Урок безпеки « Безпечне літо»
Мета: провести попереджувальні бесіди з техніки безпеки під час літніх канікул; формувати життєву компетентність розвивати мислення та увагу учнів; вчити будувати алгоритми безпечної поведінки; виховувати самостійність, дисциплінованість , вміння організувати своє дозвілля.
Хід уроку
1.Організація класу до заняття
2. Створення сприятливого психологічного комфорту
- Уявіть, що ви тримаєте у долонях сонце. Воно світле, тепле, яскраве. І ви, як квіти, набираєтесь енергії від сонечка. А тепер поверніться до сусіда по парті та подаруйте йому своє сонце, торкнувшись долоньками…
Тепло своїх долоньок
я тобі віддаю .
Заняття нове, цікаве
я з радістю почну
3.Розкриття теми і мети заняття
1. Створення проблемної ситуації.
Дорогі діти!
Ось і розпочинаються літні канікули. Як завжди, кожен з вас проведе їх по-різному. Подорожі, екскурсії, походи, багато друзів – все це чекає на вас влітку. Бажаю усім гарного відпочинку, яскравих вражень, незабутніх зустрічей, Мирного неба!
Але також закликаю Вас завжди пам`ятати елементарні правила безпеки, щоб літній відпочинок не був зіпсований.
– Поміркуйте, що таке безпека?
Напевно, кожен з вас почувається безпечно коли навколо все добре, є люблячі рідні, хороші друзі, немає хвороб і тд. Спробуймо продовжити думку: «Я думаю, що безпека – це …».
Отже безпека – це коли ніщо не загрожує життю та здоров’ю.
Небезпека - це ситуація, коли щось, або хтось може тобі зашкодити. Небезпека - це явища, об’єкти, які здатні за певних умов завдати шкоди здоров’ю людини як відразу, так і в майбутньому, тобто викликати небажані наслідки. Тривалий час люди ставились до небезпек як до чогось неминучого, але потім почали розуміти, що багатьох з них можна уникнути. Сучасна людина повинна володіти культурою безпечної життєдіяльності.
Щоб зберегти здоров’я та життя, потрібно вивчати небезпеки, умови і причини їх виникнення, а також, як від них захищатися, тобто знати способи захисту.
Складання словника небезпек.
В побуті (електробезпека, пожежне безпека, газова безпека).
Удома, надворі, у школі, у транспорті, у кінотеатрі…
Природні небезпеки (землетруси, повені, урагани…).
Техногенні небезпеки (аварі та катастрофи на підприємстві).
Соціальні небезпеки (злочини, наркоманія, ВІЛ, алкоголізм, епідемії, виробничий травматизм).
Політичні (війна, тероризм, озброєні конфлікти).
4.Опрацювання теми уроку
Перебуваючи на літніх канікулах, ви повинні дотримуватись правил безпеки життєдіяльності і пам’ятати:
1. Правила дорожнього руху . Вправа « Так чи ні»
– Ходити тільки по правiй сторонi тротуару;
– дорогу переходити не поспiшаючи;
– не можна переходити дорогу навскіс;
– переходячи дорогу слiд подивитися налiво, дiйшовши до середини зупинитися i подивитися направо;
– якщо не встигли перейти вулицю i рух транспорту почався, слiд зупинитися на серединi вулицi i зачекати, поки рух припиниться;
– якщо немає тротуарiв, слiд триматися лiвого боку дороги, тобто йти назустріч транспорту, що рухається.
Гра «Впізнай дорожній знак»
Я буду показувати вам малюнки із дорожніми знаками, а ви відгадаєте назви та поясните їх.
2.Правила електробезпеки:
– під час вимикання електроприладiв забороняється витягувати вилку з розетки за шнур;
– категорично забороняється користуватися електроприладами, в яких знайдено несправнiсть;
– не торкатися мокрими руками електроприладiв, якi знаходяться під напругою;
зам’ятайте: зовнiшнiми ознаками несправностi електропроводки або приладiв є специфiчний запах пiдгораючої iзоляції, з’явлення іскри, перегрівання штепсельних розеток i вилок.
Робота в групах « Як загасити пожежу, правила поводження з вогнем» - діти складають пам’ятки
. Гра «Можна – не можна».
- А зараз я перевірю як ви засвоїли правила, якщо ви згодні із твердженням – показуйте лайк, якщо не згодні – дизлайк.
- Гратися з включеними електроприладами.(д)
- Наближатися до обірваних дротів.(д)
- Вимикати світло, виходячи з будинку.(л)
- Включати всі прилади, що є в будинку одночасно.(д)
- Мокрими руками встромляти вилку в розетку.(д)
- Користуватися настільною лампою під час читання.(л)
- Витирати лампочку вологою ганчіркою.(д)
– Купатися можна тiльки в сонячну безвiтряну погоду при температурі повiтря не нижче 20—250 С i води — не менш нiж 18—200С;
– купатися дозволяється тiльки в спецiально вiдведених мiсцях;
– забороняється заходити у воду глибше, нiж по пояс, людинi, яка не вмiє плавати;
– не запливайте за знаки огорожi акваторiї пляжу;
– грубi iгри та пустощi у водi небезпечнi для життя;
- не забруднюйте воду та берег;
-подавайте хибних сигналiв тривоги;-
-користуйтесь надувними матрацами, катерами та iншими предметами, якi не призначенi для плавання.
Вправа «Асоціативний кущ» - «Безпека на воді»
3. Вибухонебезпечні предмети:
– До виявлених вибухонебезпечних предметiв нi в якому разi не можна торкатись, перекладати, розряджати, зберiгати;
– забороняється використовувати снаряди для розведення вогню;
– не можна збирати, здавати снаряди в металобрухт;
– виявивши вибухонебезпечнi предмети, необхiдно термiново повiдомити поліцію, ДСНС, школу, вiйськкомат;
-дотримуватися мінної безпеки.
4. Розповідь: Повітряна тривога по всій країні – тепер це наша реальність, із якою ми продовжуємо вчитися жити. Для того, аби зберегти життя та здоров'я, маємо знати, як поводитися у випадку небезпеки.
- Давайте звернемося до словничка і пригадаємо, що таке повітряна тривога.
Повітряна тривога – сигнал оповіщення населення про загрозу атаки з повітря. Вмикається у разі ризику авіаудару або запуску ракет у напрямку населеного пункту чи області.
Вправа « Ваші дії» На вулиці
1. Прямувати до найближчого укриття (хоча б до підвалу найближчого будинку, паркінгу, підземного переходу).
2. Якщо укриття поблизу немає, але вже чутно звуки вибухів, потрібно впасти на землю та накрити голову руками.
3. За можливості шукайте заглиблення, яму, в якій можна сховатися. Або хоча б високий бордюр.
Вдома
За рекомендаціями Національної поліції України у тривожному рюкзаку школяра завжди має бути:
5 .Розповідь: Правила культури поведінки (правила в громадських місцях)
– Завжди прагнiть бути культурною людиною;
– поступайтеся мiсцем людям похилого вiку;
– поважайте старших, не будь грубим;
– не гуляйте пiзнiше 21 години;-
– не сидiть цiлодобово бiля телевiзора, комп’ютера;
– бiльше читайте художньої лiтератури.
6. Діалог : ПРАВИЛА ПОВЕДІНКИ В УМОВАХ ПІДВИЩЕННЯ ТЕМПЕРАТУРИ ПОВІТРЯ
7.Гра «Прибери з кімнати небезпечні речі»
- Зараз я вам роздам картинки, на яких зображена кімната з небезпечними предметами, ви будете працювати в парах і маєте назвіть ці предмети і вказати яку небезпеку вони несуть?
(Сірник, ножиці, оцет, голка, газовий балончик)
(Сірники шкідливі тим, що при неправильному користуванні ними може виникнути пожежа, а також при взаємодії із газовим балончиком може вибухнути; оцет - це все-таки кислота,і вона здатна дуже негативно впливати на слизові оболонки. При надмірному використанні можуть з’явитися серйозні опіки; з голкою без присутності батьків не варто користуватися, бо загубивши, її важко знайти, і якщо вона потрапить в тіло ,то за лічені хвилини може вбити людину)
8..Гра «Хто перший» (хто перший з учнів підніме руку, той відповідає на запитання)
На який номер необхідно зателефонувати у разі?
1. Пожежі, запаху дима, знаходження вибухонебезпечного предмета...(101);
2. Нападу, крадіжки, бійки, погрози, ДТП...(102);
3. Травми, кровотечі, погіршення самопочуття, отруєння, укуси тварин...(103);
4. Запаху газа, аварії системи газопостачання...(104).
Проте пам’ятайте, що безпідставно викликати служби порятунку не можна, адже в цей час комусь може дійсно необхідна допомога.
9. Мікрофон: Правила безпеки під час пандемії COVID-19.
• Дотримуватися особистої гігієни, як омога частіше мити руки з милом протягом 60 секунд. Користуватися антисептисептичними засобами в громадських місцях.
• Користуватися засобами індивідуального захисту масками для обличча, гумовими рукавичками.
• Дотримуватися відстанні від співрозмовника 1-1.5 метри, не скупчуватися в громадському транспорті, дотримуватися правил користування парків та ігрових майдончиків.
10. Гра «Безпечна поведінка вдома і на вулиці»
- Я хочу перевірити, як ви поводитесь вдома і на вулиці у різних ситуаціях. Я зачитуватиму вам ситуацію, якщо я буду робити правильно - будете плескати в долоні, а якщо неправильно – схрестите руки. Приготувалися, починаємо.
(Зачитую)
- Я пішла з незнайомцем до його дому(х)
- До мене прийшли друзі, я відчинила їм двері(о)
- Я їду на велосипеді між машинами(х)
- Я пішла після школи гуляти з друзями і не повідомила про це батьків(х)
- Я знайшла на дорозі незнайомі мені ліки та віднесла їх у найближчу аптеку(о)
- Я ходжу в обідній час по сонцю, без головного убору(х)
- Незнайомець запропонував сісти до нього в машину, я відмовилась і зайшла в магазин.
- Які ви всі кмітливі та уважні.
1 1. Складання пам’ятки « Правила безпеки влітку».
Діти зачитують правило, приклеюють на ватмані, пояснюючи це правило
Правила поведінки влітку.
1. Не все, що привабливо виглядає, є їстівним.
1 2. Складання стін газети «Безпечні канікули»
- Тож діти у мене для вас є ще одне завдання, зараз ви складете самі свою пам’ятку, у кожного на парті є рядочки, вам потрібно подумати куди ці рядочки прикріпити, якщо ви вважаєте цей рядочок безпечним для вашого життя то прикріпіть його на цю частину ватману, якщо ж небезпечним то на цю(показую).
…………………………………………………………………………..
- Ось ми і склали власну пам’ятку, яку вам потрібно добре знати, на період канікул.
5. Підсумок заняття
5.1. Підсумкова бесіда. Гра «Так - Ні»
- Я буду зачитувати віршики, а ви відповідати «так-ні»
Якщо каже незнайомець:
«З’їж цукерок. Ой, смачні!»
Треба брати ці цукерки?
Кажемо рішуче: «_ні__»!
Якщо в місті заблукаєш,
Хто підкаже вийти як?
Міліціонер, можливо?
Нумо, кажемо всі: «_так__»!
Нас хоробрих і сміливих,
Струм не вдарить аж ніяк.
Можна лізти до розетки?
Кажемо всі разом: «_ні__»!
Сірники – це вам не жарти,
Ще загинеш у вогні!
Ними гратись небезпечно!
Правда це? Звичайно «_так__»!
Хтось чужий у двері дзвонить,
Каже: «Відчини мені!»
Але, як би він не звався,
Ти йому говориш: «_ні_»!
Хто сказав, що ртуть отруйна?
Знаю я, що це не так.
З нею можна і погратись.
Правда це? Звичайно, «_ні_»!
- Я рада, що ви знаєте як себе поводити в таких ситуаціях, а щоб ви ніколи це не забували, я вам подарую пам’ятки. До побачення!
Катеринківська гімназія
Урок
безпеки
в 6 класі
« Безпечне літо»