Урок читання у 2 класі. Осінь у малярстві.

Про матеріал
Сприяє формуванню життєвих компетенцій; розвиває пізнавальний інтерес, спостережливість, творчі навички; виховує любов і дбайливе ставлення до природи, естетичні почуття.
Перегляд файлу

Відділ освіти Лебединської міської ради

Міський методичний кабінет

 

 

 

 

 

Урок читання у 2 класі

«Осінь у малярстві»

 

 

 

 

 

 

 

 

Вчитель ЗОШ І-ІІІ ст.№5

Моргун Л.М.

 

 

2019р.

Тема Осінь у малярстві

Мета: вдосконалювати навички виразного, правильного читання, збагачувати словниковий запас учнів, удосконалювати вміння висловлювати свої почуття, формувати образне, логічне, просторове, творче мислення, вміння аналізувати, навчати учнів милуватися та виражати емоційне ставлення до краси природи. Формувати життєві компетенції; розвивати пізнавальний інтерес, спостережливість, творчі навички; виховувати любов і дбайливе ставлення до природи, естетичні почуття.

 Обладнання: презентація, підручник “Українська мова та читання” (частина 2)

авт. Богданець-Білоскаленко Н. І., цеглинки, планшети, текст із дитячого журнала «Джміль», тлумачні словники.

Тип уроку комбінований

 

Хід уроку

І. Організаційна частина.

 Діти заходять після дзвінка до класу і стають біля дошки.

(привітання з гостями)

ІІ. Актуалізація опорних знань.

 (Включаю запис дощу, діти біжать і сідають за парти)

Вітерець ураз примчав
І зробив чимало справ:
Хмарки в небі розігнав
І листочки позривав,
Їх підкинув в вишину
Й полетів у далину.
(Хлопчик-вітерець вибігає, кружляючи, розкидає барвисті листочки і „відлітає". Діти збирають листочки ).

Осінь в гості завітала,
Нам листки подарувала.

(Відео «Дідгадай листочок) 0.44-2.30

З якого дерева дісталися вам листочки.(відповіді дітей)
Давайте об’єднаємося в групи з однаковими листочками .(діти об’єднуються в групи)

2. Мозкова атака
Коли з дерев листочки злітають,
Коли вже на південь птахи відлітають,
Коли небо сіре, холодний дощ ллється,
Оця пора року як зветься? (Осінь).

 

  • III. Повідомлення теми та мети уроку.
    -Золота осінь - це незвичайна пора. По-різному її сприймають люди. Багато віршів, пісень, музики складено про осінь. Краса осінньої природи надихає на творчість також художників. Адже ми теж на уроці художньої праці малювали різні картини природи. Ось наша картинна галерея.
    (Виставка малюнків про осінь).
    Скажіть будь-ласка, що ви собі уявляєте, почувши словосполучення "Світ прекрасного" (Відповіді учнів: світ знань, світ мистецтва, світ природи, щось красиве…).
  • От сьогодні ми з вами поринемо у світ прекрасного. Познайомимося з темою «Осінь у малярстві» .Будемо вчитися описувати картини.

Знайдіть у тлумачному словнику що таке «малярство»

Робота з книжкою. Читання тексту підручника на с.58.

Розгляд репродукції картини Д.Добровольського «Червона калина».

Восени сонце особливо ніжно позолочує верхівки дерев, і листя на них змінює свій колір, набуваючи казкових відтінків — бурштинового, жовтогарячого, бузкового, лимонного... Це помітив і відобразив в одній зі своїх картин український художник Дмитро Добровольський.

Художник Дмитро Добровольський.

Описание: 1

Дмитро Добровольський створив свою неповторну техніку, свій стиль. Працює олією і мастихіном на кольорових фонах.

Мастихі́н (від італ. mestichino  «шпатель») — художній шпатель різних розмірів з тонкою довгастою сталевою стекою. Використовується для змішування олійних фарб, для нанесення фарб з туб на палітру.Існує також техніка малярства мастихіном, при якій фарбу наносять на основу не пензлем, а мастихіном, що дає можливість утворити нові, цікаві візерунки.

Чи здогадалися ви, який час доби зображений на картині? Погляньте-но, як виграє сонце гранатовим полиском на верхівках дерев, як полум'яніють кущі понад тином! Так буває у надвечірніх сутінках. А чи впізнали ви зображену на полотні рослину? Хоча художник не виписав деталей, ми розуміємо: це калина — український оберіг, один із символів нашої Батьківщини.

Уважніше розгляньмо картину. За кущами заховалася чепурна хатинка — охайно побілена, вкрита очеретом. Наші предки саджали калинові кущі на найпочеснішому місці у садибі — перед вікнами, мов своєрідний оберіг. Калина і справді оберігала господарів, зокрема допомагала їм (та й нині допомагає) долати хвороби. Запитайте в бабусі про цілющі властивості калини — дізнаєтеся багато цікавого!

Усний опис картини К.Чепіги «Осінній настрій»

(робота з підручником)

Відповіді на запитання.

1.Розглянте репродукцію картини К.Чепіги «Осінній настрій». Що ви на ній бачите?

2.Як художник відтворив осінь? Які кольори використав? Що вас найбільше вразило на полотні?

3.Який настрій вам навіває ця картина? Обміняйтеся думками.

Входження в картину І. Левітана «Золота осінь»  за допомогою різних аналізаторів.

Картину можна не тільки бачити, а чути, нюхати, сприймати дотиком.

  • Осінь: золотокоса, яскраво-золота, сумна, темнобарвна, чепурна, урочиста, святкова, щедра, багата, красива, добра, багряна.
    Погода: привітна, прохолодна, спокійна.
    Небо: чисте, кришталево-прозоре, синє, безхмарне, хмарне, темно-синє.
    Сонце: привітне, тепле, сумне, осіннє, ласкаве.
    Дерева, кущі: задумані, позолочені, святково вбрані.
    Листочки: золоті, пурпурні, коричневі, ясно-червоні, жовті, багряні, зелені.
    Вода в річці: кришталева, синя, глибока, голуба.
    Настрій: веселий, святковий.
  • Які порівняння можна використати в описі картини?
    Хмарки, мов білі овечки,
    Одяглася в святкове плаття,
    Листя, немов барвиста карусель,
    Листопад, немов золотий дощ.

 

Вправа  «Я тільки чую»

Діти виконують точковий масаж вушок. Розповідають про уявні звуки.

Шелест дерев, скрип гілок, спів пташок, шум води…

Вправа  «Я відчуваю запах»

Діти уточнюють, які запахи можна відчути на картині.

Листя, кори, свіжості, грибів

Вправа " Я сприймаю дотиком "

Дітям пропонується із заплющеними очима торкнутися поверхні картки і

сказати, що це може бути на картині.

Шершава поверхня - кора дерев, каміння, гілки; люстерко – вода, небо, мокре листя

 

  • Які кольори переважають на картині? Чому?
  • Що на картині відноситься до живої природи? До неживої?
  • Що ви можете сказати про воду в річці?
  • Що художник не зобразив, але воно є? (Сонце) Як ти здогадався? (Бо тінь біля дерева)
  •                   - А хто сховався? Кого ми не бачимо, але точно знаємо, що вони тут є?  (Діти ніби заглядають у шпаринки, під листочки, за дерева і дають повну відповідь на запитання)

Гра «Зміна подій»

(Вчитель пропонує уявити, що події, зображені на картині, раптом змінилися).

Наприклад:

 пішов дощ;

 налетів сильний вітер;

 перший заморозок.

(Діти мають розповісти, як зміняться об’єкти, зображені на картині).

«Входження в картину»

1. Тримаємо інтригу (художник і назва  повідомляються в кінці)

2. Правильні запитання

   - Що відбувається в картині?

   - Чому ти так думаєш?

   - Де і коли відбуваються події?

    - Що ти б робив,якби опинився в картині, що б змінив?

3.Повторюватиза дитиною

 

Художник І. Левітан за все своє життя створив дуже багато красивих і цікавих творів живопису, в тому числі картин, в яких відтворена краса осінньої природи. Одним із кращих полотен є "Золота осінь".

 

4.Визначте, листки та плоди яких дерев зображені на малюнку.

Покажіть цеглинкою , які листочки були ще названі у відео на початку уроку.

Дубовий      

Осиновий             

Горіховий       

З яблуні      

З акації       

З груші       

  • А я знаю легенду про Осінь.

Легенда.
За народним переказом Осінь - старша дочка Сонця. Вона останньою залишила батьківський дім і стала на Землі четвертою порою року. Посилаючи Осінь на Землю, Сонце сказало їй:

  • Забирай все моє багатство. Я віддаю тобі все своє золото. Будь щедрою, люди полюблять тебе.
  • І Осінь, як ви бачите, виконує наказ Сонця і кожного року дарує нам щедрі дарунки полів і садів, і чарує нас своїм осіннім золотом.

Робота з деформованими реченнями - прислівями

        Діти, пригадайте ще прислів'я чи приказки про осінь.

  • В осінній час сім погод у нас: сіє, віє, туманіє, шумить, мете, гуде і зверху йде.
  • Осінь то плаче, то сміється.
  • Жовтень як не з дощем, то зі снігом.

Золота осінь
Промайнуло тепле літечко. Стоїть тиха, суха погода. Казкова осінь вдягла дерева в розкішне вбрання. Ласкаве сонце освітлює верхівки струнких берізок. Поміж жовто-зелених дерев, вузькою стрічкою в'ється річка. Вода в ній прозора, холодна, чиста. Високим синім небом пливуть пухнасті хмарки. На лісовому березі річки ростуть берізки, одягнені в золотий одяг. Тільки сосни та ялини залишилися зеленими.
Своїми різнобарвними кольорами осінь чарує зір людей. Золота красуня - чудова пора року! Картина викликає у мене піднесений настрій.

VII. Підсумкова рефлексія.

  • Який настрій, на вашу думку, переважав на цьому уроці?
  • Про що наші описи?
  • Чим сподобалась картина І. Левітана "Золота осінь"?
  • Чого ви навчились на уроці?

Ми сьогодні говорили про осінь, слухали поезію, музику милувалися осіннім пейзажем. Ви прагнули передати свої враження, всі знання з теми «Осінь». Вчилися усно складати описи за картиною, правильно вживати слова і вислови, тобто намагалися говорити красиво.
Хотілося б, щоб ви завжди були уважні до природи, вчилися розповідати про свої спостереження, намагалися передати у словах свої власні почуття.

  • Діти, любіть і бережіть природу!

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
6 лютого 2023
Переглядів
520
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку