13 травня о 18:00Вебінар: Як навчати майбутніх програмістів: практичні кейси для уроків інформатики

Змінювання та доповнення текстів зображеннями

Про матеріал
На весь час уроку діти занурилися в незвичайний казковий світ – світ магії та чарівництва школи Хогвартс з Гаррі Поттером. Учні із задоволенням виконували завдання від казкових персонажів. Четверокласники продемонстрували вміння працювати на різних платформах, а саме: робота в Google ClassRoom, виконання інтерактивних вправ LearningАpps, створення та форматування текстового документа, використання віртуальної дошки Padlet. Завдяки наполегливості та зацікавленості предметом школярі досягли поставлених цілей на уроці.
Перегляд файлу

Відділ освіти Бердянського виконавчого комітету

Бердянської міської ради Запорізької області

 

Методичний кабінет

Бердянської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №1

 

 

 

 

 

 

План-конспект  уроку в 4-А класі з теми

«Змінювання та доповнення текстів зображеннями»

 

 

 

Розробила

учитель інформатики

ЗОШ І-ІІІ ст. №1

Лазукіна М.В.,

вища категорія,

звання  «старший учитель».

Провела:

07.12.2020 р.

 

 

 

 

 

 

Бердянськ - 2020

Мета:

навчальна: формувати предметні компетентності з інформатики:

ІТ – компетентність  – здатність раціонально використовувати комп’ютер і комп’ютерні засоби для розв’язування завдань, пов’язаних з опрацюванням даних, їх пошуком, зберіганням, поданням і передаванням; здатність співпрацювати за допомогою засобів ІКТ для виконання комплексних завдань; вміння безпечно працювати з комунікаційними системами.

розвиваюча: розвивати ключові компетентності учнів:

інформаційно-цифрову компетентність – критичне застосування ІКТ для створення, пошуку, обробки, обміну інформацією; розвиток творчих здібностей та підвищення інтересу до пізнання;

соціально і громадянську компетентності – усі форми поведінки, які потрібні для ефективної та конструктивної участі у громадському житті;

 уміння вчитися впродовж життя – організовувати свою діяльність із використанням програмних засобів для планування та структурування роботи, а також співпраці з членами соціуму;

здоров’язберігаючу – розвивати та підтримувати прагнення учнів до здорового способу життя; залучати їх до підтримання свого здоров’я протягом уроку шляхом фізкультхвилинок;

виховна:

виховувати інформаційну культуру – вміння систематизувати сукупність знань, умінь і навичок, спрямованих на задоволення інформаційних потреб, що виникають в ході навчальної, науково-пізнавальної та інших видів діяльності.

Тип уроку: урок засвоєння знань, умінь і навичок.

Методи:  пояснення навчального матеріалу і його демонстрація, «Незакінчене речення», самостійна робота, проблемне навчання; метод «Мікрофон».

Прийоми: зв'язок з життям, з професією; створення проблемної ситуації; формування очікуваних результатів; акмеологічні прийоми стимулювання та мотивації: «створення позитивного настрою», «емоційне заохочення», хмара слів.

Форми роботи: індивідуальна, фронтальна, групова.

Обладнання уроку: комп'ютери, проектор, локальна мережа, Інтернет, програма віддаленого управління комп'ютерами VeyonMaster, презентація-супровід, сервіс для створення інтерактивних вправ https://learningapps.org,  віртуальні дошки https://ru.padlet.com, роздатковий матеріал.

Учні повинні знати такі поняття: «форматування», «редагування», «оформлення», «таблиця», «комірка».

Учні повинні вміти: створювати текстовий документ, набирати його та форматувати.

Учні повинні розуміти: навчальну мету уроку та намагатися її виконати.

Наскрізні змістові лінії:

Громадянська відповідальність - формування відповідального члена громади й суспільства, який розуміє принципи й механізми його функціонування, а також важливість національної ініціативи. 

Здоров'я та безпека - формування прагнення дотримуватися здорового способу життя.

Хід уроку

І. Орієнтація, мотивація діяльності.

  • Привітальне слово вчителя.

Слайд 1.

  1. Скажіть, а чому у мене сьогодні така указка? Ми сьогодні зануримося у незвичайну школу, чарівну школу «Хогвартс».
  2. Нагадайте, що ми з вами зараз вивчаємо? (очікувані відповіді учнів).

Текстовий редактор – програму для роботи з текстами. Молодці. Правильно, сьогодні ми будемо додавати нових знань з теми текстовий редактор. Залишилося сформувати тему сьогоднішнього уроку. В цьому нам допоможе ребус.   

 

ІІ. Цілепокладання.

  1. Повідомлення теми, мети, завдань уроку.

Слайд 2. Відгадайте ребус.  Відповідь (Изображение).

 

Слайд 3. Формулюють тему сьогоднішнього уроку.

Визначають мету і задачі уроку.

  • навчальна: продовжувати формувати вміння доповнювати тексти таблицями та зображеннями;
  • розвивальна: розвивати уважність, пам’ять, мовлення, логічне мислення, навички самостійної роботи на комп’ютері;
  • виховна: виховувати самостійність, відповідальність, працелюбність; виховувати інтерес до вивчення інформатики.

 

  1.     Мотивація навчальної діяльності.

Для чого сучасній людині вміти працювати з текстовим процесором?

Висновок:

Під час створення книг, рефератів. Ви можете використовувати набуті знання при написанні рефератів, створенні проектів з літератури та  природознавства.

Протягом ряду уроків ми з вами вивчали тестовий процесор. Ви переконалися, що текстовий процесор володіє широкими можливостями для введення, форматування і редагування тексту. Ми створювали з вами різні текстові документи.

 

  1. Визначення очікуваних результатів.

– Чого ви очікуєте від уроку? Чого хочете навчитися? (відповіді).

ІІІ. Цілереалізація.

1. Перевірка домашнього завдання, актуалізація й корекція опорних знань, практичного досвіду учнів.

  •   Пригадайте, що ми вивчали на минулому уроці? Які бувають таблиці? Наведіть приклади.   Слайд 4.

Слайд 5.

  •   На екрані хмара слів, назвіть слова, які відносяться до теми «Текстовий процесор».

Слайд 6.

  • Нагадати інструктаж з БЖ.

Слайд 7.

  •   Відкрийте Google ClassRoom, інформатику з останнім завданням та  виконайте 1 вправу https://learningapps.org/view6084456  (Форматування)

 

2. Поглиблення навчального матеріалу.

Слайд 8.

– Подивіться, до нас прилетіла сова з Хогвартса, а в лапках у неї лист.

(Зачитати лист).  Запрошення до Хогвартсу. Треба написати відповідь, що ми будемо брати із собою до школи. Як ви вже зрозуміли, сьогодні ми з вами спробуємо створити лист до школи Хогвартс.

 

2 вправа у ClassRoom. Створіть текстовий документ з таблицею.

Я вам пропоную алгоритм дій, щоб ви поетапно створювали Гугл-документ.

Слайд 9.

Создание Гугл-документа:

  1. Нажмите «Добавить или создать» - «Документы»
  2. Напишите название «ПИСЬМО».
  3. Создайте таблицу 2х2 («Вставить» – «Таблица» – «2х2»).
  4. Напишите названия предметов, которые берете с собой в Хогвартс.
  5. Найдите и вставьте соответствующие картинки («Вставить» – «Изображение» – «Искать в Интернете»).

 

 

 

 

 

 

 

 

Слайд 10.

Слайд 11.

 

Слайд 12. (Алгоритм створення Гугл-документа).

 

Слайд 13.

 

3. Первинне  застосування  знань.

Слайд 14.

Зразок готового документу.

4. Фізкультхвилинка-цікавинка (релаксація).

Слайд 15.

– Уявіть собі, що ви опинились у коридорах школи Хогвартс. Закрийте очі та вгадайте звук.

 

5. Застосування учнями знань і дій у стандартних умовах з метою засвоєння навичок.

Слайд 16.

Продовження роботи з учнями.

– Відформатуйте текст: збільште розмір, виберіть колір, встановіть напівжирний вид.

 

6. Творче перенесення знань і навичок у нові чи змінені умови з метою формування умінь.
 

До завдання можна підійти творчо. Оформити документ на свій розсуд. В таблицю вставити більше 2 предметів (назва і картинка), які ви берете до Хогвартса.

Сьогодні на уроці буде оцінюватися не тільки ваш кінцевий результат, а також і ваша активність у роботі, креативність, творчість, теоретичні відповіді, самостійне виконання завдань під контролем і за допомогою учителя, враховуючи індивідуальні можливості.

  • Фізкультпауза.

Слайд 17.

Діти виконують вправи разом з учителем (лунає мелодія з кінофільму Гаррі Поттер).

  • Звіт учнів про способи й результати виконання роботи. 

Узагальнення й систематизація учнями результатів роботи.

Презентація робіт учнів на екрані проектору за допомогою програми управління комп’ютерами VeyonMaster (діти коментують свої роботи).

 

ІV. Рефлексивно-оцінюючий.

  1. Підведення підсумків уроку.

– Діти, сьогодні ми з вами пригадали що …(очікувані відповіді учнів). А також спробували використати їх під час створення текстового  документу.

Діти, а хто мені назве кроки, якими вставляли зображення та змінювали розмір? («Вставить» – «Изображение» – «Искать в Интернете»; «Маркеры»)

   Дітки, давайте підсумуємо, так де нам стане в нагоді сьогоднішня тема? (відповіді дітей).

  1. Рефлексія.

– Діти, ми досягли очікуваних результатів?

– Чи сподобався вам урок? Чим саме? Чи були утруднення?

Слайд 18.

3 вправа у ClassRoom: перейдіть за посиланням до віртуальної дошки https://padlet.com/lazukinamarina/th6chmvku3y3 напишіть свої враження про урок одним словом та намалюйте Смайлик, який відображає вашу емоцію.

  1. Повідомлення домашнього завдання.

Слайд 19.

Де ви бачили, щоб картинки, світлини оживали? У казці Гаррі Поттер. Але сьогодні ми з вами з’ясували, що казку можна перетворити на реальність, доповнену реальність. Значить ви уже зробили перший крок, щоб стати чарівниками.

Ці знання застосовуйте при вивченні літератури, природознавства.

(Вручити картинки з доповненої реальності).

Тепер ви знаєте, що вивчаючи інформатику, можна казку перетворити на реальність. Як ви гадаєте, чи прийняли б вас у школу Хогвартс? Чи змогли б ви стати чарівником?

  1. Цінування.

 Діти, мені здається, що сьогоднішній урок був насиченим, а наша бесіда – цікавою та пізнавальною. Дякую вам за підтримку, за старання та наполегливість. Молодці! Особливо хочу відзначити роботу ...

1

 

docx
Додано
18 лютого
Переглядів
194
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку