Тести від «На Урок»: Організація дистанційної роботи під час карантину

Урок "Архімедова сила. Плавання тіл"

Про матеріал

Розробка уроку з фізики для 7 класу "Архімедова сила. Плавання тіл"

Перегляд файлу

Загальноосвітня школа І-ІІІ ступеня с. Любохини

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

План-конспект уроку з фізики

на тему:

 

 

Архімедова сила.

Плавання тіл

 

 

 

Підготував:

вчитель фізики

Юхимук О. Ф.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2006


Тема: підсумковий урок з теми «Архімедова сила. Плавання тіл».

Мета: повторити й узагальнити основні положення теми «Архімедові сила. Плавання тіл», формувати в учнів уміння застосовувати  здобуті знання у нестандартних ситуаціях; розширити світогляд учнів та розвивати їхні творчі здібності; виховувати в учнів інтерес до фізики; демонструвати нерозривний зв’язок фізики з повсякденним життям.

Тип уроку: урок узагальнення і систематизації знань.

Обладнання: сигнальні картки, динамометр, штатив з муфтою та лапкою, тіло неправильної форми, скляна посудина, вода, мензурка, нитка.

Хід уроку

І. Організація класу.

ІІ. Вступне слово.

Ми зобов’язані Архімеду фундаментом

 учення про рівновагу рідин.

Ж. Лагранж

Ось уже тривалий час ми ознайомлюємося з великою групою явищ нашого світу – явищ, пов’язаних із властивостями рідин і газів, знання яких нам подарували Торрічеллі, Паскаль, Архімед. Цими знаннями люди користуються вже багато років.

Сьогоднішній урок ми проведемо, щоб:

знати закон Архімеда та формулу для знаходження виштовхувальної сили рідини, умови плавання тіл;

вміти розкривати причинно-наслідкові зв’язки в явищах, що вивчаються; застосовувати здобуті знання до явищ природи; розв’язувати задачі.

Кожен з вас пройде свій шлях до істини, і нехай він буде не лише трохи важким, а й захоплюючим і пізнавальним.

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

Гра «Світлофор», у якій використовуються сигнальні картки. Учням ставляться запитання, кожне з яких починається словами «Чи правильно, що…». У разі правильної відповіді діти піднімають зелену картку, неправильної – червону, а якщо хочуть доповнити – жовту.

Запитання до гри.

  1. Чи правильно, що архімедова сила визначається за формулою FApgVт?
  2. Чи правильно, що архімедова сила діє в умовах невагомості?
  3. Чи правильно, що архімедова сила залежить від густини рідини?
  4. Чи правильно, що на тіло з меншим об’ємом діє більша виштовхувальна сила?
  5. Чи правильно, що тіло тоне, якщо архімедова сила менша за силу тяжіння?
  6. Чи правильно, що тіло спливає, якщо густина тіла більша за густину рідини?
  7. Чи правильно, що тіло плаває, якщо архімедова сила дорівнює силі тяжіння?
  8. Чи правильно, що найбільш допустиму осадку судна позначають на його корпусі червоною лінією, яка називається ватерлінія?
  9. Чи правильно, що підіймальна сила кулі визначається за формулою Fпід=Fa-Pк?

ІV. Перевірка домашнього завдання.

Демонстрування картин-загадок, які діти підготували вдома. Кожен малюнок позначений літерою, яка є частиною слова-коду. Діти розгадують слово-код «АВРОРА», яке є переходом до наступного етапу уроку.

V. Плавання суден.

Розповідь про крейсер Аврора, розвиток водного транспорту. Розказати дітям різні цікавинки, наприклад, те, що українські козаки були першими підводниками.

Вкінці цього етапу уроку слід запропонувати учням розв’язати задачу.

Задача 1. На скільки збільшилась осадка крейсера Аврора, що взяв вантаж 412 т, якщо площа перерізу корпусу крейсера на рівні води 2000 м2?

(Відповідь: 0,2м)

VІ. Повітроплавання.

З давніх давен люди мріяли літати над хмарами, плавати в повітряному океані, як вони плавали на морі. Вперше це вдалося у 1783 році французьким ученим братам Монгольф’є. Вони вперше сконструювали повітряну кулю, яка являла собою велику паперову кулю, наповнену гарячим димом. Її назвали  монгольф’єр. Але в цьому відкритті є своя доля іронії. Брати Монгольф’є не розуміли фізичної  суті свого відкриття. Вони думали, що гарячий дим внаслідок електризації відштовхується від землі, і тому куля піднімається вгору. Насправді це не так. Гарячий дим, яким була наповнена куля, був легший за повітря і тому монгольф’єр піднімався.

До цієї теми розв’яжемо таку задачу.

Задача 2.

Визначити підіймальну силу монгольф’єра, якщо його маса 100 кг, а об’єм –     1000 м3.

VІ. У кінці уроку слід запропонувати учням розв’язати дві експериментальні задачі на визначення архімедової сили двома способами:

1) Визначити архімедову силу, яка діє на тягарець масою 100г, занурений у воду.

Обладнання: мензурка, тягарець на нитці.

2) Визначити архімедову силу, яка діє на тягарець масою 100г, занурений у воду.

Обладнання: динамометр, штатив з муфтою, тягарець, посудина з водою.

VІІ. Висновки.

VIII. Оцінювання.

IX. Домашнє завдання.

Скласти кросворд на тему «Архімедові сила. Плавання тіл».

 

doc
Пов’язані теми
Фізика, 7 клас, Розробки уроків
До підручника
Фізика 7 клас (Бар’яхтар В.Г., Довгий С.О., Божинова Ф.Я., Горобець Ю.І., Ненашев І.Ю., Кірюхіна О.О.; за редакцією Бар’яхтара В.Г., Довгого С.О.)
До уроку
§ 31.Виштовхувальна сила в рідинах і газах
Додано
4 листопада 2018
Переглядів
254
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку