Урок "Чи всі гриби їстивні?"

Про матеріал
Розробка уроку + Презентація, Я досліджую світ, 2 клас, розвиток критичного мислення
Перегляд файлу

Розробка уроку ЯДС 2 клас до підручника Т.Гільберг, С. Тарнавської

                                     Тема: «Чи всі гриби їстивні?»

Мета:

  •   Формування предметних компетентностей:  сформувати в учнів уявлення про гриби як живі організми; навчити розрізняти їстивні та неїстивні гриби; розвивати вміння виявляти ознаки грибів, пізнавальну активність, уміння спостерігати; виховувати любов до природи, бажання піклуватися про власне здоров’я.
  •   Формування ключових компетентностей: спілкування державною мовою, уміння навчатися впродовж життя; компетентності в природничих науках і технологіях, екологічна грамотність і здорове життя.

Обладнання: проектор,  комп’ютер ,цеглинки лего, предметні малюнки, картки з зображенням грибів, робочий зошит до підручника Т.Гільберг.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

Освітні галузі: соціальна, здоров’язбережувальна, природнича, мовно-літературна.

Хід уроку:

 Ранкова зустріч

  •   Вітання

Промінчик осінній заглянув у клас

І в коло велике зібрав, друзі, нас.

Давайте з’єднаєм долоньки свої

І радо всміхнемось:

Я - вам, ви – мені.

(вітання долоньками)

  •   Обмін дімками

Читання вірша вчителем:

 

Вже осінь добігає до кінця,
Дощем хлюпоче, вітерцем повіє.
І щось своє несе в людські серця,
Та все ж дає в житті якусь надію.
Бо поки здатен бачити це все,
Захоплюватись, чути, сумувати,
То ще тебе життя у світ несе,
Бо ти усе це можеш відчувати.
А значить ще живеш. Радій всьому:
І бурі, й зливам, вітрові, що виє,
І хмурості, і сонцю, і тому,
Що дощ дрібненький з неба сіє й сіє…
А ще тому, що квіти доцвіли,
Вони нам душу гарно звеселяли.
Хоч їх нема, але ж вони були!


- Як ви думаєте, про що цей вірш?

  •    Що цінуєте найбільше ви?
  •   Групове зайняття «З якого дерева  листочок?»
  •   Щоденні новини

Робота у куточку «Щоденні новини» (пора року-місяць-день тижня-число)

Повідомлення синоптика.

Ознайомлення з планом роботи на день .

І. Вступна частина

 Вправа «Передбачення»

  •    Давайте поглянемо на нашу дошку, що ви побачили? ( «Стіна слів»)
  •    Як ви гадаєте, про що йтиметься мова сьогодні на уроці?

Відповіді учнів.

Повідомлення теми уроку

Дійсно, сьогодні ми будемо все вивчати, що стосується грибів.

Початок перегляду презентації  (слайд 1)

Загадки  (слайд 2)

Робота в зошиті, с.55

  •    Дійсно, гриби ростуть у лісах , належать до живої природи і становлять окрему групу живих організмів (слайд 3)
  •      « Знаю. Вивчаю. Хочу знати»

Вправа «Продовж речення»  Я знаю про гриби те, що…

(вільне письмо, діти записують фрази на стікерах і клеють свою «базу знань» внизу гриба)

  •    А чи ви все знаєте про гриби?
  •    Чого ви б ще хотіли дізнатися?
  •    Для чого вам потрібні ці знання?

Відповіді дітей – ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

  •    Сьогодні на уроці ми дамо відповідь на це питання, з’ясуємо, чи всі гриби їстивні.

ІІ. Основна частина

1.Вивчення нового матеріалу

1. Вправа «Взаємонавчання» Робота в парах

Об’єднання дітей в пари, вибір вчителя-спікера. Поділ тексту на частини «Їстивні гриби»(с.109), «Отруйні гриби»(с.110), «З яких частинок складається гриб і як правильно збирати гриби»(с.109).

Діти читають свої частинки тексту, розповідають іншим парам матеріал використовуючи презентацію , ставлять запитання до інших дітей, чи дійсно, ті запам’ятали матеріал. Вчитель керує процесом.

«Їстивні гриби» (слайд 4 ), «Отруйні гриби» (слайд 5,6), «З яких частинок складається гриб і як правильно збирати гриби» (слайд 7, 8)

 Робота в зошиті с.56

Фізкультхвилинка «Мухомори» https://youtu.be/VoHKKKEYhdQ

( слайд 9)

Гарно попрацювали. Давайте уважно розглянемо фото їстівних грибів, які мають своїх двійників у царстві отруйних, (слайд 10, 11) , ці знання можуть урятувати життя.

Справжня і несправжня лисички мають багато спільного в зовнішньому вигляді. Щоб не помилитися у своєму виборі, важливо знати про ключові особливості кожного їх зазначених видів. Звичайні лисички мають таку ж форму плодових тіл, як і інші, але без характерної кордону між ніжкою і капелюшком. Забарвлення гриба може бути світло-або оранжево-жовтим. Верхня частина (капелюшок) має діаметр 2-12 см і характеризується наявністю хвилястого краю неправильної форми.

У справжніх осінніх опеньок має бути "спідничка" і "махрова" шапочка, вони пахнуть ніжно, приємно, грибами. Неїстівні та отруйні мають виражений землистий запах. У несправжніх опеньок ніжка повністю гладенька!

Випереджаюче завдання  «Повідомлення лікаря АЙБОЛИТЬ»

 (слайди 12,13, 14)

Фізкультхвилинка «Боровик»  (слайд 15)

Вправа: «Поясни вислів» …» (« Метод прес »)

 (Слайд 16)

 «Кожного гриба в руки беруть, та не кожного в кошик кладуть».

Почни свою відповідь з таких слів:

 «Я вважаю, що…»

  «Тому, що…»

Гра  «Збери кошик»  Робота в групах (слайд 17)

(І- збирає малюночки грибів їстівних, прикріплюються на дошку, в кошик,

ІІ- отруйних, окремо. )

Дві доби росли гриби
В лісі, під осиками,
А на третій день гриби
Виросли великими.

Крикнув гриб найстарший:
— Гей,
Просим нині в ліс дітей!

  •    А чи знаєте ви як розмножуються гриби?

Відповіді учнів.

  •    Вони розмножуються  вегетативно – грибницею ( міцелієм) та спорами. У трубочках або на пластинках капелюшка утворюються особливі клітини — спори, за допомогою яких гриби розмножуються. Дозрілі дрібні і легкі спори висипаються, їх підхоплює і розносить вітер. Розносять їх комахи і слимаки, а також білки і зайці, коли поїдають гриби. Спори не перетравлюються у травних органах цих тварин і викидаються назовні разом із послідом.  У вологому, багатому перегноєм ґрунті проростають спори грибів, з них розвиваються нитки грибниці. (слайд 18,19)

ІІІ. Підсумкова частина. Рефлексія

Гра «Так чи ні ?» (слайд 20)

 (з використанням цеглинок лего червоного (відповідь- ні) і зеленого кольору (відповідь - так))

Зіграти хочеться мені

З тобою, друже, в «Так чи ні».

Тобі питання я даю,

Готуй же відповідь свою.

Відповідай, коли мастак,

Єдиним словом - ні чи так.

Гра «Упізнай гриб» (слайд 21)

Робота в зошиті с.57

Вправа « Мікрофон» (слайд 22)

  •    Що ви сьогодні дізналися на уроці…

Метод «Рюкзак» (слайд 23)

  •    Як ви думаєте, чи знадобляться вам ці знання в майбутньому?

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Лабунець Тетяна Іванівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
22 грудня 2020
Переглядів
1395
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку