Конспект уроку з біології 6 класу
Тема: « Водорості ( Зелені та Діатомові). Лабораторне дослідження « Будова Зелених нитчастих водоростей»
Мета:
Освітня: сформувати знання про особливості будови і життєдіяльності, розмноження водоростей як найбільш організованих рослин; ознайомити з особливостями середовища існування водоростей;
Розвиваюча: розвивати вміння аналізувати та співставляти факти, формулювати висновки та використовувати раніше отриманні знання.
Виховна: виховувати бережливе ставлення до природи, розуміння єдності всього живого та відповідальності людства за наслідки своєї діяльності.
Тип уроку: урок комбінований.
Методи і методичні прийоми: словесні (розповідь та пояснення, опис, бесіда, повідомлення, робота з підручником),наочні (ілюстрація таблиць, м/медійна дошка
Хід уроку
І.Організаційний момент
Девізом нашого уроку буде:
Не просто слухати, а чути
Не просто дивитися, а бачити
Не просто відповідати, а міркувати
Дружно і плідно працювати
ІІ. Актуалізація опорних знань
( Зображення хламідомонади на мультимедійній дошці)
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
Окрім хламідомонади до цієї групи рослин відносять хлорелу, давайте спробуємо згадати її будову.
Космічна роль хлорели: Хлорела здатна надзвичайно швидко накопичувати біомасу при вирощуванні, завдяки чому, цей мікроорганізм став найбільш затребуваним об'єктом культивування та дослідження. Представники даного роду зелених водоростей використовуються для експериментальних досліджень в замкнутих екологічних системах життєзабезпечення. При життєдіяльності хлорели виділяється велика кількість кисню в процесі фотосинтезу, що знайшло застосування для регенерації повітря в замкнутих просторах, наприклад, в космічних кораблях, підводних човнах. Ведуться дослідницькі роботи з метою використання хлорели як ймовірного джерела їжі, проте складність полягає в тому, що всі поживні речовини водоростей покриті міцною оболонкою, яку не здатні зруйнувати травні ферменти людини. Також слід зазначити важливе значення цих водоростей для біологічного очищення стічних вод.
Найвідомішим досягненням А.Нобеля був винахід динаміту з речовини діатоміту і запатентованого 1867 року.
ІV. Вивчення нового матеріалу
Альгологія - наука, що вивчає водорості. Тіло водоростей називається талом або слань, бо воно не розділено на тканини та органи. В своєму складі вони містять пластиди . Розмножуються статевим нестатевим та вегетативним способами.
Відділи Водоростей
Зелені Діатомові Бурі Евгленові
Червоні
Фізкультхвилинка
Робота з роздатковим матеріалом
Заповнення таблиці
Порівняльна характеристика Зелених та Діатомових водоростей
Ознаки |
Відділ Зелені водорості |
Відділ Діатомові водорості |
1.Чисельність |
|
|
2.Тип слані |
|
|
3.Запасна речовина |
|
|
4.Пігменти |
|
|
5.Представники |
|
|
6. Значення |
|
|
V. Лабораторна робота № 9
« Будова зелених нитчастих водоростей»
Будова спірогіри |
Будова улотриксу |
|
|
Біологічний диктант:
Наука, що вивчає водорості - ________________, тіло водоростей називається _______
або __________. До одноклітинних зелених водоростей належать _________,________, а до колоніальних відноситься _________. Речовина, яку видобувають з діатомових водоростей називається _________ з неї вперше було зроблено ___________.
VІ. Рефлексія. Вправа « Озеро знань»