Матеріал допомагає розвивати уяву й фантазію, неординарність, допитливість, творчі здібності, уміння толерантно й аргументовано доводити свою думку,виховувати любов до процесу пізнання, наполегливість, активну життєву позицію.
Привітання вчителя. Стали, діти, всі рівненько,Усміхнулися гарненько,Настрій на урок взяли. Й працювати почали. Працюватимем старанно,Щоб почути у кінці,Що у нашім шостім класіУчні просто молодці.
Номер слайду 2
Роздуми про уяву, фантазію, усвідомлення значення романтики в житті сучасної людини
Номер слайду 3
Мета: пізнавальна – опрацьовуючи зміст повісті, звернути увагу на уявлення героїв про фантастичне й реальне в їх дитячому житті, допомогти усвідомити значення романтики для активного, повноцінного, цікавого й корисного життя; розвиваюча – розвивати уяву й фантазію, допитливість, творчі здібності, уміння толерантно й аргументовано доводити свою думку;виховна – виховувати любов до процесу пізнання, наполегливість, активну життєву позицію
Номер слайду 4
Не просто слухати, а чути,Не просто дивитись, а бачити. Не просто відповідати, а міркувати. Дружно і плідно працювати. Девіз уроку
Номер слайду 5
Епіграф «Мріяти не шкідливо,шкідливо не мріяти»
Номер слайду 6
Немає хлопчика чи дівчинки вашого віку, які б не мріяли про далекі мандрівки, незвичайні пригоди, нові відкриття й славу першовідкривачів. Але чи треба їхати за тисячі кілометрів, щоб знайти незвідане?Герої літературних творів з розділу «Пригоди й романтика» переконують, що по-справжньому допитливих і наполегливих дітей цікаві пригоди чекають на кожному кроці. Пригадайте, де їх знаходили Ява й Павлуша із безсмертних «Тореадорів з Васюківки»? (У рідному селі, біля свинарника; на кукурудзяному полі; на острові неподалік від дому; на пасовищі)Але, можливо, багата уява – це насправді безплідне фантазерство і не варто на такі дурниці витрачати час й енергію?Мріяти не шкідливо…
Номер слайду 7
Проблемне питання. Які якості найбільше потрібні сьогодні :романтичність і допитливість чираціональністьі прагматизм?
Номер слайду 8
Так?Ні?
Номер слайду 9
1. Хлопці добиралися до бабусі велосипедами2. Літнім завданням було створити гербарій3. Перший, хто зустрівся друзям у селі, їм не сподобався6. У бурштиновому камінчику Васі був метелик5. На березі озера хлопці відремонтували курінь9. Митько дізнався про звички сучасних варанів7. На березі озера діти знайшли ріжки та ніжки козеняти, якого з’їло чудовисько12. Друзі подякували Василеві за вигадку11. Незнайому тварину діти заманили в заздалегідь викопану яму10. Хлопці збиралися сфотографувати чудовисько і відправити фото до Академії наук4. Після повідомлення Васі хлопці зібралися відвідати бібліотеку8. Вася повідомив про лох-несське чудовисько
Романтичні“Уявляєш собі? – казав Митько.- Ліс. Кругом ні душі. А в лісі озеро. А на березі курінь. А в курені – ми. А поруч багаття. І казанок з юшкою.”
Номер слайду 13
МрійливіХлопці хотіли сфотографувати чудовисько, а “потім здати до Академії наук…Оце було б відкриття!” Далі – інформація про знахідку по радіо. “Може, ще й по медалі…”
Номер слайду 14
Дотепні Про “любов” до ботаніки: “Той, хто не знав нашої ботанічки, міг би подумати, що цілісінькими днями ми тільки й сушили голову над тим, як би під її керівництвом ще глибше зрозуміти навколишній світ.” Про “свіже” сільське повітря після автобуса, що від’їхав:“ – А повітря? Відчуваєш? – мабуть, удесяте питав Митько, повернувши до мене сяюче обличчя. - Відчуваю, - закашлявсь я, бо автобус, що проїхав повз нас, порснув мені в обличчя хмарою пилюги з-під коліс і кіптюги з вихлопної труби.”
Номер слайду 15
Наполегливі в досягненні мети. Пошук інформації про чудовисько в книгах із зоології. Нічне вартування в курені. “Удень ми тільки й сиділи над книжками, сперечались, робили різноманітні припущення і бігали до бібліотеки, а надвечір рушали до нашого озера.”
Номер слайду 16
Підсумуйте, яке значення маютьпригоди й романтикав житті хлопчиків. Пригоди й романтика – незамінимі складові буття Митька й Сергійка, що робить їх життя яскравим і насиченим
Номер слайду 17
Бесіда про риси характеру учнів1. Згадайте, які веселі пригоди траплялися з вами під час літніх канікул, відпочинку.2. Як ви знаходите рішення, коли потрапляєте в складну життєву ситуацію? Рішення ви приймаєте самостійно чи за допомогою дорослих?3. Що об’єднує такі поняття, як “мрія” і “фантазія”? Чи завжди збуваються ваші мрії?
Номер слайду 18
Дискусія з питання про роль і місце романтики в житті людини Проблемне питання. Які якості найбільше потрібні сьогодні: романтичність і допитливість чи раціональність і прагматизм?
Номер слайду 19
Перша група Вам здалося, що в домі завівся «барабашка»: постійно якийсь безпричинний шурхіт, скрипіння. Що робити: не звертати уваги, спитати поради в батьків, пошукати інформацію про аномальні явища та їх причини, перевірити всі дверцята (чи не вони створюють шум?) Чому ви зробите саме так?
Номер слайду 20
Друга група Вам несподівано випали незаплановані “канікули”, наприклад, карантин. Звичайно, перше бажання – поринути в азартний і захоплюючий світ комп’ютерних ігор. Але вже за кілька годин ви відчуваєте втому й нудьгу. Що ви робитимете: продовжите розважатися в Інтернеті, почнете освоювати якусь справу (куховарство, рукоділля, вивчення чогось)? Чому ви зробите саме так?
Номер слайду 21
Третя група Вам випав шанс узяти участь у конкурсі. Ви відмовитесь, бо підготовка й самі його етапи заберуть багато сил і часу; неодмінно візьмете участь у змаганні, бо перемога відкриє перед вами нові перспективи; незалежно від результату будете учасником конкурсу, у ході якого пізнаєте й навчитесь багато нового? Чому ви зробите саме так?
Номер слайду 22
Висновок. Мрії й фантазії мотивують і стимулюють розвиток людини, але тільки разом із наполегливістю й працелюбністю романтики можуть досягти успіху
Номер слайду 23
Саме невтомні й наполегливі романтики рухають прогрес: піднімаються на вершини гір й опускаються на дно океану, будують ракети й летять у космос, створюють Інтернет …
Номер слайду 24
Домашнє завдання. На вибір: 1. Уяви, що змінилося б, якби Митько та Сергій критично поставилися до повідомлення Василя про чудовисько в озері. (Стисло розкажи про такий можливий розвиток подій). 2. Напиши про ще одну пригоду хлопців у селі. 3. Намалювати афішу до фільму під назвою «Химера лісового озера, або Митькозавр із Юрківки».
Номер слайду 25
Мрійте, дерзайте й досягайте своєї мети!Ось і пролунав дзвінок –Закінчився наш урок . За роботу по заслузіЩиро дякую вам,друзі !