Урок "Чому змінюється атмосферний тиск".

Про матеріал
Навчальна складова мети уроку: учень при допомозі вчителя формує розуміння поняття “атмосферний тиск”. Розвивальна складова мети уроку: з допомогою вчителя учень проводить досліди, веде спостереження, фіксує одержані результати, вдосконалює вміння моделювати явища, процеси, прилади. Виховна складова мети уроку: виховувати спостережливість, охайність, самостійність. Корекційна складова мети уроку: розвивати пам’ять, вміння вести самостійні спостереження, фіксувати їх, робити висновки.
Перегляд файлу

Конспект уроку з географії (індивідуальне навчання)

Н.Вовк, вчитель географії Чемеровецького ліцею №2

6 клас. Географія. Розділ “Атмосфера”

Складено згідно навчальної програми “Географія. 6-9 класи” (автори: Запотоцький С.П. та ін.), затвердженої Міністерством освіти і науки України (наказ МОН від 12.07.2021 №795). Програма адаптована.

Тема уроку: Чому змінюється атмосферний тиск

Мета:

Навчальна складова мети уроку: учень при допомозі вчителя формує розуміння поняття “атмосферний тиск”.

Розвивальна складова мети уроку: з допомогою вчителя учень проводить досліди, веде спостереження, фіксує одержані результати, вдосконалює вміння моделювати явища, процеси, прилади.

Виховна складова мети уроку: виховувати спостережливість, охайність, самостійність.

Корекційна складова мети уроку: розвивати пам’ять, вміння вести самостійні спостереження, фіксувати їх, робити висновки.

 Обладнення: календар спостержень за погодою, атлас, підручник, картки для індивідуальної роботи; матеріали для досліду; матеріали для моделювання барометра (банка, картон, соломинка, кулька, резинка, маркер)

Хід уроку

Методичні етапи уроку

Діяльність вчителя

Діяльність учнів

І. Організаційний

Психологічна підготовка: раз, два, три, чотири, п’ять — все на світі хочу знать.

Концентрація уваги на урок, оголошення алгоритму роботи на уроці

Підготовка необхідного обладнення

ІІ. Актуалізація опорних знань

Робота з картками

 

 

 

 

 

 

Бесіда

1.Розглянути малюнки “Кут падіння сонячних променів на земну поверхню” і дібрати до кожного малюнка картки з показниками температури повітря.

2. Які властивості має атмосферне повітря?

3. Чи має воно вагу?

4. Який дослід це підтвердить? (дослід з повітряною кулькою)

Учень працює з картками (завдання на відповідність)

 

 

 

 

Дослід із повітряною кулькою: учень важить на терезах накачану кульку і ненакачану, фіксує результати, робить висновки

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми, мети, завдань уроку

Розповідь вчителя. Тривалий час люди вважали, що повітря невагоме. Італійський вчений Торіччелі довів, що повітря має вагу і тому воно тисне на земну поверхню і на навколишні предмети з великою силою, яку він назвав атмосферним тиском.

Чи відчуваємо ми, що на нас тисне повітря, яке є в класній кімнаті?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Учень висловлює свою думку.

ІV. Вивчення нового матеріалу

 

 

 

 

 

Дослід

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Візуалізація

 

 

Робота з підручником

 

 

 

 

 

 

 

 

Фізкультхвилинка. Вправа з нейробіки.

1. Що таке атмосферний тиск?

2. Чим вимірюють атмосферний тиск?

3. Чому змінюється атмосферний тиск?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ознайомлення з барометрами: ртутним та анероїдом.

1. Яке значення вважають нормальним атмосферним тиском?

2. Чому добовий максимум тиску вночі, а мінімум — після полудня?

3. Чому з висотою змінюється атмосферний тиск?

Фізкультхвилинка. Вправа з нейробіки.

Учень читає визначення поняття з підручника: “атмосферний тиск — сила, з якою повітря тисне на земну поверхню”. Щоб переконатися в цьому, вчитель пропонує провести дослід.

1. Склянку з водою накрити аркушем паперу, притиснути рукою.

2. Перевернути склянку і потримати певний час. Вода намочила папір і він “приклеївся” до склянки.

3. Повільно забрати руку і спостерігати результат.

4. Зробити висновок. Що утворилось між дном склянки і поверхнею води?

Учень розглядає та аналізує прилади.

 

Учень вибирає значення і вклеює наліпку в зошит.

 

Учень розглядає малюнки, запропоновані вчителем і відповідає на запитання.

 

 

 

Фізкультхвилинка. Вправа з нейробіки.

V. Узагальнення та закріплення вивченого

 

 

 

 

Моделювання

Бліц-опитування

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Моделювання

За кліматичною картою в атласі визначити області високого та низького тиску.

 

 

 

1. Яке значення прийнято вважати за нормальний атмосферний тиск?

2. Як змінюється атмосфений тиск з висотою?

3. Яким приладом вимиріють атмосферний тиск?

4. Чи можливо зробити найпростіший барометр власноруч?

Учень визначає в атласі області високого та низького тиску на Землі та моделює такий розподіл на CD-диску пластиліном червого та синього кольорів (ДОДАТОК).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Моделювання барометра за алгоритмом.

Необхідні матеріали: склянка, повітряна кулька,  соломинка, еластична стрічка, картон, маркер (ДОДАТОК)

Рефлексія

Показати свій настрій смайликом.

Учень демонструє свій настрій смайликом.

Що сподобалось на уроці?

В чому відчував труднощі?

VІ. Підсумки. Домашнє завдання

Опрацювати параграф по підручнику. Переглянути відео “Живі барометри”

 

 

doc
Пов’язані теми
Географія, Розробки уроків
Інкл
Додано
5 березня
Переглядів
27
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку