Про матеріал
Конспект бінарного уроку з математики та розвитку мовлення
у 5-а класі учнів з ураженою слуховою функцією.
Тема: «Периметр прямокутника і квадрата. Опис геометричної фігури.»
Мета:
Формувати вміння будувати геометричні фігури (прямокутник) ; користуватися математичними формулами для обчислення периметру геометричних фігур; розуміти інструкції вчителя, які формують завдання. Повторити основні геометричні фігури. Вчити розпізнавати знайомі слова слухо-зорово та розуміти їх логіко-граматичне навантаження.
Розвивати:
-словесну пам’ять і логічне мислення на матеріалі математичних термінів;
-навички слухової уваги і слухового сприймання на матеріалі слів та словосполучень;
-обчислювальні навички.
Коригувати звуко вимову під час усного мовлення та відповіді учнів, які повинні бути сформовані у вигляді повних речень.
Виховувати культуру спілкування на уроці та охайність під час роботи в зошиті (обчислення, креслення фігур).
Тип уроку: комбінований.
Обладнання:
1.Мультимедійний пристрій( екран та ноутбук) з виходом до мережі Інтернет.
2.Планшети.
3.Набір для креслення.
4.Дошка, роздатковий матеріал, таблиця для оцінювань .
План уроку.
1. Організаційний момент. (Число. Тема уроку. Мета уроку. Умови оцінювання роботи на уроці.)
2. Актуалізація опорних знань: а) слухо-зоровий диктант; б) перевірка дом. роботи.
3. Основна частина: а) виконання вправ; б)виконання практичної роботи; в)складання опису фігури.
4. Підсумок уроку. (Підрахунок балів за урок. Усна оцінка активності учнів на уроці. Дом. завдання. Оцінка уроку учнями.)
Хід уроку.
1. Орг момент. Вступна бесіда:
- Який зараз урок?
- Чому на уроці два вчителя?
- Яка тема уроку?
- Яка мета уроку? (Запис мети на дошці: Обчислювати периметр прямокутників. Навчитися складати опис геометричної фігури.)
- Який буде план уроку? Що ми будемо робити на уроці ?
(Запис плану уроку: 1.Писати диктант.
2.Відповідати на питання (перевірка дом.завд.).
3.Виконувати практичну роботу.
4.Складати опис фігури.
5.Підсумок уроку. Домашнє завдання.)
Пояснення учителя принципу оцінювання роботи учнів на уроці за таблицею.
Прізв. Ім’я учнів Диктант Усна відповідь Вправа Практична робота Опис фігури Підсумковий бал
Киричек Е.
Латипова М.
Панкеєв М.
Соломашенко В.
Ставріді Ю.
Чепурненко М.
2. Актуалізація опорних знань.
а) Слухозоровий диктант. Словникова робота. (Учиель звертає увагу дітей на математичні терміни для повторення.)
прямокутник Смачний, холодний, маленький
периметр Обчислений, зелений, квадратний
сторона Протилежна, сердита, солодка
кут Прямий, твердий, сумний
квадрат Великий, веселий , швидкий
формула Школи, периметра, торту
Завдання для диктанту: записати словосполучення із відповідними словами.
Для перевірки роботи учні обмінюються зошитами із сусідом і перевіряють його роботу. Максимальна оцінка: 2 бали – без помилок, 1 бал – з помилкою. Заповнення таблиці оцінювання. №1
б) Перевірка дом.завд.. Відповіді на питання:
— Скільки сторін у прямокутника? ( у прямокутника чотири сторони)
— Які ви знаєте геометричні фігури? ( я знаю відрізок, кут, трикутник, коло, прямокутник , квадрат)
— Скільки кутів у прямокутника?( у прямокутник чотири кути)
— Скільки сторін у квадрата? ( у квадрата чотири сторони)
— Як обчислити периметр квадрата ? ( треба величину сторони помножити на чотири )
— Чи може квадрат мати шість куті? ( ні, у квадрата тільки чотири кути)
— Якими буквами позначаються сторони квадрата? ( сторони квадрата позначаються буквами а і в)
— За якою формулою обчислюється периметр прямокутник?( периметр прямокутника обчислюється за формулою 2•(а+в) )
— Скільки міліметрів в одному сантиметрі? ( в одному сантиметрі 10 мм)
Заповнення таблиці оцінювання.№2
3.Основна частина.
а)Виконання тесту у формі он—лайн оцінювання ( Kahoot).
Після виконання тесту вчитель разом з учнями заповнює колонку у таблиці оцінювання .№3
б)Практична робота. « Побудова (виготовлення) прямокутника і квадрата та обчислення їх периметра».
—Пояснення вчителя математики щодо алгоритма виконання роботи. Учні працюють самостійно .
Для перевірки роботи учні обмінюються зошитами і ставлять бали за роботу. Після виконання роботи вчитель математики заповнює відповідні стовпчики у таблиці оцінювань.№4
—Фізкультхвилинка.
в)Складання опису прямокутника.
—Вчитель української мови пропонує учням скласти опис прямокутника, заповнюючи порожні місця у заготовленому тексті. Спочатку усне обговорення тексту. Потім учні самостійно записують текст у зошит. Для перевірки учні обмінюються зошитами і виставляють бали за перевірку. Виставляються бали у таблицю оцінювання.№5
Текст опису.
(Протилежні, сусідні) сторони прямокутника рівні. ( протилежні, сусідні) сторони прямокутника позначаються буквами а і в. Периметр прямокутника (обчислюється, позначається) буквою Р та ( обчислюється, позначається) за формулою Р= 2а+2в.
4.Підсумок уроку. – Що ми робили на уроці?
Учні самостійно підраховують отримані за урок бали і виставляють оцінку собі у зошит.
-Порахуйте отримані вами на уроці бали і поставте собі оцінку у зошит.
Д.З. Вчитель пояснює алгоритм виконання дом.завдання.
Вчитель пропонує учням оцінити свій настрій відповідним смайликом та дякує за плідну роботу. – А тепер оцініть свій настрій наприкінці уроку відповідним смайликом. Дякую за активну роботу.