Урок "Безпечна прогулянка під час війни"

Про матеріал
Урок розроблено відповідно до сучасних вимог Нової Української школи та є актуальним у час війни. Віртуальна подорож допоможе дітям краще засвоїти правила, яких необхідно дотримуватись у небезпечних ситуаціях.
Перегляд файлу

Тема: «Безпечна прогулянка під час війни»

Мета: визначити, які небезпечні ситуації можуть статися поза школою під час прогулянки, як діяти в ситуаціях, що склалися; на основі ситуацій дати елементарні знання щодо поведінки  на прогулянці під час воєнного стану; розвивати логічне, критичне мислення, обережність, вміння знаходити вихід з ситуацій, що несуть загрозу життю і здоров’ю; виховувати  любов до України, дружність, взаємопідтримку.

Обладнання: презентація, цеглинки лего, Крісло автора, «Фішбоун», казковий герой іграшка пес Патрон, розмальовка «Пес Патрон», кольорові олівці, мікрофон.

                                                       Хід уроку                                                            

І. Ранкова  зустріч.

   1. Вітання.

      Доброго ранку, ліси і поля,

     Доброго ранку, країно моя,

     Доброго ранку, гості чудові,

     Зичу усім вам миру й добра!

-         Покажіть, з яким настроєм ви сьогодні прийшли у школу та подаруйте посмішки нашим гостям.

2. Обмін інформацією.

- Сьогодні 21 квітня, п’ятниця.  Небо похмуре, але наші захисники продовжують мужньо тримати оборону рубежів.

3. Групове заняття.

 - До нас на урок сьогодні завітав незвичайний гість. Хто він – ви дізнаєтесь, коли відгадаєте загадку.

Невеличкий, жвавий, милий,

Помагає Збройним Силам.

Стереже нас від біди,

Має добрий нюх на міни,

Береже міцний наш сон.

Це, звичайно, пес…( Патрон)

(На екрані фото пса Патрона)

4. Щоденні новини. Розповідь про пса Патрона. Крісло автора. (Розповідає заздалегідь підготована дитина).

- Пес Патрон – собака – винюхував вибухівки. Став популярним під час війни. Разом зі своїм хазяїном Михайлом Ільєвим розміновує території. Патрон має власну сторінку в інстаграмі, в його честь було випущено марку. Пес нагороджений медаллю «За віддану службу» і є першим собакою в історії з титулом «Пес доброї волі».

ІІ. Повідомлення теми та мети уроку.

-         Сьогодні ми разом з Патроном вирушимо на прогулянку,  складемо правила, яких потрібно дотримуватись в разі виявлення незнайомих предметів, пригадаємо правила безпеки під час воєнного стану. А також допоможемо песикові. Перед уроком Патрон сказав мені, що таких собак, як він, є надто мало, щоб швидко розмінувати усі заміновані території і було б непогано, якби у нього з’явилися друзі.

(На дошці заздалегідь підготовано скелет риби – метод Фішбоун, на голову прикріплюю тему «Прогулянка під час війни») Фішбоун / Харківська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 58 Харківської  міської ради Харківської області

ІІІ.  Актуалізація опорних знань.

-         Насамперед пригадаємо, що, виходячи на прогулянку, ми повинні взяти тривожний рюкзачок.  Підготуйте цеглинки червоного та зеленого кольору. Виберіть предмети, які  покладете у рюкзачок.

(На екрані рюкзачок і різні предмети. Діти сигналізують  зеленою цеглинкою, якщо річ потрібна і червоною – якщо ні.)

Все необхідне ми з собою взяли. Патрон пильно слідкував, щоб ми нічого не забули.

Зараз ви попрацюєте в групах. Пригадайте, що, працюючи в групах, потрібно дотримуватись певних правил.

  У вас на партах є аркуші із записаними реченнями. Виберіть ті, які ви вважаєте правилами, яких потрібно дотримуватись під час прогулянки.

(Робота в групах. Учні обирають правила, обґрунтовують вибір та прикріплюють на дошку).

  1. Йти організовано.
  2. Не відставати.
  3. Слухати вчителя.
  4. Не галасувати.
  5. Бути уважними.

-         Ви добре знаєте правила поведінки на прогулянці. Час вирушати.

ІV. Робота над новим матеріалом.

  1. Виявлення невідомих предметів.

-         На екрані  - подвір’я школи. Довкола ростуть дерева, кущі. Що незвичного ви помітили?

(На лавочці лежить сумка, біля якої нікого нема).

-         Як ви думаєте, може, нам варто було б подивитись, що у сумці?  У ній можуть бути документи, які  хтось зараз шукає. Було б добре повернути сумку власникові.

(Відповіді дітей)

На скелет риби прикріплюю проблему: незнайомі предмети. Після відповідей дітей знизу прикріплюємо наслідки: вибухівка.

Висновок:  Ні в якому разі не можна наближатись до незнайомих предметів. У них може бути закладена вибухівка. Сумки, пакети, коробки, іграшки, мобільні телефони можуть бути замінованими і вибухнути при спробі підняти їх.

Якщо ви побачили незнайомий предмет, необхідно повідомити про це дорослому і зателефонувати на номер 101.

Пес Патрон задоволений, що ви знаєте, як поводитись із незнайомими предметами. З першим завданням ви справились, тому візьміть олівець коричневого кольору та розфарбуйте на аркушах, що підготував для вас пес Патрон всі елементи, позначені цифрою 1. (Розмальовка пса Патрона)

 

  1. Позначки на асфальті, електричних стовпах, будівлях.

-         На екрані – доріжка, на якій зображено «+». Діти, а що це за знак? Можливо, хтось із дітей тут малював крейдою? Погляньте, на електричному стовпі такий же знак

(Відповіді дітей).

 На скелет риби прикріплюю проблему: незрозумілі позначки. Після відповідей дітей прикріплюємо наслідки: мітки.

Висновок: побачивши будь –які незрозумілі позначки на тротуарі, дорозі, деревах, електричних стовпах, будівлях, діти обов’язково повинні  повідомити про них дорослих, а дорослі зобов’язані викликати екстренну службу для з’ясування походження цих позначок. Вони можуть бути мітками, куди ворог планує нанести ракетний удар.

І з цією ситуацією ми розібрались. Пес Патрон пропонує вам розфарбувати елементи, що позначені цифрою 2, жовтим кольором. Фізкультхвилинка

На екрані галявина.

-         Подивіться, чи немає тут незнайомих речей. Думаю, нам час відпочити.  (Руханка з Патроном).                    

Поруч з галявиною – ліс. Можливо, нам варто зайти у його затінок?

(Відповіді дітей)

Висновок: У військовий час заборонено відвідувати ліси та лісосмуги. Там можна натрапити на міни чи іншу вибухівку.

  1. Колона з військовою технікою.

-         Рухаємось далі. По маршруту ми маємо перейти проїжджу частину дороги. Доведеться почекати, бо дорогою рухається дуже багато транспорту. Транспорт незвичний. Як його можна назвати? (Військовий).

(На фішбоун прикріплюю проблему: колона військової техніки.)

-         Поки він проїде, пес Патрон пропонує вам на аркушах, що є на партах,позначити той транспорт, який, на вашу думку, військовий і потрібен нашим захисникам для оборони країни.

(Робота в групах. Діти обводять військовий транспорт. Після завершення роботи на екрані з’являється кілька видів військової техніки, коротенько розповідаю про них).

ІРИС – Т  -протиповітряна оборона

Леопард – танк німецького виробництва

Байрактар – ударний безпілотник, здатний нести вибухівку.

-         Діти, чи можемо ми сфотографуватися на фоні цієї техніки? Не кожен день випадає нагода бачити такий транспорт!

(Відповіді дітей)

Висновок: Ні в якому разі не можна фотографувати, а тим більше публікувати фото військової техніки у соцмережах, передавати дані про її місцезнаходження. Цим ми можемо нашкодити нашим Збройним Силам. Ворог , знаючи про місце розташування військової техніки, може знищити її, нанісши ракетний чи авіаційний удар.

(На фішбоун прикріплюємо наслідки: фотографування та розповсюдження інформації - шкода для ЗСУ).

І це правило ми засвоїли. Патрон пропонує розфарбувати елементи, позначені цифрою 3, синім кольором.

  1. Мінні поля.

-         Діти, на щастя, на території нашого міста не ведуться бойові дії і окупантів тут нема, але всюди, де вони побували, після себе залишають заміновані території: поля, ліси, навіть житлові квартали. Дуже часто на територіях, де ведуться бойові дії, можна побачити знак «обережно, міни».  

( На фішбоун прикріплюю проблему: мінні поля)

Ви повинні знати, що, побачивши такий знак, ні в якому разі не можна заходити на цю територію. Це місце, де мають попрацювати спеціально навчені люди: сапери, які мають відповідні навички, одяг, обладнання. І, звичайно ж, допомагає їм у цьому наш друг -  пес Патрон.

Перегляд мультфільму.

           Висновок: руйнування, втрата здоров’я, смерть.

 Патрон задоволений, що цієї загрози –мінних полів немає у нашій місцевості.

-         Візьміть олівець рожевого кольору та розфарбуйте елементи, позначені цифрою 4. 

  1. Незнайомці.

 Я помітила, що за нами йде незнайомець.

 ( Прикріплюю проблему: незнайомці)

Зараз ми розіграємо розмову між незнайомцем і вами та проаналізуємо, чи знаєте ви, як поводитись із незнайомцями.(Вправа «Мікрофон»)

Я запитую, діти дають відповіді. Одразу аналізуємо кожну відповідь.

-         Як тебе звати?

-         Чи не міг би ти провести мене до відділку поліції?

-         Можна пригостити тебе цукеркою?

-         У вашому місті є військова частина?

-         Я знайомий твого тата. Він попросив мене забрати тебе додому. Я на машині. Ходімо.

Пес Патрон дуже хвилювався за вас. Він маленький і не зміг би сам врятувати вас, якби ви піддались на вмовляння незнайомця.

Висновок: Ні в якому разі не можна розмовляти з незнайомцями, в тому числі, коли в країні йде війна. Незнайомець може бути ким завгодно: від ворожого агента, який вивідує дані про нашу армію,так і викрадачем дітей. Під час війни ворог викрав дуже багато українських дітей, доля деяких з них на даний час невідома.

(На фішбоун прикріплюємо наслідок: викрадення, вивідування місць розташування ЗСУ.)

Візьміть олівець зеленого кольору та розфарбуйте елементи, позначені цифрою 5.

Хто утворився?

V. Підсумок.

Ми створили цілий батальйон псів Патронів, які допомагатимуть нашим захисникам  розміновувати території нашої держави та стоятимуть на сторожі нашого спокою. І наш гість нарешті зможе трішки перепочити.

Час підсумувати знання, здобуті під час сьогоднішньої прогулянки і скласти правила.

(Аналізуючи скелет риби, на хвіст прикріплюємо правила)

  1. Не підходити до  невідомих предметів.
  2. Помітивши позначки на асфальті, будівлях, повідомити про них дорослих.
  3. Не повідомляти про рух військової техніки.
  4. Оминати території, позначені знаком «Обережно, міни!»
  5. Уникати незнайомців.

-         Ви великі розумники і вже знаєте, яких правил потрібно дотримуватись під час прогулянки. На жаль, війна триває і на кожного з нас може чатувати небезпека будь –де.  Пес Патрон вдячний вам, що створили для нього цілий батальйон підмоги. Несіть їх до дошки, створимо виставку. Рефлексія.

Патрону пора прощатися з нами. Його чекає ще дуже багато роботи. Зробімо коло і, передаючи песика, побажаймо одне одному те, про що мріється. Якщо ми дуже сильно цього хотітимемо, наші мрії обов’язково збудуться.  (Миру, перемоги і т.д.)

-         Песик приготував для вас буклети з правилами поведінки під час війни, бо хвилюється за вас і бажає вам добра, здоров’я і миру.

Дякую вам за вашу плідну працю. 

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Божагора Люба
Додано
29 жовтня 2023
Переглядів
843
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку