Урок "Буква «ге». Звуки [г], [г']."

Про матеріал
Проведення інтегрованого уроку з елементами інтерактивних технологій під час навчання грамоти дасть змогу вчителю цікаво познайомити учнів з буквою"ге" та її звуковим значенням, сприятиме формуванню навичок читання, розвитку мовлення та мислення.
Перегляд файлу

Навчання грамоти

 

Тема. Буква «ге». Звуки [г], [г'].

Мета: познайомити учнів з буквою «ге» та її звуковим значенням, формувати навички читання з цією буквою і вміння писати букву окремо та в буквосполученнях;

розвивати фонематичний слух та вміння виконувати звуковий аналіз слів; сприяти збагаченню та активізації словникового запасу учнів;

виховувати турботливе ставлення до птахів, дружні стосунки.

Обладнання: каса букв та складів; предметні малюнки, звукові фішки, лего-цеглинки, кубик Блума, відеоматеріали.

Тип уроку: інтегрований урок засвоєння нових знань.

                                                     ХІД УРОКУ

  1. Організація класу.

Наш  урок пройде не марно,

Бо ви сіли  рівно й гарно!

Будете виконувати те,

Про що мова зараз піде!

І не буде в нас мороки,

Бо вже всі готові до уроку!

Тож гаразд, часу не гаєм

І урок розпочинаєм!

  1. Актуалізація опорних знань.
  1. Повторення вивчених букв по таблиці. (Додаток 1)
  2. Гра « Світлофор» (Використовуються лего-цеглинки: червона – «ні», зелена – «так»)
  • Звуки ми вимовляємо і чуємо? ( так)
  • Букви ми бачимо і читаємо? ( так)
  • В українській мові 5 голосних звуків? ( ні)
  • Голосний звук утворює склад? ( так)
  • Звук б - голосний ? ( ні)
  • Початок речення пишеться з малої букви? ( ні)
  1. Вправа «Впізнай прописну букву!» (учитель показує картку з елементами прописних літер, а діти в зошит записують букву, в якій є такий елемент)

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

1.Вправа «Спіймай звук!» (Учитель читає вірш, діти слухають, а коли почують звук, який найчастіше повторюється в вірші, плещуть в долоньки)

Галя сіє гречку,

А Грицько – горох!

Гречка піде в горщик,

В пиріжки – горох!       (Т.Бойченко)

2. Мовленнєва розминка.

Га-га-га та Ге-ге-ге…
Це напевне буква Г?
Буква Г якраз така,
Неначе шия в гусака.

Руханка

Раз - підняли руки вгору,

Два - нагнулися додолу,

Три – повернулись вправо, вліво,

На чотири – всі присіли,

Похитали головою,

Ще й притупнули ногою,

Пальчиками повертіли

І за парти тихо сіли.

 

ІV. Повідомлення теми та задач уроку

  •                   Сьогодні ми познайомимось з буквою «ге» та звуками, які її позначають. Навчимося читати слова з цією буквою, писати маленьку букву «ге», склади і слова з нею.

VІ. Вивчення нового матеріалу

  1. Ознайомлення з друкованою та прописною буквою «ге», аналіз будови букви, порівняння великої і малої букв Г г.  ( Додаток 2)
  2. Звуковий аналіз слів ГРИБ і ГІЛКА   (Додаток 3)
    • Погляньте на малюнки. Що ви там бачите на них?
    • Який перший звук ви чуєте, коли називаєте ці предмети?
    • Він голосний чи приголосний?
    • Він м’який чи твердий?

(Діти аналізують почуті звуки в словах і викладають відповідні звукові схеми за допомогою фішок, працюють парами)

  1. Узагальнення знань про букву за допомогою кубика Блума

НАЗВИ

  • Це - буква «ге», вона позначає приголосний звук

          ЧОМУ?

  • Під час вимови зустрічає перешкоди…

          ПОЯСНИ

  • Звук буває твердий  [г],  як в слові гриб.
  • Звук може бути м’яким [г'], як в слові гілка.
  1. Наведення учнями прикладів слів зі звуками [г], [г'] на початку, в середині та на кінці слів.
  2. Робота за «Букварем» Н.О.Воскресенської, І.В.Цепової  (ст.96)
    • розгляд малюнка
    • бесіда про значення турботливого ставлення до пташок з переглядом відео

        https://www.youtube.com/watch?v=-qRVNcxD-lg                    

  • складова «зарядка»

                             РУХАНКА

        https://www.youtube.com/watch?v=HxezyqROtCQ                                                                        

     6. Ознайомлення з написанням маленької букви  г

        https://www.youtube.com/watch?v=PXWmO8XgvHA               

7. Робота в «Прописах»  І.В.Цепової   (ст.8)

а)  підготовчі вправи

б)  письмо маленької букви  г

- в повітрі пальчиком  та носиком;

- в зошиті під рахунок учительки.

в)  вправлення в поєднанні букви г з іншими буквами,

                            ГІМНАСТИКА ДЛЯ ОЧЕЙ

          https://www.youtube.com/watch?v=iXK1ltGfooE   

8. Робота над словами в «Букварі»

а) визначення кількості стовпчиків слів,

б) визначення кількості слів в усіх стовпчиках,

в) читання хором;

г) читання в парі;

д) визначення найдовших слів;

е) вибіркове читання слів

- прочитати слово, яке означає назву танцю,

- прочитати слова, які складаються з одного складу,

- прочитати слова, які відрізняються лише однією буквою.

9. Написання слів в «Прописах»

а) складання слів з «розсипаних» літер:

- робота з лего-цеглинками,  ( Додаток 4)

- запис складених слів;

б) читання слів гумка та загадка,

в) визначення місця букви Г в словах,

г) обговорення з’єднань букви Г з іншими буквами,

д) написання слів з самостійним коментуванням,

е) поділ записаних слів на склади, визначення наголошеного складу,

є) ознайомлення з подвійним наголосом в слові загадка.

VІІ. Закріплення вивченого матеріалу.

  1. Слухання тексту «Весна в лісі» (читають підготовлені учні )
  2. Перевірка сприйняття тексту
    • Про яку пору року говориться в цьому тексті?
    • Які ознаки весни описані в тексті?
    • Які почуття викликає весна?
  3. Самостійне читання та запис з друкованого тексту речення в «Прописах».
  4. Взаємоперевірка напсаного.

VІІІ. Підсумок уроку. Рефлексія.

  1. Бесіда
    • Яка буква сьогодні була головною у нас на уроці?
    • Який звук вона позначає?
    • В слові ДИНЯ вона позначає твердий приголосний звук?
  2. Вправа «Кошик вражень»
    • В цей кошик прошу «покласти» свої враження від уроку.

(учителька проносить між партами кошик)

  • Я покладу в кошик …, бо…

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 1

 

C:\Users\ADM\Desktop\10757_2 price.jpg

 

 

 

Додаток 2

ScreenShot006

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ScreenShot021

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 3

 

C:\Users\ADM\Desktop\Без названия.jpg

 

 

 

 

C:\Users\ADM\Desktop\depositphotos_195728182-stock-illustration-branch-tree-green-leaves.jpg

 

 

 

Додаток 4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

      м і р  г

                                                                                                                           (грім)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

    р г д       а

                                                                                                                           (град)

 

docx
Додано
18 червня 2020
Переглядів
3359
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку