19 серпня о 18:00Вебінар: Ментальна арифметика: розвиваємо обидві півкулі головного мозку

Урок " Атлантичний океан"

Про матеріал

Атлантичний океан перетинає майже всі кліматичні пояси, тому його кліматичні умови досить різноманітні.

Найширша частина океану, на відміну від Тихого, лежить у тропічних та помірних широтах. З обох тропічних областей високого тиску в напрямку екваторіальних широт дмуть постійні вітри — пасати. У північній тропічній частині влітку й восени зароджуються тропічні циклони, які нерідко переходять в урагани. Найбільше їх над Карибським морем та Мексиканською затокою.

Перегляд файлу

                                   АТЛАНТИЧНИЙ ОКЕАН

Мета: поглибити й систематизувати знання про природу Світового океану; продовжити формування умінь та навичок визначати географічне положення океану, виявляти особливості природи Атлантичного океану за тематичними картами атласу; розвивати вміння встановлювати аналогії та порівнювати; виконувати способи раціональної навчальної діяльності: складати цілеспрямований опис об’єкта за типовим планом; формувати ціннісне ставлення до природних багатств Світового океану, екологічну свідомість.

Обладнання: фізична карта світу, атласи, підручники, контурні карти

Тип уроку: засвоєння нових знань.

Очікувані результати: учні зможуть називати характерні ознаки географічного положення і природи Атлантичного океану, відомі географічні об’єкти; наводити приклади форм рельєфу дна, течій; представників органічного світу; характеризувати типи клімату, різноманітність органічного світу, природні багатства та проблеми забруднення океану; порівнювати географічне положення та природні компоненти Атлантичного та Тихого океанів.

ХІД УРОКУ

 ӏ ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ ТА ВМІНЬ

Географічна розминка

  • Що таке Океанія?
  • Як утворилися острови? Якого походження?
  • Хто проживає на островах?
  • Чим вони займаються?

 

III. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ТА ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Проблемне питання

Як ви думаєте, який океан за інтенсивністю використання морського судноплавства посідає перше місце? Чи потрібні нам знання про цей океан, для чого? Це і є Атлантичний океан. Сьогодні ми повинні вияснити його особливі риси.

Оголошення теми, мети і завдань уроку.

 

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

  1. Географічне положення

1.Географічне положення.

Робота з текстом

Визначить особливості географічного положення, чим воно відрізняється від Тихого?

2. Рельєф дна

Завдання

 

1) Зіставте карти та виявіть закономірності розташування основних форм рельєфу дна Атлантичного океану.

2) Порівняйте рельєф дна Атлантичного океану з рельєфом дна Тихого океану.

Атлантичний океан за віком відносно молодий. Утворення Атлантичного океану почалося після розколу Гондвани. Розширення океану триває й донині.

Добре розвинений шельф (8,5 % усієї площі дна), що створює сприятливі умови для видобування корисних копалин. Найбільш глибокі райони океану лежать біля його західних берегів. Найглибші глибоководні жолоби Пуерто-Ріко (8742 м) та Південно-Сандвічевий жолоб (8228 м).

Важливий елемент дна Атлантики — великий підводний Середи нно-Атлантичний хребет, який простягнувся посередині океану з півночі на південь майже на 17 тис. км. За формою він нагадує латинську літеру S і має ширину понад 1 тис. км. Це порівняно молода гірська споруда із різко вираженою сейсмічною діяльністю та слідами підводних вивержень на поверхні. Серединно-Атлантичний хребет поділяється на дві частини — Північноатлантичний і Південноатлантичний.

3. Клімат та особливості водних мас

Завдання. Установіть:

1) У яких кліматичних поясах розташований Атлантичний океан.

2) Які ознаки клімату властиві його різним частинам.

3) Порівняйте клімат Атлантичного океану з кліматом Тихого океану.

Географічне положення Атлантичного океану визначає формування різноманітних кліматичних умов. Видовжена форма океану, більший вплив материків та широке сполучення з Північним Льодовитим океаном визначає певні відмінності в розподілі температур, характері течій тощо.

4. Органічний світ океану

 Органічний світ Атлантичного океану за кількістю видів значно поступається Тихому океану через його геологічну молодість. Проте в кількісному відношенні океан багатий на організми, життя яких пов’язане насамперед із широким розвитком шельфу.

5. Використання ресурсів океану

Атлантичний океан посідає перше місце серед океанів за ступенем господарського освоєння, що спричиняє загострення екологічних проблем.

V. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

Практична робота

Завдання. Позначте на контурній карті підводні хребти: Північноатлантичний, Південноатлантичний; моря: Карибське, Сарґасове, Балтійське, Північне, Середземне, Чорне, Азовське, Уеделла; затоки: Мексиканська, Св. Лаврентія, Ла-Плата, Біскайська, Ґвінейська; півострови: Лабрадор, Флорида, Скандинавський, Піренейський, Апеннінський, Балканський; острови: Великобританія, Ірландія, Ісландія, Куба, Гаїті, Пуерто-Ріко, Ньюфаундленд; течії: Ґольфстрім, Північноатлантична, Канарська, Лабрадорська.

VI. ПІДСУМОК УРОКУ, РЕФЛЕКСІЯ

Учитель пропонує висловити думку щодо питання: чи допоміг вам метод порівняння двох океанів краще зрозуміти їх природні особливості?

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

1. Опрацювати відповідний параграф підручника.

 

docx
Пов’язані теми
Географія, Розробки уроків
Додано
8 червня 2018
Переглядів
243
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку