Відділ освіти Лебединської міської ради
Міський методичний кабінет
Урок читання у 2 класі
«Осінь у малярстві»
Вчитель ЗОШ І-ІІІ ст.№5
Моргун Л.М.
2019р.
Тема Осінь у малярстві
Мета: вдосконалювати навички виразного, правильного читання, збагачувати словниковий запас учнів, удосконалювати вміння висловлювати свої почуття, формувати образне, логічне, просторове, творче мислення, вміння аналізувати, навчати учнів милуватися та виражати емоційне ставлення до краси природи. Формувати життєві компетенції; розвивати пізнавальний інтерес, спостережливість, творчі навички; виховувати любов і дбайливе ставлення до природи, естетичні почуття.
Обладнання: презентація, підручник “Українська мова та читання” (частина 2)
авт. Богданець-Білоскаленко Н. І., цеглинки, планшети, текст із дитячого журнала «Джміль», тлумачні словники.
Тип уроку комбінований
Хід уроку
І. Організаційна частина.
Діти заходять після дзвінка до класу і стають біля дошки.
(привітання з гостями)
ІІ. Актуалізація опорних знань.
(Включаю запис дощу, діти біжать і сідають за парти)
Вітерець ураз примчав
І зробив чимало справ:
Хмарки в небі розігнав
І листочки позривав,
Їх підкинув в вишину
Й полетів у далину.
(Хлопчик-вітерець вибігає, кружляючи, розкидає барвисті листочки і „відлітає". Діти збирають листочки ).
Осінь в гості завітала,
Нам листки подарувала.
(Відео «Дідгадай листочок) 0.44-2.30
З якого дерева дісталися вам листочки.(відповіді дітей)
Давайте об’єднаємося в групи з однаковими листочками .(діти об’єднуються в групи)
2. Мозкова атака
Коли з дерев листочки злітають,
Коли вже на південь птахи відлітають,
Коли небо сіре, холодний дощ ллється,
Оця пора року як зветься? (Осінь).
Знайдіть у тлумачному словнику що таке «малярство»
Робота з книжкою. Читання тексту підручника на с.58.
Розгляд репродукції картини Д.Добровольського «Червона калина».
Восени сонце особливо ніжно позолочує верхівки дерев, і листя на них змінює свій колір, набуваючи казкових відтінків — бурштинового, жовтогарячого, бузкового, лимонного... Це помітив і відобразив в одній зі своїх картин український художник Дмитро Добровольський.
Художник Дмитро Добровольський.
Дмитро Добровольський створив свою неповторну техніку, свій стиль. Працює олією і мастихіном на кольорових фонах.
Мастихі́н (від італ. mestichino — «шпатель») — художній шпатель різних розмірів з тонкою довгастою сталевою стекою. Використовується для змішування олійних фарб, для нанесення фарб з туб на палітру.Існує також техніка малярства мастихіном, при якій фарбу наносять на основу не пензлем, а мастихіном, що дає можливість утворити нові, цікаві візерунки.
Чи здогадалися ви, який час доби зображений на картині? Погляньте-но, як виграє сонце гранатовим полиском на верхівках дерев, як полум'яніють кущі понад тином! Так буває у надвечірніх сутінках. А чи впізнали ви зображену на полотні рослину? Хоча художник не виписав деталей, ми розуміємо: це калина — український оберіг, один із символів нашої Батьківщини.
Уважніше розгляньмо картину. За кущами заховалася чепурна хатинка — охайно побілена, вкрита очеретом. Наші предки саджали калинові кущі на найпочеснішому місці у садибі — перед вікнами, мов своєрідний оберіг. Калина і справді оберігала господарів, зокрема допомагала їм (та й нині допомагає) долати хвороби. Запитайте в бабусі про цілющі властивості калини — дізнаєтеся багато цікавого!
Усний опис картини К.Чепіги «Осінній настрій»
(робота з підручником)
Відповіді на запитання.
1.Розглянте репродукцію картини К.Чепіги «Осінній настрій». Що ви на ній бачите?
2.Як художник відтворив осінь? Які кольори використав? Що вас найбільше вразило на полотні?
3.Який настрій вам навіває ця картина? Обміняйтеся думками.
Входження в картину І. Левітана «Золота осінь» за допомогою різних аналізаторів.
Картину можна не тільки бачити, а чути, нюхати, сприймати дотиком.
Вправа «Я тільки чую»
Діти виконують точковий масаж вушок. Розповідають про уявні звуки.
Шелест дерев, скрип гілок, спів пташок, шум води…
Вправа «Я відчуваю запах»
Діти уточнюють, які запахи можна відчути на картині.
Листя, кори, свіжості, грибів…
Вправа " Я сприймаю дотиком "
Дітям пропонується із заплющеними очима торкнутися поверхні картки і
сказати, що це може бути на картині.
Шершава поверхня - кора дерев, каміння, гілки; люстерко – вода, небо, мокре листя
Гра «Зміна подій»
(Вчитель пропонує уявити, що події, зображені на картині, раптом змінилися).
Наприклад:
• пішов дощ;
• налетів сильний вітер;
• перший заморозок.
(Діти мають розповісти, як зміняться об’єкти, зображені на картині).
«Входження в картину» |
1. Тримаємо інтригу (художник і назва повідомляються в кінці) 2. Правильні запитання - Що відбувається в картині? - Чому ти так думаєш? - Де і коли відбуваються події? - Що ти б робив,якби опинився в картині, що б змінив? 3.Повторюватиза дитиною |
Художник І. Левітан за все своє життя створив дуже багато красивих і цікавих творів живопису, в тому числі картин, в яких відтворена краса осінньої природи. Одним із кращих полотен є "Золота осінь".
4.Визначте, листки та плоди яких дерев зображені на малюнку.
Покажіть цеглинкою , які листочки були ще названі у відео на початку уроку.
Дубовий
Осиновий
Горіховий
З яблуні
З акації
З груші
Легенда.
За народним переказом Осінь - старша дочка Сонця. Вона останньою залишила батьківський дім і стала на Землі четвертою порою року. Посилаючи Осінь на Землю, Сонце сказало їй:
Робота з деформованими реченнями - прислівями
Діти, пригадайте ще прислів'я чи приказки про осінь.
Золота осінь
Промайнуло тепле літечко. Стоїть тиха, суха погода. Казкова осінь вдягла дерева в розкішне вбрання. Ласкаве сонце освітлює верхівки струнких берізок. Поміж жовто-зелених дерев, вузькою стрічкою в'ється річка. Вода в ній прозора, холодна, чиста. Високим синім небом пливуть пухнасті хмарки. На лісовому березі річки ростуть берізки, одягнені в золотий одяг. Тільки сосни та ялини залишилися зеленими.
Своїми різнобарвними кольорами осінь чарує зір людей. Золота красуня - чудова пора року! Картина викликає у мене піднесений настрій.
VII. Підсумкова рефлексія.
Ми сьогодні говорили про осінь, слухали поезію, музику милувалися осіннім пейзажем. Ви прагнули передати свої враження, всі знання з теми «Осінь». Вчилися усно складати описи за картиною, правильно вживати слова і вислови, тобто намагалися говорити красиво.
Хотілося б, щоб ви завжди були уважні до природи, вчилися розповідати про свої спостереження, намагалися передати у словах свої власні почуття.