Урок."Число і цифра нуль.Написання цифри нуль."

Про матеріал
До уроку підібрано цікавий , доступний матеріал. На якому діти зустрінуться з пташкою. Яка не розуміє , що таке нуль.
Перегляд файлу

 

Тема. Число і цифра 0. Написання цифри 0. Послідовність чисел від 0 до 10. Віднімання рівних чисел. Додавання й віднімання нуля. Розв’язування прикладів на додавання й віднімання. Геометричні фігури.

Мета: ознайомити із числом нуль, його утворенням і місцем у числовому ряді; вправляти в порівнянні чисел, написанні цифри 0, відніманні рівних чисел; розвивати уважність; виховувати пізнавальний інтерес учнів, самостійність.

Обладнання: предметні картинки , казка.


 

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Добрий день!

Хай гарно розпочнеться новий день.

Ой! Хто це стукає до нас ?                                          

Принесли нам дітки листа  від сороки білобоки.    

А просить вона , щоб ми допомогли розібратись з числом 0

Вона в лісі почула , що це нічого.

Але це як? Отож …..

ІІ. КОНТРОЛЬ, КОРЕКЦІЯ Й ЗАКРІПЛЕННЯ ЗНАНЬ-
 

  •          1. Математичний диктант.

Знайти суму чисел 3 і 4

7 зменшити на 4

5 збільшити на 2

Запишіть число, що слідує за числом 6

Запишіть число , що передує числу 9

2. Логічне завдання.
З якого посуду не можна їсти? Купити професійний посуд для ресторанів, кафе, барів, їдалень, фаст-фуду,  кейтерингу, піцерії в інтернет-магазині. Київ, Житомир, Рівне, Львів,  Тернопіль

IІI. ОПРАЦЮВАННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Виконання завдання

При дорозі — дві кульбабки
У пухнастих білих шапках.
Налетів вітерець,
Шапки здув, пустунець!

— Скільки ще кульбабок у пухнастих шапочках? (Жодної.)

2. Гра «Будь уважний».

— Скільки в котика хвостів? (Один.)
— Скільки вушок у зайців? (Два.)
— Скільки пальців на руці? (П’ять.)
— Скільки крил є у лисиці? (Нуль.)
— Скільки жаб літає в небі? (Нуль, бо жаби не літають.)
— Зробіть висновок: що означає число нуль? (Нічого, жодного предмета.)

4. Віднімання рівних чисел.

  • 3 – 3=                         5 – 5=                                               
  • Зображення, що містить фрукти, Натуральна їжа, продукт, їжа

Автоматично згенерований описЗображення, що містить фрукти, Натуральна їжа, продукт, їжа

Автоматично згенерований описЗображення, що містить фрукти, Натуральна їжа, продукт, їжа

Автоматично згенерований опис          Зображення, що містить фрукти, Натуральна їжа, продукт, їжа

Автоматично згенерований описЗображення, що містить фрукти, Натуральна їжа, продукт, їжа

Автоматично згенерований описЗображення, що містить фрукти, Натуральна їжа, продукт, їжа

Автоматично згенерований опис           
  • 4 – 4 =                        9 – 9 =


Висновок: при відніманні рівних чисел одержуємо нуль.

IV. РОЗВИТОК І ЗАКРІПЛЕННЯ МАТЕМАТИЧНИХ ЗНАНЬ

  1. Складання рівності за віршиками.

                  У садок до годівниці                                       

                     Загальношкільна акція «ГОДІВНИЧКА ДЛЯ СИНИЧКИ» | Лиманська Гімназія

Прилетіли дві синиці.

Потім ще чотири птиці.

Скільки ж птиць на годівниці?

Книги на полиці картинки, стокові Книги на полиці фотографії, зображення |  Скачати з Depositphotos

На полиці 8 книг

Коля взяв одну із них.

Хто тепер сказати б міг,

Скільки на полиці книг?

                                     2. Фізкультхвилинка.

3. Слухання казки. Сорока здивована.

Пригоди Нулика

У Країні Цифрляндії жили — не тужили цифри: 1, 2, 3,4, 5, 6, 7, 9 і 0. Жили — не тужили, тому що всі дружили. Щодня виходили цифри на майданчик і весело гралися в «додаванки» або у «відніманки». Ось так: дві цифрочки ставали поруч, між ними ставав знак Плюс (або Мінус), а потім вибігала і ставала за ними ще одна цифрочка Сума (чи Різниця).

Але одного разу в гру вступив Нулик:
4 + 0 = 4
5 + 0 = 5
6 – 0 = 6
8 – 0 = 8

З якою б цифрочкою він не починав грати, їй самій доводилося закінчувати гру! Це було не дуже цікаво, і цифри сердито сказали:

— Це ти винен, Нулику! Тебе скільки не додавай, а Сума така ж, як і перша цифрочка! Це неподобство! З тобою гратися нецікаво! Йди від нас геть!

— Так! — кричали всі. — Віднімати тебе теж не цікаво, бо Різниця така ж, як і Зменшуване! Йди геть, не заважай нам гратися!

Замислився Нулик і пішов геть. Іде й думає:

— Який же я невдаха! Я — ніщо, я — порожнє місце! Нічого не значу! Нуль додали чи відняли, а числа ті ж, які й були… Я нікому не потрібний… Якби я зовсім зник, ніхто б і не помітив…

Аж чує: на дереві хтось розмовляє. То була пані Сорока. Вона десь дістала два смачненькі бублички і частувала ними своїх синочків:

— Це тобі один, ти розумний син!

Це тобі один, ти слухняний син!

Третій сину, розбишако,

Ледацюго, забіяко!

Ти одержиш нулика —

Дірочку від бублика!

— От, от, — схлипнув Нулик, — я — дірочка від бублика! Порожнє місце… — і гірко-гірко заплакав.

А тим часом цифрочки продовжували весело грати в «додаванки».
7 + 3 =

Коли доданками стали Сімка і Трійка, цифри раптом притихли, бо зрозуміли, що Суми їм не виставити. Одиничка вийшла на майданчик, розгублено озирнулася навколо.

— А де ж Нулик? Я без нього — тільки одиничка, а треба ж десять…

І тут усі зрозуміли, що без Нулика ніяк не можна! Ні 10, ні 20, ні 30, ні інші цифри — десятки й сотні — без Нулика не записати, отже, він потрібний, дуже потрібний!

І цифрочки побігли шукати Нулика. Вони вибачилися за те, що образили свого друга, і тепер знову живуть дружно, хоч інколи жартома й називають Нулика «дірочкою від бублика». Але Нулик не ображається, бо й справді:

Нуль додали чи відняли,

А числа ті, які й були!

4.Виконання завдань в зошиті з друкованою основою.

Написання цифри 0.

Пальчикова гімнастика           

  1. Виконання завдань на картках.

Самостійна робота.

 

6. Повторити геометричні фігури.

Накреслити одну з них.

 

V. ПІДСУМОК УРОКУ

Сорока зраділа і полетіла.

Всім розповісти швидко захотіла  , що нуль – це нічого.

— Яке число ми вивчили? Що воно означає?

docx
Пов’язані теми
Математика, 1 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
25 листопада
Переглядів
2
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку