Мета: Освітня: розширити знання учнів про різноманітність представників живої природи; сформувати поняття про бактерії як прокаріотичні організми; ознайомити з будовою бактерій, особливостями їх живлення, розмноження та поширення, з’ясувати різноманітність форм; вивчити різні групи бактерій. Розвиваюча: розвивати образне, логічне мислення, вміння послідовно висловлювати думки, пам’ять, увагу, формувати вміння і навички роботи з підручником. Виховна: бережливо ставитись до навколишнього середовища та розуміння єдності всіх живих організмів.
Номер слайду 3
«Чи є таке місце, де нема бактерій?» зелений – є червоний – нема, бактерії є скрізь
Номер слайду 4
План 1. Будова клітини бактерій. 2. Процесів життєдіяльності бактерій. . Тема. Бактерії – найменші одноклітинні організми.
Номер слайду 5
Історична довідка Вперше побачив бактерії в оптичний мікроскоп природної води та зубного нальоту Антоні ван Левенгук, вчений – натураліст, основоположник наукової мікроскопії (1632-1723)
Номер слайду 6
Історична довідка один із засновників мікробіології; дослідив збудників сибірської виразки, холери, сказу; вивчав бродіння; розробив методи дослідження та боротьби з бактеріями. Луї Пастер, мікробіолог, хімік (1822-1895)
Номер слайду 7
Історична довідка Ілля Мечников, зоолог, імунолог, ембріолог, мікробіолог (1845-1916) один із засновників мікробіології та імунології; автор теорії імунітету; засновник Одеської бактеріологічної станції; лауреат Нобелівської премії (1908 р.).
Фізкультхвилинка Ми бактерії учили, Трішки голови стомились, Оборотів зробим п’ять Час хребці порозминать. Нам знайомі круглі коки, Тож візьмемо руки в боки. В право, в ліво повернулись, До товариша всміхнулись. Є бацили прямокутні, Що довкола нас присутні. Як заглянемо під парту, Вони й там несуть вже варту. Є химерні ще спірили, Що десь з неба прилетіли. Також знаєм вібріони, Вони мають форму коми. Плесніть діти кілька раз, До роботи шостий клас.
Номер слайду 22
Групи бактерій за типом дихання Аероби (за участі кисню) Анаероби (без участі кисню)
Номер слайду 23
Бактерії размножуються шляхом поділу навпіл, приблизно кожні 20 хв. у сприятливих умовах. Розмноженню перешкоджають сонячні промені та продукти власної життєдіяльності бактерій.
Номер слайду 24
Групи бактерій за типом живлення автотрофи гетеротрофи бактерії-паразити сапрофітні бактерії симбіотичні бактерії
Номер слайду 25
Знайдіть і виправте допущені помилки у позначені будови клітин бактерій Рибосома Цитоплазма Джгутик Поодинока молекула ДНК Молекула ДНК Клітинна мембрана Клітинна стінка Слизова капсула
Номер слайду 26
Правильна відповідь Молекула ДНК (поодинока) Молекули ДНК Рибосома Цитоплазма Джгутик Слизова капсула Клітинна стінка Клітинна мембрана
Номер слайду 27
1. 2. 3. 4. 5. 6. 7. М і к р о б і о л о г і я п р О к а р і о т и ж и в Л е н н я в і б р і О н и Д и х а н н я Ц и т о п л а з м а Ц і а н о б а к т е р і ї
Домашнє завдання 1. Початковий рівень. Прочитати параграф підручника 11, 14. Словник. 2. Середній рівень. Прочитати параграф підручника 11, 14, відповісти на питання наприкінці параграфа. Словник. 3. Достатній рівень. Прочитати параграф підручника 11, 14, відповісти на питання наприкінці параграфа. Словник. Підготувати повідомлення «Значення бактерій у природі». 4. Високий рівень. Прочитати параграф підручника 11, 14, відповісти на питання наприкінці параграфа. Словник. Творче завдання: скласти кросворд до теми, використовуючи основні поняття і терміни «Бактерії».