Урок безпеки в Інтернеті

Про матеріал
Гра-вікторина до Дня безпечного Інтернету для здобувачів освіти 2-4 класів. Діти перетворюються на відважних мореплавців та, під проводом вчителя-капітана, ведуть "морський бій" за безпеку в Інтернеті.
Перегляд файлу

 

Гра-вікторина

«Ми за безпечний Інтернет»

для учнів 2-4 класів

 

SID2021_UA.png

Мета:

  •    засвоїти позитивні і негативні сторони Інтернету;
  •    повторити правила безпечної роботи в Інтернеті;
  •    розвивати критичне мислення, логіку та кмітливість;
  •    сприяти виховуванню інформаційної культури те мережевого етикету.

 

Обладнання: комп'ютерна презентація, роздатковий матеріал, музичний супровід, атрибутика для мореплавців.

 

ХІД ЗАХОДУ

  1. ВСТУПНЕ СЛОВО

Відгадайте загадку: Він про все на світі знає, часто час в нас забирає.
                                          Ми не можем уявити, як тепер без нього жити

9 лютого 2021 року у світі відзначається День безпечного Інтернету під гаслом «Разом до найкращого Інтернету» .

Безымянный.png    Цього дня в багатьох країнах світу обговорюються: шляхи безпечного використання Інтернету дітьми; питання Інтернет-етики; загрози протизаконного контенту.

    Інтернет – велика розгалужена мережа, що включає комп’ютерні вузли, розміщенні по всьому світу. Коли відбувається з’єднання з Інтернетом, то ваш комп’ютер (смартфон, планшет…) стає частиною всесвітньої мережі, а ви самі стаєте «онлайн».

Що ви робите там, в «онлайні»?  Зараз віртуальне життя в кожного з нас  є дуже насиченим і  майже реальним, особливо в умовах карантинних обмежень і дистанційного навчання. Ми шукаємо інформацію, обмінюємось повідомленнями, граємо в онлайн-ігри,переглядаємо відео, спілкуємось в соціальних мережах. І все це дуже захоплююче і дивовижно. Проте, в Інтернеті теж є правила, і найважливіші з них – правила безпеки. Чимало небезпек підстерігає нас в онлайн-житті: комп’ютерні віруси, інтернет-залежність, шахрайство, дорослий контент.

Це ще далеко не весь список небезпек, які чатують на нас в мережі, тому і існує День безпечного інтернету і  сьогоднішній наш урок  має тему «День безпечного Інтернету».

 

          2. ПЕРЕТВОРЕННЯ…

00(248).jpg       Колись…дуже давно.. відважні та допитливі люди досліджували наш світ, мандруючи океанами та морями на своїх могутніх кораблях від одного континенту до іншого, долаючи перешкоди та вправно обходячи небезпеки.

 

Сьогодні ми можемо мандрувати світом не виходячи з дому і в цьому нам допомагає Інтернет. Електронні бібліотеки, віртуальні музеї, найновіші фільми – все для нас. Інтернет – це океан можливостей, в якому ми можемо захопливо мандрувати і робити власні відкриття. Але… як і справжній океан, він може бути стрімким, бурхливим і небезпечним і нам з вами дуже важливо добре засвоїти правила віртуального життя.

Отож, сьогодні ми перетворюємось на мореплавців Інтернету та поринемо у  «морський бій»  за онлайн-безпеку.

 

3. ГРА

Об’єднуємось у дві команди, обираєм капітанів. Пропонуєм капітанам кинути жереб, щоб дізнатись хто розпочне. Далі команди по черзі обирають прямокутник на ігровому полі, якщо команда «влучає», то має можливість відповісти на питання та заробити бал, якщо «не влучає» - хід переходить інший команді. Якщо влучає, але на питання не відповідає, відповісти має можливість команда суперників і заробити бал. На обговорення питання 30 секунд.

Запитання для учнів

Віртуальний співрозмовник пропонує вам зустрітися, як слід вчинити?

  • Так, я піду на зустріч один
  • Я обов'язково пораджусь з батьками
  • Запрошу з собою друга, разом безпечніше
  • Відмовлюся від зустрічі

Чи існують правила етикету в Інтернеті?

  • Ні, Інтернет - простір де не існує правил
  • В особливих випадках
  • Так, як і в реальному житті
  • Це залежить від настрою користувачів Інтернету

Додаткове завдання: складіть правила спілкування та поведінки в мережі Інтернет

  • Поважайте інших
  • Не ображайте
  • Будьте ввічливим
  • Будьте відповідальні
  • Пам'ятайте про безпеку

Комп'ютерний вірус – це…

  • Комп'ютерна програма, яка має здатність до прихованого саморозмноження та завдає шкоду роботі програм системи: знищує, пошкоджує, викрадає файли
  • Комп'ютерна програма, яка слідкує за людиною, її діями на просторах Інтернету, програма-шпигун
  • Комп'ютерна ігрова-програма, яка не несе ніякої загрози та шкоди для операційної системи комп'ютера

Що використовують люди в Інтернеті,  для того, щоб зберегти свою справжню особу в секреті?

  • Неправдиву інформацію
  • Фейкові фото
  • Нікнейм

Видавати себе в Інтернеті за іншу особу та непристойно поводитися, знущатися є:

  • Грою, гарним жартом
  • Порушенням закону та прав людини
  • Необразливою та захоплюючою пригодою

Ви шукаєте цікаві та нові книжки, які можна було б почитати. Для цього зайшли на незнайомий сайт і раптом на екрані  з’явилися незрозумілі вікна із повідомленнями. Ваші дії?

  • Відповісти на повідомлення, якщо це вам цікаво
  • Звернутися за допомогою до батьків
  • Закрити сайт і припинити пошук

Шукаючи інформацію в Інтернеті ви постійно наштовхуєтесь на не потрібну рекламу. Це заважає нормально працювати та шукати потрібну інформацію в мережі Інтернет

  • Потрібно встановити новий браузер
  • Встановити антивірусну програму
  • Встановити на браузер фільтри

Ви вирішили завантажити гру з математики в Інтернеті, але на екрані з’явилося повідомлення, що для завантаження потрібно відправити SMS- повідомлення на вказаний номер в Інтернеті. Ваші дії?

  • Відправити SMS- повідомлення на вказаний номер
  • Перевірити даний сайт в Інтернеті, почитати відгуки
  • Не завантажувати картинки з цього сайту

Ігор порадив другові встановити та користуватися для пошуку потрібної інформації дитячим браузером, яким саме?

  • Гогуль
  • Opera kids
  • Google baby

Ви отримали на електронну адресу повідомлення від невідомої вам особи із посиланням для завантаження гри, яку нещодавно шукали в мережі Інтернет

  • Одразу завантажу, адже я шукав саме цю гру
  • Завантажу гру та надішлю своєму другові, адже він теж хотів
  • Ні, я не буду відкривати та завантажувати гру

Ви вирішили опублікувати фотографії себе та друзів в Інтернеті. Чи можна публікувати фото друзів без їхньої згоди?

  • Так, звісно можна
  • Обов’язково запитаю у них дозволу
  • Так, опублікую фото і відмічу їх на фото, щоб вони дізналися
  • Так, можна, якщо вони про це не дізнаються

Якщо раптом один із ваших друзів почав ображати вас на просторах Інтернету. Ваші дії?

  • Око за око, зуб за зуб. Буду відповідати тим же
  • Спробую поговорити з кривдником, щоб припинити образи
  • Повідомлю про це батьків
  • Звернуся до поліції

Нещодавно у вас з’явився новий друг у мережі Інтернет, він хоче зробити вам подарунок, тому попросив номер телефону і домашню адресу. Ваші дії?

  • Так, адже я хочу отримати подарунок і в мене класний новий друг
  • Скажу, що не можу повідомити телефон та адресу. Запропоную зустрітися особисто
  • Обов’язково пораджусь з батьками

Ви дуже часто проводите час за комп’ютером. Вже впродовж трьох днів ви відчуваєте біль, напругу в очах, з’явилися сльози. Ваші дії?

  • Нічого страшного, адже коли я не за комп’ютером все гаразд
  • Буду дотримуватися правил роботи за комп’ютером, робити гімнастику для очей та відпочивати. Обов’язково розповім про це батькам
  • Більше не буду користуватися комп’ютером, лише за нагальної потреби

Що означає слово «нетікет»?

  • Це слово взагалі не стосується Інтернету
  • Це правила роботи на комп’ютері
  • Моральні правила поведінки в комп’ютерних мережах

За допомогою чого ви можете потрапити в Інтернет?

  • Браузер
  • Веб-сторінка
  • Гіперпосилання

Завдання. Визначте основні правила безпечного користування просторами Інтернету

ПРАВИЛА БЕЗПЕЧНОГО ІНТЕРНЕТУ

  • НЕ ДЕВАЙТЕ нікому своїх паролів
  • НЕ НАДАВАЙТЕ особистої інформації в Інтернеті (телефон, адресу, номер школи тощо)
  •  Не реагуйте на непристойні та грубі коментарі
  • Повідомляйте БАТЬКІВ або ДОРОСЛИХ, яким довіряєте про ситуації в Інтернеті, які вас непокоять (погрози, файли певного змісту, пропозиції)
  • Відмовляйтесь від зустрічей з випадковими людьми,

            з якими познайомились в ІНТЕРНЕТІ

  • Не діліться своїми фото з незнайомцями
  • Не скачуйте та не встановлюйте невідомі програми за посиланнями, навіть якщо їх надали друзі
  • Не переглядайте інформацію за невідомими посиланнями (друзі, які ними діляться можуть не підозрювати про загрозу)
  • Розробіть з батьками правила користування Інтернетом

Завдання. Назвіть, який має небезпечний вплив комп'ютер на здоров'я людини? Як уникнути шкоди комп'ютера? 

У чому небезпека комп'ютера?

  • Тривале сидіння перед комп'ютером в одній позі замість занять спортом і активних ігор на свіжому повітрі призводить до того, що м'язи слабо розвиваються, людина стає дратівливою, швидко стомлюється. До того ж сидяче положення негативно позначається на спині та попереку, псується постава.
  • Порушення зору.
  • Концентрація уваги. Під час коротких сеансів використання комп'ютера увага, навпаки, тренується, а ось під час тривалих - концентрація втрачається.
  • Тривале використання комп'ютера може стати причиною підвищеної стомлюваності і навіть запаморочень, сонливість, полохливість, апатію, неуважність, запальність, слабкість...
  • Часто діти, захоплені інтернет-спілкуванням, втрачають здатність до живої комунікації - їм складніше знаходити спільну мову з однолітками, нецікаві інші активності.

Як зменшити негативний вплив?

  • Обмежте час роботи за комп'ютером до чітко встановленого періоду, відповідного віковим нормам (діти до 6 років - не більше 20 хв. на день, 7-8 років - До 40 хв. на день, 9-11 років - годину-півтори).
  • Почніть періодично робити перерви, хоча б на декілька хвилин відволікаючись від комп'ютера та активно рухаючись, розминаючи все тіло та окрему увагу приділяючи кистям рук.
  • Забезпечте правильне робоче місце: комп'ютерне крісло повинно відповідати росту, мати високу спинку та підлокітники. Встановлювати крісло слід на таку висоту, щоб погляд упирався в центральну частину монітора. Зверніть увагу на освітлення комп'ютерного столу: лампа повинна бути досить яскравою, але не сліпити.
  • Почніть робити гімнастику для очей і стежте за тим, щоб під час роботи ваше обличчя було за 60-70 см від монітора.

 

4. ПІДВЕДЕННЯ ПІДСУМКІВ

Давайте зупинимось на мить і замислимось, чи дійсно ми хочемо провести усе життя у віртуальному світі? Бачити аватарки – замість живих облич, смайлики – замість живих посмішок. В решті решт як та на що втрачати власний час – це вільний вибір кожного. Але пам’ятайте, що Інтернет – це лише інструмент, яким Ви користуєтесь, щоб отримати відповіді на свої питання, підготувати реферати та доповіді, спілкуєтесь, якщо між вами величезні відстані. Вчіться користуватись Інтернетом із розумом.

 

Без нього вже ніяк не можна. Він норма, а не дивина.

Як зрозуміти друг він нам чи ворог. І відповідь лише одна:

Він помічник, знавець, порадник, інформаційне джерело.

Але потрібно пам’ятати: де є добро, там є і зло.

І вибір все таки за вами – що оберете, те і буде.

Давайте все ж не забувати: ми українці – добрі люди.

Запрограмуємось на гарне – його багато на планеті.

Живімо у житті реальнім. Не загубімось в Інтернеті!

 

docx
Додано
12 лютого 2021
Переглядів
1205
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку