Урок "Безпека і взаємодія в інтернеті"

Про матеріал
Урок розроблено за підручником «Інформатика» 4 клас, автори Воронцова Т.В. та інші 2021 року. Підручник створено відповідно до Державного стандарту початкової освіти і Типової освітньої програми, укладеної під керівництвом Р.Б. Шияна. Можна використовувати під програму О.Я. Савченко.
Перегляд файлу

4 клас НУШ УРОК 10 вчитель: Кадченко О.А.

  НВК №240 «Соціум»

Тема уроку: Безпека і взаємодія в інтернеті.

Мета уроку: дізнатися, як захистити комп’ютер від вірусів; дослідити правила безпеки в інтернеті; повторити правила спілкування в інтернеті; потренуватися створювати інтернет-спільноти; розвивати уяву, логічне мислення, пам’ять; виховувати старанність, бережливе ставлення до обладнання.

Хід уроку

1. Організація класу.

- Всім доброго дня!

- Перш ніж розпочати урок, давайте повторимо правила поведінки в комп’ютерному класі (гра лайк – дізлайк).

  • В кабінет інформатики потрібно вбігати і при цьому сильно кричати. Ні
  • В кабінет інформатики потрібно входити спокійно, в чистому взутті і без верхнього одягу. Так
  • Працювати за комп’ютером можна тільки з дозволу вчителя. Так
  • Не можна торкатися і висмикувати дроти і розетки. Так
  • Працювати на клавіатурі потрібно чистими, сухими руками; легко натискаючи на клавіші, не допускаючи різких ударів. Так
  • Приходячи до кабінету, приносьте із собою їжу та напої. Ні
  • Не можна торкатися пальцями екрана монітора. Так
  • Відстань від очей до екрана повинна бути не меншою ніж 50 см. Так

2. Актуалізація опорних знань.

- Хто створив Facebook?

Сергій Брін     Марк Цукерберг     Тім Бернес-Лі

- Встановити відповідність між браузерами та їх назвами:

1. Скачать бесплатно Google Chrome (Гугл Хром) последняя русская версия для  Виндовс 7/8/XP

2. История создания Mozilla Firefox. Как создавали браузер, кто создавал и  зачем.

3. Iconizer.net | opera бесплатные иконки

4. Как создавали Safari. История появления браузера от Apple.

3. Opera

1. Google Chrome

4. Safari

2. Mozilla Firefox

- Виконати завдання за посиланням (посилання з підручника)

http://is.gd/bVwy6O

 

3. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми уроку.

- Сьогодні ми з вами будемо говорити про захист комп’ютерів від вірусів, повторимо правила безпеки в мережі та нетикет, а також спробуємо створити свою інтернет-спільноту.

4. Опрацювання нового матеріалу.

- Комп’ютерні віруси – це програми, які знищують, пошкоджують, викрадають дані або виводять з ладу інші комп’ютерні програми.

(переляд відео з YouTube сніданок з 1+1 «Як з’явилися комп’ютерні віруси»)

- Для захисту від вірусів створюють антивірусні програми. Вони виявляють віруси і знищують заражені файли або «лікують» їх. Деякі файли вони поміщають у карантин, щоб користувач сам вирішив, що з ними робити.

Як захистити комп’ютер від вірусів.

  1. Встановлюйте програми лише з допомогою дорослих.
  2. Встановіть антивірусні програми.
  3. Відкривайте електронні листи, повідомлення тільки від знайомих.
  4. Завантажуйте файли лише з перевірених сайтів.

- Найпоширенішими антивірусними програмами є McAfee, Panda, AVG.

- Поспілкуйтеся вдома з батьками та запитайте чи стикалися вони з комп’ютерними вірусами? Що сталося та як вони вирішили проблему?

- Спілкуючись в інтернеті, слід пам’ятати, що тут, як і в реальному житті, є свої правила, їх ще називають «нетикет».

Правила нетикету

  1. Уникай конфліктів.
  2. Будь ввічливим і поважай співрозмовників.
  3. Пам’ятай про авторське право.
  4. Зберігай у таємниці інформацію про себе та інших людей.
  5. Запитуй дозволу людей, фото яких хочете оприлюднити в інтернеті.

- Розглянемо словничок термінів користувача мережі інтернет (в підручнику дане посилання на цікаві відео і вправи з теми. «Маршрут онлайн безпеки» http://is.gd/5c3ScX ці вправи і відео використані в даному уроці)

- Бан – це сувора міра покарання, коли винний втрачає доступ до ресурсу. На кожному ресурсі є свої правила, яких треба дотримуватись, щоб не потрапити в бан.

- Оффтоп – це порушення нетикету, коли відходять від основної теми.

- Флуд – вважається поганим тоном. Флудити – коментувати пост інформацією, яка не відноситься до теми.

- Серфити – відвідувати різні сайти в мережі інтернет, переміщатися за гіперпосиланнями.

- Флейм – занадто бурхлива дискусія (може закінчитися баном).

- Тролити – розміщувати в інтернеті провокаційні повідомлення з метою викликати флейм.

- Спойлер – коментар чи пост про закінчення популярного фільму, серіалу, книги тощо. Якщо користувач робить огляд якогось медіапродукту, то має попередити що будуть спойлери.

- Не можна забувати і про правила безпеки в інтернеті.

  1. Не повідомляти адресу і номер телефону.
  2. Зберігати свій пароль у таємниці.
  3. Розповідати батькам про проблеми в інтернеті.
  4. Відкривати повідомлення лише від знайомих людей.
  5. Додавати в друзі лише тих, кого знаєш.
  6. Обговорювати з батьками, які вебсайти тобі можна відвідувати.
  7. Користуватися антивірусною програмою.
  8. Дотримуватись правил нетикету.

5. Фізкультхвилинка. (відео)

6. Робота з зошитом ст. 27-28.

(Завдання з зошита не висвітлюю, щоб не порушити авторських прав, оскільки зошит не є загальнодоступним в мережі)

7. Робота за комп’ютером. Виконання творчого завдання.

- Інтернет спільнота – це група людей об’єднана у групу за інтересами і спілкується через мережу інтернет.

- Для того, щоб створити інтернет-спільноту через поштову скриньку ukr.net необхідно дотримуватись такого плану:

  1. Відкрити свою електронну скриньку.
  2. Обрати «Групи», а потім «Створити групу».
  3. Напишіть назву і натисніть «Створити».
  4. Візміть адреси електронних скриньок своїх однокласників і додайте їх до групи, натиснувши «Новий контакт».
  5. Заповніть інформацію і натисніть «Зберегти».
  6. Напишіть електронного листа і надішліть його групі.

- Також інтернет спільноти можна створювати у Viber, Telegram тощо. Але всі ці дії можна виконувати тільки з дозволу батьків, тому практично ми цього робити не будемо.

- А задля засвоєння знань сьогоднішнього уроку пропоную вам виконати наступні завдання:

Спам:

https://learningapps.org/watch?v=p9g3nm11521

Нетикет:

https://learningapps.org/watch?v=p8fd0809j21&fbclid=IwAR2DUw5whwlIXzbzQts1RCwc0vjJcOBBnOML9XXneD5yOJQ_QbIVm5nCYvI

Публічна та приватна інформація:

https://learningapps.org/watch?v=pspuyg77521

8. Хвилина релаксації (для очей) після користування комп’ютером.

9. Завдання на опрацювання. Підручник §9, перевір себе ст. 71; зошит ст. 27-28.

10. Підведення підсумків уроку.

- Сподіваюсь, що після нашого уроку, ви будете подорожувати просторами інтернету не тільки цікаво, а й безпечно.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Кулинич Ніна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Інформатика, 4 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
2 листопада 2021
Переглядів
3015
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку