4 клас НУШ УРОК 10 вчитель: Кадченко О.А.
НВК №240 «Соціум»
Тема уроку: Безпека і взаємодія в інтернеті.
Мета уроку: дізнатися, як захистити комп’ютер від вірусів; дослідити правила безпеки в інтернеті; повторити правила спілкування в інтернеті; потренуватися створювати інтернет-спільноти; розвивати уяву, логічне мислення, пам’ять; виховувати старанність, бережливе ставлення до обладнання.
Хід уроку
1. Організація класу.
- Всім доброго дня!
- Перш ніж розпочати урок, давайте повторимо правила поведінки в комп’ютерному класі (гра лайк – дізлайк).
2. Актуалізація опорних знань.
- Хто створив Facebook?
Сергій Брін Марк Цукерберг Тім Бернес-Лі
- Встановити відповідність між браузерами та їх назвами:
1. |
2. |
3. |
4. |
3. Opera |
1. Google Chrome |
4. Safari |
2. Mozilla Firefox |
- Виконати завдання за посиланням (посилання з підручника)
3. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми уроку.
- Сьогодні ми з вами будемо говорити про захист комп’ютерів від вірусів, повторимо правила безпеки в мережі та нетикет, а також спробуємо створити свою інтернет-спільноту.
4. Опрацювання нового матеріалу.
- Комп’ютерні віруси – це програми, які знищують, пошкоджують, викрадають дані або виводять з ладу інші комп’ютерні програми.
(переляд відео з YouTube сніданок з 1+1 «Як з’явилися комп’ютерні віруси»)
- Для захисту від вірусів створюють антивірусні програми. Вони виявляють віруси і знищують заражені файли або «лікують» їх. Деякі файли вони поміщають у карантин, щоб користувач сам вирішив, що з ними робити.
Як захистити комп’ютер від вірусів.
- Найпоширенішими антивірусними програмами є McAfee, Panda, AVG.
- Поспілкуйтеся вдома з батьками та запитайте чи стикалися вони з комп’ютерними вірусами? Що сталося та як вони вирішили проблему?
- Спілкуючись в інтернеті, слід пам’ятати, що тут, як і в реальному житті, є свої правила, їх ще називають «нетикет».
Правила нетикету
- Розглянемо словничок термінів користувача мережі інтернет (в підручнику дане посилання на цікаві відео і вправи з теми. «Маршрут онлайн безпеки» http://is.gd/5c3ScX ці вправи і відео використані в даному уроці)
- Бан – це сувора міра покарання, коли винний втрачає доступ до ресурсу. На кожному ресурсі є свої правила, яких треба дотримуватись, щоб не потрапити в бан.
- Оффтоп – це порушення нетикету, коли відходять від основної теми.
- Флуд – вважається поганим тоном. Флудити – коментувати пост інформацією, яка не відноситься до теми.
- Серфити – відвідувати різні сайти в мережі інтернет, переміщатися за гіперпосиланнями.
- Флейм – занадто бурхлива дискусія (може закінчитися баном).
- Тролити – розміщувати в інтернеті провокаційні повідомлення з метою викликати флейм.
- Спойлер – коментар чи пост про закінчення популярного фільму, серіалу, книги тощо. Якщо користувач робить огляд якогось медіапродукту, то має попередити що будуть спойлери.
- Не можна забувати і про правила безпеки в інтернеті.
5. Фізкультхвилинка. (відео)
6. Робота з зошитом ст. 27-28.
(Завдання з зошита не висвітлюю, щоб не порушити авторських прав, оскільки зошит не є загальнодоступним в мережі)
7. Робота за комп’ютером. Виконання творчого завдання.
- Інтернет спільнота – це група людей об’єднана у групу за інтересами і спілкується через мережу інтернет.
- Для того, щоб створити інтернет-спільноту через поштову скриньку ukr.net необхідно дотримуватись такого плану:
- Також інтернет спільноти можна створювати у Viber, Telegram тощо. Але всі ці дії можна виконувати тільки з дозволу батьків, тому практично ми цього робити не будемо.
- А задля засвоєння знань сьогоднішнього уроку пропоную вам виконати наступні завдання:
Спам:
https://learningapps.org/watch?v=p9g3nm11521
Нетикет:
Публічна та приватна інформація:
https://learningapps.org/watch?v=pspuyg77521
8. Хвилина релаксації (для очей) після користування комп’ютером.
9. Завдання на опрацювання. Підручник §9, перевір себе ст. 71; зошит ст. 27-28.
10. Підведення підсумків уроку.
- Сподіваюсь, що після нашого уроку, ви будете подорожувати просторами інтернету не тільки цікаво, а й безпечно.