Розробка уроку ЯДС 2 клас до підручника Т.Гільберг, С. Тарнавської
Тема: «Чи всі гриби їстивні?»
Мета:
Обладнання: проектор, комп’ютер ,цеглинки лего, предметні малюнки, картки з зображенням грибів, робочий зошит до підручника Т.Гільберг.
Тип уроку: урок засвоєння нових знань.
Освітні галузі: соціальна, здоров’язбережувальна, природнича, мовно-літературна.
Хід уроку:
Ранкова зустріч
Промінчик осінній заглянув у клас
І в коло велике зібрав, друзі, нас.
Давайте з’єднаєм долоньки свої
І радо всміхнемось:
Я - вам, ви – мені.
(вітання долоньками)
Читання вірша вчителем:
Вже осінь добігає до кінця,
Дощем хлюпоче, вітерцем повіє.
І щось своє несе в людські серця,
Та все ж дає в житті якусь надію.
Бо поки здатен бачити це все,
Захоплюватись, чути, сумувати,
То ще тебе життя у світ несе,
Бо ти усе це можеш відчувати.
А значить ще живеш. Радій всьому:
І бурі, й зливам, вітрові, що виє,
І хмурості, і сонцю, і тому,
Що дощ дрібненький з неба сіє й сіє…
А ще тому, що квіти доцвіли,
Вони нам душу гарно звеселяли.
Хоч їх нема, але ж вони були!
- Як ви думаєте, про що цей вірш?
Робота у куточку «Щоденні новини» (пора року-місяць-день тижня-число)
Повідомлення синоптика.
Ознайомлення з планом роботи на день .
І. Вступна частина
Вправа «Передбачення»
Відповіді учнів.
Повідомлення теми уроку
Дійсно, сьогодні ми будемо все вивчати, що стосується грибів.
Початок перегляду презентації (слайд 1)
Загадки (слайд 2)
Робота в зошиті, с.55
Вправа «Продовж речення» Я знаю про гриби те, що…
(вільне письмо, діти записують фрази на стікерах і клеють свою «базу знань» внизу гриба)
Відповіді дітей – ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
ІІ. Основна частина
1.Вивчення нового матеріалу
1. Вправа «Взаємонавчання» Робота в парах
Об’єднання дітей в пари, вибір вчителя-спікера. Поділ тексту на частини «Їстивні гриби»(с.109), «Отруйні гриби»(с.110), «З яких частинок складається гриб і як правильно збирати гриби»(с.109).
Діти читають свої частинки тексту, розповідають іншим парам матеріал використовуючи презентацію , ставлять запитання до інших дітей, чи дійсно, ті запам’ятали матеріал. Вчитель керує процесом.
«Їстивні гриби» (слайд 4 ), «Отруйні гриби» (слайд 5,6), «З яких частинок складається гриб і як правильно збирати гриби» (слайд 7, 8)
Робота в зошиті с.56
Фізкультхвилинка «Мухомори» https://youtu.be/VoHKKKEYhdQ
( слайд 9)
Гарно попрацювали. Давайте уважно розглянемо фото їстівних грибів, які мають своїх двійників у царстві отруйних, (слайд 10, 11) , ці знання можуть урятувати життя.
Справжня і несправжня лисички мають багато спільного в зовнішньому вигляді. Щоб не помилитися у своєму виборі, важливо знати про ключові особливості кожного їх зазначених видів. Звичайні лисички мають таку ж форму плодових тіл, як і інші, але без характерної кордону між ніжкою і капелюшком. Забарвлення гриба може бути світло-або оранжево-жовтим. Верхня частина (капелюшок) має діаметр 2-12 см і характеризується наявністю хвилястого краю неправильної форми.
У справжніх осінніх опеньок має бути "спідничка" і "махрова" шапочка, вони пахнуть ніжно, приємно, грибами. Неїстівні та отруйні мають виражений землистий запах. У несправжніх опеньок ніжка повністю гладенька!
Випереджаюче завдання «Повідомлення лікаря АЙБОЛИТЬ»
(слайди 12,13, 14)
Фізкультхвилинка «Боровик» (слайд 15)
Вправа: «Поясни вислів» …» (« Метод прес »)
(Слайд 16)
«Кожного гриба в руки беруть, та не кожного в кошик кладуть».
Почни свою відповідь з таких слів:
«Я вважаю, що…»
«Тому, що…»
Гра «Збери кошик» Робота в групах (слайд 17)
(І- збирає малюночки грибів їстівних, прикріплюються на дошку, в кошик,
ІІ- отруйних, окремо. )
Дві доби росли гриби
В лісі, під осиками,
А на третій день гриби
Виросли великими.
Крикнув гриб найстарший:
— Гей,
Просим нині в ліс дітей!
Відповіді учнів.
ІІІ. Підсумкова частина. Рефлексія
Гра «Так чи ні ?» (слайд 20)
(з використанням цеглинок лего червоного (відповідь- ні) і зеленого кольору (відповідь - так))
Зіграти хочеться мені
З тобою, друже, в «Так чи ні».
Тобі питання я даю,
Готуй же відповідь свою.
Відповідай, коли мастак,
Єдиним словом - ні чи так.
Гра «Упізнай гриб» (слайд 21)
Робота в зошиті с.57
Вправа « Мікрофон» (слайд 22)
Метод «Рюкзак» (слайд 23)