Урок "Апаратна і програмна складові інформаційної системи."

Про матеріал
Урок для 6 класу НУШ. Цікава, актуальна інформація для уроку, на допомогу вчителю.
Перегляд файлу

Урок 5. Апаратна і програмна складові інформаційної системи.

Формування компетентностей:

предметна компетентність:

     навчальна: сформувати знання про взаємозв’язок програмного забезпечення комп’ютера з апаратною складовою;

     виховна: виховувати інформаційну культуру, виховання уміння працювати в групі; формування позитивного ставлення до навчання.

ключові компетентності:

     спілкування державною мовою: формувати вміння висловлюватися та спілкуватися на тему сучасних інформаційних технологій із використанням відповідної технології;

     уміння вчитися впродовж життя: сприяти усвідомленню відповідальності за власне навчання;

Тип уроку: засвоєння нових знань, формування вмінь та навичок.

Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери, підручники, навчальна презентація.

Програмне забезпечення: браузер.

Хід уроку

І. Організаційний етап

  • привітання
  • перевірка присутніх
  • перевірка готовності учнів до уроку

ІІ. Актуалізація опорних знань

ІІІ. Мотивацій навчальної діяльності

IV. Вивчення нового матеріалу

Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації

(використовуються можливості локальної мережі кабінету або проектор)

Слайд2. Обговоріть, що робить комп'ютер комп’ютером?

            Назвіть основні складові, які мають всі комп’ютери.

Слайд 3.Розгляньте схему. Поясніть її складові. Чим можна доповнити схему?

Знайдіть переклад слів, які склали перші літери слова комп’ютер

Слайд 4.

Люди різних професій використовують комп’ютер, щоб:

вводити дані

зберігати дані

працювати з даними

передавати дані

Слайд 5.

Для кожного із цих інформаційних процесів використовують різні пристрої комп’ютера, тому їх можна об’єднати у групи:

Складові комп’ютера:

Пристрої введення даних

Пристрої опрацювання даних

Пристрої зберігання даних

Пристрої виведення даних

Слайд 6.

Апаратна і програмна складові
інформаційної системи

Слайд 7.

Комп’ютер як один із пристроїв, що забезпечує функціонування інформаційної системи, має складові:

Комп’ютер:

  1. Апаратна складова(Пристроъ , Технічні засоби зв’язку)
  2. Інформаційна складова(програми.дані)

Слайд 8.

Без програм комп’ютер не зможе виконувати жодної функції з даними, а буде лише набором електронних пристроїв.

Слайд.9

Для розв’язування задач на комп’ютері потрібно, щоб кожна програма була налагоджена. Для її коректного налагодження слід мати відповідну документацію: електронну чи друковану. Тому стосовно роботи на комп’ютері часто використовують термін програмне забезпечення (software), під яким розуміють сукупність програм і правил, а також документації, щодо функціонування комп’ютера для опрацювання даних.

Слайд 10

Програмне забезпечення

1.Прикладне   2.Системне 3. Інструментальне

Слайд 11

Системні програми забезпечують взаємодію інших програм комп’ютера з апаратним забезпеченням.

Слайд 12

При під’єднанні до комп’ютера нового обладнання має бути встановлена програма, що забезпечує для решти програм взаємозв’язок із цим пристроєм. Програми, призначені для взаємодії з конкретними пристроями, називають драйверами.

Слайд 13.

Інший клас системних програм відповідає за взаємодію з користувачем.

Завдяки таким програмам є:

можливість вводити дані до комп’ютера

можливість вводити дані до комп’ютера, управляти його роботою й отримувати результат у зручному для користувача вигляді

Слайд 14

Призначення службових програм (утиліт) полягає в:

     автоматизації перевірки та налаштування комп’ютера,

     для покращення функцій системних програм,

     підвищення ефективності роботи комп’ютера

     розширення можливостей його використання.

Слайд 15

До службових програм (утиліт) належать:

програми для роботи з архівами даних, наприклад

Слайд 16     

антивірусні програми, наприклад

Слайд 17

Прикладні програми являють собою комплекс програм, за допомогою яких виконуються конкретні завдання (від виробничих до творчих, розважальних і навчальних).

Прикладні і системні програми пов’язані між собою. Прикладні програми призначені для комп’ютерної підтримки виконання практичних завдань.

Слайд 18

Розрізняють прикладні програми:

1.Загального призначення

2.Професійного (спеціального)

  призначення

Слайд 19

Досить зручно користуватись електронними довідниками та енциклопедіями. Головною їх перевагою перед паперовими аналогами є компактність і зручність у пошуку відомостей.

Слайд 20

Досить зручно користуватись електронними довідниками та енциклопедіями. Головною їх перевагою перед паперовими аналогами є компактність і зручність у пошуку відомостей.

Слайд 21

Для розробки як прикладного, так і системного програмного забезпечення використовують спеціальні програми — інструментальне програмне забезпечення.

 

Слайд 22

Виконати вправу перейшовши за посиланням

https://learningapps.org/27661830

https://learningapps.org/26800724

Робота з підручником: § 5

V. Фізкультхвилинка

VI. Засвоєння нових знань, формування вмінь

Практичне завдання.

Робота за комп’ютером

  1.     Повторення правил безпечної поведінки за комп’ютером.
  2.     Інструктаж учителя.

Підручник с. 26-27

  1.     Практична робота за комп’ютерами.
  2.     Вправи для очей.
  3.     VIІ. Підсумки уроку
  4.     Рефлексія
  5.     1. Що нового ви сьогодні дізналися?
  6.     2. Чого навчилися?
  7.     3. Чи виникали труднощі?

Перейдіть в середовище Mentimetre (код приєднання )та дайте відповідь на запитання «Введіть слова або терміни що вам сьогодні запам’ятались»

  1.            VІІI. Домашнє завдання
  2.            Підручник § 5 ст. 21-27
  3.            ІХ Оцінювання роботи учнів

 

docx
Додано
24 вересня 2023
Переглядів
969
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку