Відділ освіти Бердянського виконавчого комітету
Бердянської міської ради Запорізької області
Методичний кабінет
Бердянської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №1
План-конспект уроку в 4-А класі з теми
«Змінювання та доповнення текстів зображеннями»
Розробила
учитель інформатики
ЗОШ І-ІІІ ст. №1
Лазукіна М.В.,
вища категорія,
звання «старший учитель».
Провела:
07.12.2020 р.
Бердянськ - 2020
Мета:
навчальна: формувати предметні компетентності з інформатики:
ІТ – компетентність – здатність раціонально використовувати комп’ютер і комп’ютерні засоби для розв’язування завдань, пов’язаних з опрацюванням даних, їх пошуком, зберіганням, поданням і передаванням; здатність співпрацювати за допомогою засобів ІКТ для виконання комплексних завдань; вміння безпечно працювати з комунікаційними системами.
розвиваюча: розвивати ключові компетентності учнів:
інформаційно-цифрову компетентність – критичне застосування ІКТ для створення, пошуку, обробки, обміну інформацією; розвиток творчих здібностей та підвищення інтересу до пізнання;
соціально і громадянську компетентності – усі форми поведінки, які потрібні для ефективної та конструктивної участі у громадському житті;
уміння вчитися впродовж життя – організовувати свою діяльність із використанням програмних засобів для планування та структурування роботи, а також співпраці з членами соціуму;
здоров’язберігаючу – розвивати та підтримувати прагнення учнів до здорового способу життя; залучати їх до підтримання свого здоров’я протягом уроку шляхом фізкультхвилинок;
виховна:
виховувати інформаційну культуру – вміння систематизувати сукупність знань, умінь і навичок, спрямованих на задоволення інформаційних потреб, що виникають в ході навчальної, науково-пізнавальної та інших видів діяльності.
Тип уроку: урок засвоєння знань, умінь і навичок.
Методи: пояснення навчального матеріалу і його демонстрація, «Незакінчене речення», самостійна робота, проблемне навчання; метод «Мікрофон».
Прийоми: зв'язок з життям, з професією; створення проблемної ситуації; формування очікуваних результатів; акмеологічні прийоми стимулювання та мотивації: «створення позитивного настрою», «емоційне заохочення», хмара слів.
Форми роботи: індивідуальна, фронтальна, групова.
Учні повинні знати такі поняття: «форматування», «редагування», «оформлення», «таблиця», «комірка».
Учні повинні вміти: створювати текстовий документ, набирати його та форматувати.
Учні повинні розуміти: навчальну мету уроку та намагатися її виконати.
Наскрізні змістові лінії:
Громадянська відповідальність - формування відповідального члена громади й суспільства, який розуміє принципи й механізми його функціонування, а також важливість національної ініціативи.
Здоров'я та безпека - формування прагнення дотримуватися здорового способу життя.
Хід уроку
І. Орієнтація, мотивація діяльності.
Слайд 1.
Текстовий редактор – програму для роботи з текстами. Молодці. Правильно, сьогодні ми будемо додавати нових знань з теми текстовий редактор. Залишилося сформувати тему сьогоднішнього уроку. В цьому нам допоможе ребус.
ІІ. Цілепокладання.
Слайд 2. Відгадайте ребус. Відповідь (Изображение).
Слайд 3. Формулюють тему сьогоднішнього уроку.
Визначають мету і задачі уроку.
Для чого сучасній людині вміти працювати з текстовим процесором?
Висновок:
Під час створення книг, рефератів. Ви можете використовувати набуті знання при написанні рефератів, створенні проектів з літератури та природознавства.
Протягом ряду уроків ми з вами вивчали тестовий процесор. Ви переконалися, що текстовий процесор володіє широкими можливостями для введення, форматування і редагування тексту. Ми створювали з вами різні текстові документи.
– Чого ви очікуєте від уроку? Чого хочете навчитися? (відповіді).
ІІІ. Цілереалізація.
1. Перевірка домашнього завдання, актуалізація й корекція опорних знань, практичного досвіду учнів.
Слайд 5.
Слайд 6.
Слайд 7.
2. Поглиблення навчального матеріалу.
Слайд 8.
– Подивіться, до нас прилетіла сова з Хогвартса, а в лапках у неї лист.
(Зачитати лист). Запрошення до Хогвартсу. Треба написати відповідь, що ми будемо брати із собою до школи. Як ви вже зрозуміли, сьогодні ми з вами спробуємо створити лист до школи Хогвартс.
2 вправа у ClassRoom. Створіть текстовий документ з таблицею.
Я вам пропоную алгоритм дій, щоб ви поетапно створювали Гугл-документ.
Слайд 9.
Создание Гугл-документа:
Слайд 10.
Слайд 11.
Слайд 12. (Алгоритм створення Гугл-документа).
Слайд 13.
3. Первинне застосування знань.
Слайд 14.
Зразок готового документу.
4. Фізкультхвилинка-цікавинка (релаксація).
Слайд 15.
– Уявіть собі, що ви опинились у коридорах школи Хогвартс. Закрийте очі та вгадайте звук.
5. Застосування учнями знань і дій у стандартних умовах з метою засвоєння навичок.
Слайд 16.
Продовження роботи з учнями.
– Відформатуйте текст: збільште розмір, виберіть колір, встановіть напівжирний вид.
6. Творче перенесення знань і навичок у нові чи змінені умови з метою формування умінь.
До завдання можна підійти творчо. Оформити документ на свій розсуд. В таблицю вставити більше 2 предметів (назва і картинка), які ви берете до Хогвартса.
Сьогодні на уроці буде оцінюватися не тільки ваш кінцевий результат, а також і ваша активність у роботі, креативність, творчість, теоретичні відповіді, самостійне виконання завдань під контролем і за допомогою учителя, враховуючи індивідуальні можливості.
Слайд 17.
Діти виконують вправи разом з учителем (лунає мелодія з кінофільму Гаррі Поттер).
Узагальнення й систематизація учнями результатів роботи.
Презентація робіт учнів на екрані проектору за допомогою програми управління комп’ютерами VeyonMaster (діти коментують свої роботи).
ІV. Рефлексивно-оцінюючий.
– Діти, сьогодні ми з вами пригадали що …(очікувані відповіді учнів). А також спробували використати їх під час створення текстового документу.
– Діти, а хто мені назве кроки, якими вставляли зображення та змінювали розмір? («Вставить» – «Изображение» – «Искать в Интернете»; «Маркеры»)
– Дітки, давайте підсумуємо, так де нам стане в нагоді сьогоднішня тема? (відповіді дітей).
– Діти, ми досягли очікуваних результатів?
– Чи сподобався вам урок? Чим саме? Чи були утруднення?
Слайд 18.
3 вправа у ClassRoom: перейдіть за посиланням до віртуальної дошки https://padlet.com/lazukinamarina/th6chmvku3y3 напишіть свої враження про урок одним словом та намалюйте Смайлик, який відображає вашу емоцію.
Слайд 19.
Де ви бачили, щоб картинки, світлини оживали? У казці Гаррі Поттер. Але сьогодні ми з вами з’ясували, що казку можна перетворити на реальність, доповнену реальність. Значить ви уже зробили перший крок, щоб стати чарівниками.
Ці знання застосовуйте при вивченні літератури, природознавства.
(Вручити картинки з доповненої реальності).
Тепер ви знаєте, що вивчаючи інформатику, можна казку перетворити на реальність. Як ви гадаєте, чи прийняли б вас у школу Хогвартс? Чи змогли б ви стати чарівником?
Діти, мені здається, що сьогоднішній урок був насиченим, а наша бесіда – цікавою та пізнавальною. Дякую вам за підтримку, за старання та наполегливість. Молодці! Особливо хочу відзначити роботу ...
1