Урок "Безпека в побуті"

Про матеріал
Розробка уроку відповідає віковим особливомтям учнів 5 класу. Розроблена за підручником Н.Поліщук. Діти на уроці створюють "Будиночок мрії"та створюють його безпечним, складаючи на пам'ятки безпечного користування газовими та електричними приладами.
Перегляд файлу

ТЕМА: БЕЗПЕЧНА ПОВЕДІНКА  В  ПОБУТІ

Мета. Формувати в учнів поняття про небезпечні ситуації, які можуть виникнути  в побуті внаслідок недбалого користування газовими та електричними приладами, гострими предметами та небезпечними речовинами. Формувати навички безпечного поводження з ними. Розвивати мислення, увагу, зв’язне мовлення. Виховувати пильність, обережність, почуття самозбереження.

 Обладнання: ілюстрації за темою; попереджувальні знаки; засоби для надання першої медичної допомоги при порізі, опіках; презентація до уроку.

                                         ХІД  УРОКУ

І Організація класу

  • Посміхніться  один одному, щоб нам було приємно спілкуватися на уроці.
  • Хто здоровий, той сміється,  тому все в житті вдається.

ІІ.Опитування

- Чи пам’ятаєте ви правила безпечної поведінки наодинці вдома перевіримо бліц опитуванням :

- Хто такий незнайомець ?

- Якої помилки припустилась, на вашу думку, Червона Шапочка при зустрічі з вовком ?- А її бабуся ?

- Як ви гадаєте, чому Колобок попав у біду?

- Чи з’їв би Вовк козенят, якби у дверях їхньої хатинки було вічко ?

- Дайте поради козенятам…(не відчиняти двері, коли вдома самі ; не признаватись хто є вдома ; подзвонити батькам)

- Незнайома жінка : Мама чекає тебе на роботі.  Я тебе відвезу .Ти……

  • Дорослий : Як проїхати на вулицю Зелену? Може ти мені покажеш ?    Ти……

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

- Тему сьогодні нам підкаже прислів’я (дошка)

НЕ ТОЙ ПРОПАВ, ХТО У БІДУ ПОПАВ, А ТОЙ ХТО ДУХОМ ЗАНЕПАВ

  • Що означає занепасти духом ?
  •  Коли це може трапитись ?(коли людина потрапляє в небезпеку)
  •  А що таке небезпека?Доповніть речення  (дошка)

ІV.Повідомлення теми і мети уроку

-Давайте сьогодні будемо архітекторами свого майбутнього дому. Дім моєї мрії- який він. Ви здивовані ? Адже кажуть: Мій дім-моя фортеця. Отож будемо створювати дім  про який мріє кожний., а також задля власної безпеки ми постараємось визначити чинники, що можуть загрожувати нашому здоров’ю вдома та як цього не допустити.

Саморефлексія  Вправа «Очікування».

  •   Перед вами на партах — стікери – листочки з жолудями. Напишіть на них, що ви очікуєте від заняття. Прикріпіть листочки на дерево очікувань.

- Про що ви б хотіли дізнатись ?(як поводитись в небезпечних ситуаціях ; знаходити вихід з них)

V.Вивчення матеріалу уроку

Зараз ми відправимося в супермаркет  за покупками для Будинку мрій.  (картинка Ельдорадо) на партах лежать матеріли для колажу, потрібно вирізати картинку з побутовою технікою та прикріпити на дошці до «Будинку мрій»

Робота в групах.

Кожна група складає правила безпечної поведінки в даній ситуації.

1 – ша група.- електроприлади

Небезпечними є електричні  прилади.

  - Загадка допоможе нам пригадати які ще небезпеки можуть чекати на нас вдома

- Що дім освітлює щоднини, без полум’я вечерю зварить,

працює в деяких машинах, а необачних сильно вдарить?

-Як приходить до нас електрика? Зробимо руханку

Руханка:  Візьміться за руки, передайте по колу потиск руки. Так струм  подається від електростанції до будинку.

-А вдома де живе струм? Які прилади працюють від нього?

(Випереджувальні завдання)

 1. «Моя помічниця —праска»; Праска. Заборонено залишати праску ввімкненою в електромережу без догляду, ставити її на вогненебезпечні матеріали або біля них. У перервах під час прасування праску потрібно ставити в безпечне положення, як зазначено в інструкції для використання.

Під час заливання або зливання води електропраска має бути обов’язково вимкненою з електромережі.Прасувати потрібно тканини, що потребують більш низьких температур, поступово переходячи на вищі температури.

2. «Мій помічник — фен» Фен. Його необхідно підключати до мережі струму, зазна-

ченої в паспорті приладу. Будь-яка помилка під час підключення може призвести до пошкодження приладу та травми людини.Заборонено користуватися феном поблизу ванни, умивальних раковин, а також інших резервуарів із водою. Це небезпечно! Ризик залишається навіть тоді, коли фен вимкнено.Незважаючи на те, що фен ідеально ізольований, його заборонено перемикати мокрими руками. Фен заборонено занурювати у воду.;

3. «Мій помічник — холодильник»; Холодильник. Перед увімкненням холодильника необхідно перевірити цілісність з’єднувального шнура та видимої частини електропроводки. Якщо вони пошкоджені, вмикати холодильник в електромережу заборонено.

При виявленні ознак пощипування під час дотику до металевих частин холодильника його необхідно негайно вимкнути з електромережі та повідомити дорослих.Заборонено при ввімкненому в електромережу холодильнику одночасно доторкатися до нього й до пристроїв, які мають природне заземлення (газові плити, радіатори опалення,водопровідні крани тощо).

Перед тим як мити холодильник, його потрібно вимкнути.

 

2 – група. Газова безпека

- Спершу давайте поміркуємо: Яке з приміщень нашого будинку: спальня, кухня, ванна, гостинна є найнебезпечнішим? Чому?(кухня)

Що небезпечного є на кухні? Коли речі на кухні стають небезпечними?

- Якби це була ваша кухня, щоб ви зробили, щоб вона стала безпечною?  Наступна небезпека:

Що зараз в кожнім домі є необхідним, безперечно, бо варить їжу нам без   втоми.

Хоч він отруйний, небезпечний, ним користуємось щораз… Ви здогадалися? Це….

       Небезпечним є газ.  

. «Моя помічниця — газова плита». Перед користуванням плитою відкрийте

кватирку.

Заборонено:

залишати без нагляду плиту з увімкненими конфорками;

ставити посуд із широким дном на менші конфорки;

користуватися плитою для обігрівання приміщення;

використовувати для сну приміщення, де встановле-

но газову плиту та газовий балон;

зберігати в ній сторонні речі. Прочитайте правила

користування побутовими приладами та змоделюйте ситуацію,

у якій людина нехтує ними

  1. Група -Безпека оселі               -

         Виступ учнів        

VІ.Закріплення  вивченого матеріалу

  1. Вправа « Сніжний ком»
  • Діти, що може бути небезпекою в побуті?

(Діти висловлюють свої думки, комкають папір і викидають його у смітник. Таким чином усвідомлюють,що так робити не можна).  

2.Чайник:  Чайник злиться, кип’ятиться. Чайник голосно кричить:

-Гей, хто-небудь, відгукніться, із вогню мене зніміть!

Не жартуйте так зі мною, бо вогонь заллю водою.

І тоді з плити до вас поповзе змією газ.

Газ отруїть вашу хату, ще й бабахне як граната!

-Якщо чути в хаті газ, то дзвонимо……. (104)

VІІ. Підсумок уроку. Рефлексія створення сонця з промінчиками  , на яких записані правила безпеки при користуванні електро та газовими приладами. Діти прикріплюють промінчики до сонця.

Нехай «безпечне Сонце» завжди світить над  «Будиночком вашої мрії»

  VІІІ. Зворотній зв'язок.

  • Чи здійснились ваші очікування?

(Діти висловлюють свої думки).                                                                                        - Я рада, що ваші очікування здійснилися.

- Продовжіть  речення:

- Я запам’ятав, що…

-Я зрозумів,  що…

- Я навчився….

-Думаю мені пригодиться….

- На уроці мені….

ІХ. Домашнє завдання- параграф 13

Х. Оцінювання

 

 

 

 

 

 

 

 

Біду пусти у двір, а з двору вже не виженеш.

 

 

Гаси вогонь, поки не розгорівся.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Запам’ятайте подані поради та дотримуйтеся їх.

Можливі ризики побутового травматизму

Усі ліки та небезпечні речовини (есенція оцту, бензин,побутові хімікати та ін.) потрібно зберігати в недоступному для дітей місці.

Подалі від дітей необхідно також тримати гострі та рі-

зальні предмети.

Якщо в будинку маленька дитина, не застеляйте стіл

клейонкою або скатертиною. Схопившись за її край,

дитина може стягнути на себе все, що є на столі.

Не ставте на крайні конфорки сковороди з ручкою, повернутою на зовнішній бік. Проходячи мимо, ви ризикуєте зачепитися та перекинути на себе все, що є в ній.

Будьте обережні у ванній кімнаті, коли стаєте на гумовий килимок мокрими ногами. Відкриваючи воду, спочатку відкручуйте кран із холодною водою, а потім поступово додавайте гарячу

 

.

Якщо електроприлад загорівся, дійте за поданою схемою.

Повідомте дорослих про пожежу.

Відключіть запобіжники.

Обмотайте руку сухою ганчіркою, вийміть вилку з розетки.

Накрийте палаючий предмет ковдрою.

Викличте службу порятунку за номером 101 і залиште

приміщення.

 

Якщо відчутний запах газу в приміщенні,

дійте за поданою схемою.

Повідомте дорослих.

Не використовуйте джерела відкритого вогню; не вми-

кайте світло та будь-які електроприлади; не користуй-

теся електродзвінком.

Не використовуйте дискові телефони.

Перекрийте вентилі на газових приладах.

Відчиніть вікно та двері, створивши протяг для провітрювання

приміщення.

Викличте аварійну службу газу за номером 104 й залиште

приміщення.

docx
Додано
11 грудня 2022
Переглядів
1647
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку