Урок "Цивілізаційна спадщина історії стародавнього світу"

Про матеріал

Пропонується урок узагальнення та систематизації знань з всесвітньої історії та історії України за підручниками: Гупан Н. Смагін І., Пометун О. Історія України . – К.: ВД «Освіта», 2015. та Пометун О., Малієнко Ю. Всесвітня історія. – К.:ВД «Освіта», 2015. Під час уроку учні згадають основні поняття та досягнення людства періоду історії стародавнього світу, будуть працювати з текстом підручника, ілюстраціями,прийдуть до висновку про те, що історія України - складова всесвітньої історії

Перегляд файлу

УРОК  №1. ЦИВІЛІЗАЦІЙНА  СПАДЩИНА СТАРОДАВНЬОГО СВІТУ.       7 кл. -Всесвітня історія

 

ПІСЛЯ УРОКУ УЧНІ ЗМОЖУТЬ:

  • Називати події та явища, які вивчає історія стародавнього світу
  • Працювати зі стрічкою часу;
  • Пояснювати термін «цивілізація»
  • Визначати основні періоди і цивілізації, які вивчає ІСС;
  • Пояснювати що називаємо цивілізаційною спадщиною Стародавнього світу, наводити приклади цієї спадщини;
  • Пригадати основні події стародавньої історії України,
  • Розказувати про розселення,заняття, вірування та суспільний лад давніх слов’ян, спираючись на наведені зображення.

ОСНОВНІ ПОНЯТТЯ: ІСС, цивілізація, стрічка часу

НМЗУ: підручники, презентація до уроку

ТУ: урок узагальнення та систематизації знань

Хід уроку:

І. Оргмомент.

ІІ. Інструктаж з ТБ та правил поведінки у кабінеті суспільствознавчих дисциплін.

ІІІ. Оголошення теми мети, очікуваних результатів. + СЛАЙД №1,2

ПЛАН.

  1. Цивілізаційна спадщина Стародавнього світу.
  2. ІУ – складова європейської історії.

ІV. Повторення вивченого у 6 класі

1. Цивілізаційна спадщина Стародавнього світу.

А.БЕСІДА.

1. Що таке історія? Всесвітня історія?

2. З якою частиною ВІ ознайомилися в 6 кл.?

3. Що таке ІСС? Що вона вивчає? Її хронологічні рамки?

Б. САМОСТІЙНА РОБОТА + СЛАЙД №3 – С.8 З.1)

Пригадайте вивчений у минулому році матеріал, вставте пропущені в тексті слова й запишіть у зошит.

Історія Стародавнього світу — частина … історії, яка вивчає … період у минулому людства. Вона охоплює період від … найдавніших людей (2,5 млн років тому) до … Римської імперії (476 рік). Це … і … період в історії  людства.

Пропущені слова:

Найдовший, поява, найдавніший, падіння, всесвітня, перший.

В.РОБОТА ЗІ СТРІЧКОЮ ЧАСУ

  • позначте хронологічні межі періоду історії Стародавнього світу;
  • поясніть, як визначають роки до н.е.;
  • порівняйте вислови «подія сталась 200 років тому» і «подія сталась за

200 років до н.е.»: яка між ними різниця.

  • назвіть і покажіть на лінії часу, у якому столітті й у якому тисячолітті занепала Римська імперія.

Г.БЕСІДА.

1. Яка подія поклала край існуванню ЗРІ?

2. Причини занепаду і загибелі ЗРІ:

  • Рабовласництво – гальмо економічного розвитку
  • Розподіл імперії (395 р)
  • Нашестя варварів
  • Важке становище трудящих

3. Чому, на думку вчених,з падінням ЗРІ закінчується ІСС?

Д. ПОНЯТТЯ.

З історії Стародавнього світу ви, напевно, пам’ятаєте, що спочатку в Єгипті та Передній Азії, а потім і в інших країнах відбувся перехід до цивілізації. Слово «цивілізація» має кілька значень. Прочитайте і поясніть кожне з них на прикладах.

СЛАЙД №4     Цивілізàція — це

• рівень розвитку матеріальної і духовної культури, досягнутий суспільством на певному історичному етапі;

• людська спільнота, яка протягом певного періоду та на певній території має стійкі особливі риси в економіці, культурі та суспільному устрої (наприклад, цивілізації Єгипту, Індії тощо).

Е. СЛАЙДИ №№ 5-9

1. Яку цивілізацію зображено? Що ви про неї знаєте?

Ж. БЕСІДА

  1. Де виникли найдавніші на земній кулі держави?
  2. Як управлялися давні держави?
  3. Що означає слово «демократія»? Яка країна є батьківщиною демократії?
  4. Які правителі — царі, стратеги, імператори — вам запам’яталися? Чим саме?

СЛАЙДИ №№10-15 (Гомер, Ніфертітіт, Перикл, Октавіан Август, брати Гракхи, А.Македонський)

  1. Назвіть найважливіші винаходи й відкриття первісних людей.
  2. У яких країнах виникла писемність? Які були її особливості?
  3. У якій країні були створені цифри, що ми ними користуємося?
  4. Якими винаходами китайців досі послуговуються народи світу?
  5. Назвіть найзнаменитіші давні будівлі в Єгипті, Вавилоні, Китаї,Греції, Римі. Пригадайте, у яких країнах створені пам’ятки, зображені на ілюстраціях.

СЛАЙДИ №№16 – 20

16 – ворота богині Іштар – Вавилон

17 – Ламассу - В шумеро-аккадской мифологии добрая богиня — покровительница и защитница. Лама — носительница личности человека, возможно, связанная с культом плаценты. Считалось, что свою Ламу имеет каждый человек." Изначально изображалась в виде крылатого льва с человеческой (мужской!) головой и пятью ногами (две левые передние, одна из которых при виде сбоку скрыта за правой), в поздний период — как неподвижно стоящий окрыленный человек.

18 – перські воїни

19 – Ерехтейон – Греція

20 – Колізей - Рим

 

2. ІУ – складова європейської історії.

А. БЕСІДА

1. З якими подіями зі стародавньої історії України пов’язані перелічені

назви?

2. Що ви пам’ятаєте про життя давніх слов’ян?  Розкажіть про їхнє  розселен- ня, заняття, вірування та суспільний лад, спираючись на наведені зображення.

СЛАЙДИ №№ 21-23 (21- поселення, 22- посуд, 23- збруцький ідол)

VІ. Рефлексія.

А. НЕЗАКІНЧЕНЕ РЕЧЕННЯ.+ СЛАЙДИ №№24-27

«Сьогоднішній урок сподобався (не сподобався) мені, тому що…»

«Я люблю історію, тому що…»

«Мені було цікаво (не цікаво) на уроці, тому що…»

«Мені вдалося (не вдалося) пригадати (повторити)…»

 

 VІІ. Оцінювання навчальних досягнень учнів

VІІІ. Домашнє завдання.

СЛАЙД №28.

Всесвітня історія: С.3-4, §1(підручник О.Пометун, Ю.Малієнко)

Історія України : §1 (підручник Н.Гупан, І.Смагін, О.Пометун)

 

ЛІТЕРАТУРА:

Гупан Н. Смагін І., Пометун О. Історія України . – К.: ВД «Освіта», 2015.

Малієнко Ю. Навчально-методичнфі матеріали до курсу «Історія середніх віків» 7 клас //Історія і суспільствознавство в школах України. – 2014, 2015.

Пометун О., Малієнко Ю. Всесвітня історія. – К.:ВД «Освіта»,  2015.

Усі уроки до курсу «Всесвітня історія.» 7 клас/Упоряд. Н.М.Морозова – Х.: ВГ «Основа», 2007.

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.5
Оригінальність викладу
4.5
Відповідність темі
4.5
Загальна:
4.5
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Янчук Ігор Iгорович
    Добрий день. Де можна знайти презентацію до уроку?
    Загальна:
    4.0
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    4.0
  2. Булава Ольга Юріївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
23 липня 2018
Переглядів
6534
Оцінка розробки
4.5 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку