23 липня о 18:00Вебінар: STEM-освіта без гендерних стереотипів – запорука успішного майбутнього школярів

Урок "Цикли з передумовою"

Про матеріал

Розробка уроку на тему: Цикли з передумовою.

Мета: ознайомити з алгоритмічною структурою цикл з передкмовою, навчити складати та виконувати алгоритми з повтореннями,у визначеному навчальному середовищі.

Перегляд файлу

 

Кінецьпільська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів

 Первомайської районної ради Миколаївської області

 

 

 

 

 

 

Розробка уроку:

«Цикли з передумовою»

«  

 

7      клас

 

                                Підготувала 

вчитель інформатики:  

Мірянова Н.П.

 

 

 

 

7 клас          Урок № _____ Дата_____________

 Тема: Цикли з передумовою.

Мета:

освітня: ознайомити з алгоритмічною структурою повторення, навчити складати     та      виконувати          алгоритми з        повтореннями,у   визначеному навчальному середовищі розвивальна: сприяти розвитку логічного мислення, критичності думки,

пам’яті, уваги, спостережливості; виховна: виховувати повагу до думки іншого; уміння співпрацювати в

колективі.

Тип уроку: засвоєння нових знань, формування вмінь і навичок. Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери, підручники, навчальна презентація.

Програмне забезпечення: Scratch.

 

Хід уроку

І. Організаційний етап перевірка присутніх,  перевірка готовності учнів до уроку ІІ. Перевірка домашнього завдання 

Методичний прийом «Свiтлофор»

Для цього методичного прийому необхiдна смужка картону зеленого кольору з одного боку та червоного — з iншого. Один учень називає i показує один з елементiв вiкна середовища Scratch. Клас повинен пiдняти картки зеленого кольору, якщо елемент правильний, або червоного — якщо неправильний.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності  Методичний прийом «мозковий штурм»

Ви вже знаєте, що у середовищі Скретч  можна реалізовувати не тільки прості, а й складні проекти, зокрема складати  мультфільми та їх продовження за мотивами казок чи побачених по телевізору історій, створювати комп’ютерні ігри.

        Всім вам знайомий мультфільм «Фіксики». Скажіть мені. А чи можемо ми з вами створити комп’ютерну гру на його основі. І, що нам в першу чергу треба зробить , перш ніж створити проект. Так, вірно,   ми повинні скласти алгоритм  реалізації проекту комп’ютерної гри на основі мультфільму «Фіксики». А давайте нагадаємо, які алгоритмічні структури  ми вже знаємо? (алгоритми з розгалуженням, лінійні, циклічні) Отже, ви вже здогадались, що сьогодні на уроці ми говоримо про складні алгоритми.

Тема нашого уроку «Цикли з передумовою».  

і дайте відповідь, що нового ви зможете дізнатись на уроці?

V. Вивчення нового матеріалу 

Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації

Структура повторення

Алгоритм, у якому передбачається багаторазове виконання одного й того самого набору команд, називають циклічним.

Для опису циклічних алгоритмів використовують алгоритмічну структуру повторення.

Повторення – базова алгоритмічна структура, призначена для багаторазового виконання набору команд.

Команди циклу з визначеною кількістю повторень будуть повторюватися до досягнення потрібної кількості повторень.

Цикл повторення з невідомою кількістю повторювань передбачає перевірку деякої умови, ( алгоритм забивання цвяха в дошку).

Припинення виконання команд циклу буде відбуватися у випадку, коли висловлювання «Цвях не забито» є істинним: цвях можна забивати як з першого чи другого разу, так і через скінченну кількість повторень, аж поки цвях не буде забитий

У разі, коли в алгоритмі кількість повторів заздалегідь не відома, у середовищі Скретч використовують команду Завжди.

Щоб зупинити виконання команд, розміщених у тілі такого циклу, користувачу слід натиснути кнопку  вікна у середовищі Скретч.

У середовищі Скретч складений алгоритм можна подати у вигляді програм

Розглянемо вправу 1. Лабіринт. 

         Скласти  проект,  у  якому  виконавець  Мишка рухається  по  лабіринту  у  пошуках  виходу.   Напрямок руху виконавця задається за допомогою клавіш керування курсором – вгору, вниз,  вліво, вправо. 

               Реалізація програми двома способами: 

                               І спосіб                                         ІІ спосіб 

 

             Перший     приклад    демонструє послідовне     використання     чотирьох     команд    неповного розгалуження.  Рух  виконавця  буде  здійснюватися  лише  у  тому  випадку,  коли натиснуто  клавішу  керування.  У  прикладі  2  використано  три  команди розгалуження  повної  форми,  у  яких  тричі  перевіряється,  яка  клавіша натиснута.  Рух  буде  здійснюватися      без  натиснення  клавіші  Стрілка вправо.  

        Графічно це викладає так:

 

  Алгоритмічна структура, що складається з циклу в циклі називається вкладеним циклом. 

VІ.  Засвоєння нових знань, формування вмінь

Практичне завдання.

Робота за комп’ютером

Повторення правил безпечної поведінки за комп’ютером.

Інструктаж учителя.

Практична робота за комп’ютерами. Вправи для очей.

 

VIІ. Підсумки уроку Бесіда?

Що ми дізналися сьогодні на уроці?

Що вам вдалося найкраще?

 Що вам сподобалося на уроці?

Над чим потрібно ще попрацювати?

Ми багато чого сьогодні дізналися і обговорили. А як ви гадаєте. Що нам ще треба дізнатись? 

Ось на наступному уроці ми з вами удосконалимо та перевіримо навички роботи з циклічними алгоритмами.

 

VIІІ. Домашнє завдання   Підручник § 9 ст. 74-77

ІХ. Оцінювання роботи учнів

pdf
Додано
26 липня 2018
Переглядів
929
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку