнавальної

 діяльності учнів

Зміст навчального матеріалу

Учень/учениця

Знаннєва складова

Пояснює поняття інформації та інформаційної системи.

Наводить приклади даних і повідомлень.

Наводить приклади інформаційних процесів.

Називає складові комп'ютера та їх призначення.

Наводить приклади комп'ютерних програм

 

Діяльнісна складова

Розпізнає різновиди інформаційних процесів.

Дотримується правил безпеки життєдіяльності під час роботи з комп'ютерним пристроями.

Ціннісна складова

Усвідомлює взаємозв’язок між апаратною та програмною складовими інформаційної системи.

 

   Інформаційні процеси та системи. 

Апаратна і програмна складові інформаційної системи.

 

 

Обладнання уроку: дошка, комп’ютери з підключенням до мережі Інтернет, підручник, навчальна презентація

 

Дидактичні та методичні матеріали:

1. Тест. Інформаційні процеси. Повідомлення.

2. Презентація до уроку. Комп’ютер - універсальний виконавець.

3. Підручник

4. Тест “Комп’ютер - універсальна машина”

5. Інтерактивні вправи “Пристрої комп`ютера”, “Знайди пару”

6. Таблиця “Інформаційні процеси”

7 . Сучасна фізкультхвилинка "Alien Dance" (YouTube)

 

Формувальне оцінювання уроку:

 

Попереднє

Поточне

Підсумкове

1. Тест “Інформація та повідомлення.”

2. Обговорення результатів тестування.

3. Заповнення таблиці

 

 

 

  1. Групове виконання завдань (презентація).
  2. Обговорення результатів.

 

тест

Інтерактивна вправа

 

http://LearningApps.org/view2434822

 

https://learningapps.org/view2434860

 

 

Основні етапи уроку:

 

Етап

Зміст етапу

Кількість хвилин

1

Організаційний етап

2

2

Актуалізація опорних знань

5

3

Мотивація навчальної діяльності

2

4

Вивчення нового матеріалу

15

 

5

Фізкультхвилинка

3

6

Засвоєння нових знань, формування вмінь

13

7

Підсумки уроку

3

8

Домашнє завдання

2

 

 

Хід уроку

 

Що робить учитель

Що роблять учні

Методи навчання*

Засоби навчання**

Етап 1. Організаційний етап

Привітання, перевірка присутності учнів, перевірка готовності учнів до уроку

Привітання

 

 

 

 

 

 

Етап 2. Актуалізація опорних знань

Опитування, перевірка домашнього завдання. Тестування.

Відповідає на запитання тестів.

Заповнює таблицю.

Індивідуальне тестування

Інформаційні (підручник)

Дидактичні роздатковий матеріал)

 

Етап 3. Мотивація навчальної діяльності

Кажуть: «Хто володіє інформацією, той володіє світом!»

Чи лише володіння інформацією є запорукою успіху? А що ще можна зробити з інформацією? Чия допомога потрібна людині?

Обговорення

Вербальні (словесні) - розповідь, наочні

 

Етап 4. Вивчення нового матеріалу

Викладає матеріал уроку, використовуючи презентацію.

 

Уважно слухає розповідь вчителя, приймаючи посильну участь в процесі, відповідаючи на проміжні питання, наводить приклади з життя)

Вербальні, пояснювально-ілюстративний

 

 

Дидактичні

 

Етап 5. Фізкультхвилинка

Вправи, демонстрація відео

 

 

 

Етап 6. Засвоєння нових знань, формування вмінь

Пропонує учням пройти тестування

Проходять тестування

Лабораторно-практичний контроль

Дидактичні, інтерактивні

Етап 7. Підсумки уроку

Оцінює проходження учнями тестів.

Коротка бесіда на тему - Як важливо знати призначення комп’ютерних пристроїв.

Пропонує етап рефлексії

Надає відповіді на запитання рефлексії

Вербальні

Дидактичні

Етап 8. Домашнє завдання

Параграф 3 підручника, ст. 20-28 читати

Записує ДЗ в щоденник

 

 

 

 

 

Література:

Для вчителя

Для учня

  1. Морзе Н. В. та ін. Підручник з інформатики для 5 кл. закладів загальної середньої освіти / Н. В. Морзе, В. П. Вембер, О. В. Барна, О. Г. Кузьмінська. - К.: УОВЦ «Оріон», 2018. 256 с.: іл.., ст. 20-28.
  2. http://grigorenko-sv.pp.ua/
  3. http://teach-inf.at.ua/
  4. https://learningapps.org/view2434822
  5. https://learningapps.org/view2434860
  6. Програма курсу “Інформатика”, 5 - 9 класи загальноосвітніх навчальних закладів, 2017 р.
  1. Морзе Н. В. та ін. Підручник з інформатики для 5 кл. закладів загальної середньої освіти / Н. В. Морзе, В. П. Вембер, О. В. Барна, О. Г. Кузьмінська. - К.: УОВЦ «Оріон», 2018. 256 с.: іл.., ст. 20-28.

 

docx
Додано
24 лютого 2020
Переглядів
1047
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку