Чарівний світ казки. Знайомство з казкою сучасної письменниці Л. Ра «Чому на спині сонечко має чорні крапочки?»

Про матеріал

Урок з предмету "Я досліджую світ" для 1 класу 31 тижня « Різнокольоровий світ». Тема дня: Понеділок – день казковий І на колір він червоний.

Метою уроку є формування вміння спілкуватися між собою, допомогати вчитися висловлювати свої думки, почуття, переживання, позитивне ставлення до інших дітей, вміння працювати в колективі, розвивати мовлення учнів, збагачувати словниковий запас, виховувати позитивне відношення до оточуючих, вміння поводитися в колективі; ознайомити учнів з операціями згинання і складання паперу; навчити послідовності виготовлення виробів; розвивати увагу;



Перегляд файлу

31 тиждень « Різнокольоровий світ»

Тема дня: Понеділок – день казковий    

          І на колір він червоний.

Предмет: Я досліджую світ (інтегрований курс)

Час проведення: перша декада травня

Мовно – літературна  галузь

Технологічна галузь

Тема

 

«Чарівний світ казки. Знайомство з народною казкою «Чому на спині сонечко має чорні крапочки? »»

«Виготовлення сонечка»

Мета

 

Формувати  вміння спілкуватися між собою, висловлювати свої думки, почуття, переживання, позитивне ставлення до інших дітей, вміння працювати в колективі, розвивати мовлення учнів, збагачувати словниковий запас, виховувати позитивне відношення до оточуючих, вміння поводитися в колективі.

ознайомити учнів з операціями згинання і складання паперу; навчити послідовності виготовлення виробів; розвивати увагу;

Прививати любов до природи, бажання пізнавати навколишній світ, виховувати дбайливе ставлення до природи.

Понеділок – червоний день. Червоний колір підвищує кількість адреналіну в крові, підвищує працездатність, силу та відчуття самовпевненості. Створює відчуття тілесного тепла.

     Його психологічний вплив: додає впевненості, почуття безпеки, формує риси лідера. Допомагає при депресії, страху, подоланні інерції. Покращує настрій і зміцнює волю. Він буде доречним на початку тижня.

Обладнання: квіточка, червоні сердечка, малюнки до казок, ілюстрації , пазли, зразок аплікації.

Хід заняття:

І. Ранкова зустріч

1.       Вітання дітей.

Гра з червоною квіточкою.

Дитина бере в руки червону квіточку, повертається до свого сусіда, передає квіточку й говорить йому компліменти.

2. Гра "Палаюче серце"

  • Учні, подивіться на мій стіл… На ньому розкидані червоні серця (серця вирізані з паперу), а на дошці прикріплено велике паперове серце. Прошу вас підійти по одному до  стола, взяти сердечко  та при кріпити його так, щоб велике сердечко стало об’ємним, сказавши, що ви очікуєте від сьогоднішнього дня.

(Я очікую, що день буде веселим; на уроках буде цікаво;дізнаюся щось нове…)

  • Сподіваюся, що сьогоднішній день буде саме таким, як ви бажаєте.

2. Червоний вірш

Червоне плаття я купила,

На бал чарівний поспішила,

А там червоні гарні поні

Катають возики червоні.

Червоні принци і принцеси,

Червоний весь палац чудесний!

  • Діти, сподобався вам вірш?
  • Про кого йдеться в цьому вірші?
  • Якого кольору його герої?
  • А насправді якого кольору може бути коник, палац?

ІІ. Введення в тему. Обмін інформацією.

      Учні мають змогу дізнатись щось один про одного. Обмін інформацією дає змогу навчитись впевнено говорити та слухати. Діти розповідають про себе, про свої захоплення, уподобання, ігри та розваги.

ІІІ. Групове заняття.

У групі створюється відчуття єдності та радості від перебуванні в колективі.
1. Слухання віршика.

 Понеділок – день казковий    

 І на колір він червоний. 

 Казка, діти, всюди буде,    

 З нею знань усім прибуде. 

 На читанні допоможе     

 Нову букву всім вивчати,    

 На письмі її писати. 

 А герої всі казкові

 Допоможуть вам, малята,

 Мислити логічно і швидко рахувати.

 Тож і ми часу не гаймо

 Всі у казку вирушаймо!

2. Казкова вікторина.

-Ви любите  казки?

-Яка ваша улюблена казка? (діти по черзі називають)

-Які казки вам читають бабусі, батьки?

- Як ви гадаєте, де живе казка?

-  Вгадайте, з якої казки речення?

1. Дівчинка спочатку перелякалась, почувши грубий голос вовка, але потім подумала, що, мабуть, у бабусі нежить. ( Червона Шапочка)

2. Коли король, принцеса і маркіз під’їхали до замку, Кіт сказав: «Прошу ласкаво, ваша величність, у замок маркіза Карабаса!» (Кіт у чоботях)

3. Покотився Колобок. А назустріч йому Зайчик. (Колобок)

4. Я Коза-Дереза пів бока луплена. За три копи куплена. (Коза – Дереза)

5. Посадив дід Ріпку. Виросла Ріпка велика. Прийшов час Ріпку рвати.(Ріпка)

3. Інсценізація казки „Ріпка”

4. Гра «Аукціон  червоних слів»

Діти називають предмети червоного кольору, які вони знають.

ІV.Щоденні новини

Інформаційний листок на якому висвітлюються завдання на сьогодні та наступні  дні.

Фізкультхвилинка

Ми по квіточку червону

Йшли сьогодні дружно в сад, (Ходьба на місці.)

А там м'ячики червоні

Всі стрибають невпопад. (Стрибки довкола себе.)

V. Мовно - літературна галузь

1. Робота над скоромовкою.

C:\Users\Игорь\Desktop\-9-638.jpg

2. Відгадування кольорових загадок з ілюстраціями.

- Червоний Макар по полю скакав, та в борщ попав. ( Буряк )

- Я кругленька, червоненька,

З хвостиком тоненьким.

На городі мене рвуть

         І до столу подають. ( Редиска )

 

- Червона, солодка, пахуча,

Росте низько – до землі близько. ( Полуниця)

- Стебельце - шорстка дробинка, 
У серединці - чорна вуглинка, 
Пелюстки блискучі, як лак. 
Це квітує червоний ... (Мак)

- Хто ж ті ягоди не знає,

 Від застуди їх приймає.

 На кущах вони висять,

І, як маків цвіт, горять.

Тільки це не є малина.

 Що за ягода? — ……(Калина)

  • Лист різний із оксамита,

Соком ягідка налита.

А для хворої дитини

Кращі ліки – чай з …(Малини)

VІ. ОСНОВНА ЧАСТИНА

  1. Мотивація навчальної діяльності. Робота в групах.
  • Для того, щоб дізнатися про кого ми будемо розмовляти далі, вам потрібно разом  скласти пазли.

C:\Users\Игорь\Desktop\Чому-на-спині-сонечко-має-чорні-крапочки-Лана-Ра.jpg

  • Молодці! Правильно! Сьогодні ми з вами дізнаємося  як у  сонечка з’явилися чорні крапочки на спинці! 
  1. Слухання казки про сонечко.

Чому на спині сонечко має чорні крапочки?

Друзі, а чи знаєте ви, що колись сонечко не мало чорнявих крапочок на своїй червоній спинці?

Так, так, його крильця були просто червоного кольору. Але всі комашки у лісі сміялися з Сонечка, кажучи:

– Що це за ім’я таке – Сонечко. От у всіх нас, жуків, імена як імена: Короїд – кірку їсть, Довгоносик – має довгий носик, Листоїд – листя любить, так і в усіх інших. А в тебе що? Що твоє ім’я означає? Ми його не розуміємо. Іди від нас подалі ми тебе і знати не хочемо.

Бідолашного жучка всі проганяли, ніхто не хотів з ним товаришувати. Він був страшенно одиноким і беззахисним. Йому було дуже прикро, що з ним так всі поводяться. І от одного разу у повному розпачі промовив крізь сльози до нападників:

– Я є Сонечко тому, що я комашка великого Сонця. Сонце мене любить, а тому і дало мені таке ім’я.

– Ха-ха-ха! – розсміялися всі жуки, ворушаючи величезними вусами. – Оце так видумав, оце так балачки! Таких дурниць ми ще ніколи не чули! Ха-ха-ха!

У бідного Сонечка аж полилися слізки з маленьких круглих оченят:

– Не вірите, я доведу вам. Я полечу до Сонця!

– Ага! Ха-ха-ха! А воно тебе спалить, і не стане такого дурного Сонечка у нас у лісі! От буде добре!

– Не вірите, і не треба.

Сонечко розпростав свої маленькі червоні крильця, витер лапками слізки і полетів. Ще довго у повітрі чулося ненависне гигикання лісових жуків.

– Що буде, те й буде, – думав Сонечко. – Спалить мене Сонце, значить спалить, аби тільки ніколи не чути цих насмішок.

Але скільки не летів жучок, гаряче проміння його не спалювало. А коли долетів до самого Сонця, побачив великі добрі очі, які лагідно дивилися на нього. Сонце посміхнулося золотою щирою посмішкою і сказало:

– Вітаю тебе, мій маленький друже! Нарешті ти долетів до мене. Мабуть, стомився?

– Ні, я зовсім не стомився, я…

– Знаю, знаю чому ти такий засмучений. Я знаю всі твої біди, я бачило всі твої слізки. І хочу тобі сказати, що дуже люблю тебе. Недаремно ж ім’я тобі Сонечко, чи не так?

– Так, – задоволено відповів жучок.

– А на згадку про мою любов я подарую тобі свій поцілунок.

І Сонце поцілувало червоні крильця. Від цього цілунку залишилися охайні чорні крапочки.

– Тепер всі побачать, що ти справді мій маленький жучок.

Сповнений радощів Сонечко примчав до свого рідного лісу.

– Дивіться, дивіться, його не спалило Сонце, – галасували комашки. – Та ще й до того у нього на крильцях цілунок самого Сонця.

З тих пір Сонечка стали всі поважати, навіть питатися ради у справах. І коли хтось запитував: – Що це за ім’я таке – Сонечко?

Йому відповідали:  – Ти що, не знаєш? Його назвало так саме Сонце.

  1. Вправа «Загадкові сонечка»

На дошці прикріплені зображення сонечок, на зворотній стороні яких є питання до казки. Діти  обирають сонечко, читають питання і відповідають на нього.

Пальчикова гімнастика «Червоний метелик»

Червоний метелик над полем літав, (Рука на руці, імітація літання.)

Веселу він пісеньку квітам співав. (Плескають в долоні.)

Почула цю пісню червона калина.

Червона троянда і ще й горобина. (Стискання і розтискання пальців рук.)

VІ.Технологічна галузь

  • Сьогодні на уроці ми з вами зробимо з паперу аплікацію «Сонечко». (Учитель демонструє зразок аплікації)
  1.  Практична робота:

Поточний  інструктаж:

Учні  виготовляють сонечко. Учитель стежить за правильністю виконання, надає консультації.

 

  • Для того, щоб виконати цю аплікацію, нам буде потрібно: аркуш, кольоровий папір червоного і чорного кольорів, невеликий шматочок білого паперу, клей ПВА, ножиці.
  • Приступимо.

Спочатку вирізаємо з чорного паперу два кола : великий і маленький. А також шість маленьких кружечків. З паперу червоного кольору вирізаємо два великих кола.

http://www.kidmade.com.ua/content/file/-/1_%E2%80%94_%D0%BA%D0%BE%D0%BF%D0%B8%D1%8F_(10).jpg

На середину аркуша білого паперу приклеюємо клеєм ПВА велике чорне коло - це буде тулуб. Далі приклеюємо маленьке чорне коло, злегка заходимо на велике. Це наша голова.

http://www.kidmade.com.ua/content/file/-/2_%E2%80%94_%D0%BA%D0%BE%D0%BF%D0%B8%D1%8F_(11).jpg

 Беремо наші два червоних кружечка і складаємо їх навпіл. Потім приклеюємо клеєм ПВА за одну половинку під кутами на велике чорне коло. Це крила. Як бачите, у нашого сонечка червоні крильця виявилися трохи розправленими. Наша аплікація набула об'ємного вигляду.

http://www.kidmade.com.ua/content/file/-/3_%E2%80%94_%D0%BA%D0%BE%D0%BF%D0%B8%D1%8F_(11).jpg

Приклеюємо на наші крила  чорні крапочки. По  три крапочки на кожне крило.

http://www.kidmade.com.ua/content/file/-/4_%E2%80%94_%D0%BA%D0%BE%D0%BF%D0%B8%D1%8F_(11).jpg

Зі шматочка білого паперу вирізаємо два маленьких кружечки і приклеюємо їх на маленьке чорне коло, потім з чорного паперу виріжемо ще менші кружечки і приклеїмо їх на білі, це будуть очі нашого сонечка.

http://www.kidmade.com.ua/content/file/-/5_%E2%80%94_%D0%BA%D0%BE%D0%BF%D0%B8%D1%8F_(10).jpg

Із залишку чорного паперу виріжемо дві невеликі вигнутих смужки і приклеїмо їх до голівки нашого сонечка. Вийшли тоненькі вусики. (Ця деталь у дитини може не вийти, тому тактовно запропоную їй свою допомогу)

http://www.kidmade.com.ua/content/file/-/6_%E2%80%94_%D0%BA%D0%BE%D0%BF%D0%B8%D1%8F_(10).jpg

Готово. Фоном для аплікації можна вибрати не білий, а, наприклад, зелений папір. Можна з паперу вирізати листочок і посадити сонечко на нього.

  1. Прибирання робочих місць.

( Сонечка прикріпити на дошці поруч із сердечками)

VІІ. Підсумок уроку.  Рефлексія.

1. - Що сподобалося на уроці?

  • Чого навчилися?
  • Що дізналися нового?
  1. Гра «Розмальовка»

C:\Users\Игорь\Desktop\Без названия (2).jpg

-Який колір вам найбільше подобається?

-Який колір був присутній на уроці?

  • Діти ви добре відповідали, гарно знаєте казки, чудово спілкуєтесь між собою.

Мені дуже було приємно з вами спілкуватися.

 Мо-о-о-о-лодці!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Ra Kameliya
    Пані Ірино, чому Ви вирішили, що казка «Чому на спині сонечко має чорні крапочки?» - народна?! У казки є авторка - українська дитяча письменниця Лана Ра. Посилання на казку: https://kazky.org.ua/zbirky/anheljatko/soneczko Виправте, будь ласка, помилку. Дітей треба знайомити із сучасними письменниками.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
7 вересня 2018
Переглядів
1617
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку