Урок цивільного захисту "Захисти своє життя"

Про матеріал
В розробці уроку цивільного захисту містяться матеріали для проведення дня цивільного захисту у школі.
Перегляд файлу

Тема: Захисти своє життя. Порядок дій у надзвичайних ситуаціях

Мета: ознайомити учнів з найбільш характерними надзвичайними ситуаціями та з порядком дій у деяких надзвичайних ситуаціях; узагальнити знання про стихійні лиха, про сигнали цивільної оборони та оповіщення населення у випадку стихійних лих та аварій; розвивати вміння правильно діяти у надзвичайних ситуаціях; виховувати навички самодисципліни, організованість, впевненість у своїх силах та прагнення допомогти тим, хто цього потребує.

Обладнання: фотографії та презентації, правила та інструкції для учнів, відеозапис, ватно - марлеві пов’язки , атрибути для гри.

Хід уроку 

 

І. Організація классу.


ІІ. Актуалізація опорних знань.

1. Вступне слово вчителя.
-Сьогодні у нас незвичайний урок. Ми поведемо мову про найцінніший скарб для кожної людини – життя. Навчимося берегти й захищати себе в надзвичайних ситуаціях, правильно діяти під час стихійних лих та аварій.

  • Щодня у світі фіксують тисячі подій, під час яких відбувається порушення нормальних умов життя і діяльності людей
  • Унаслідок :

-аварій

-катастроф

-Стихійних лих

-Епідемій

-Терористичних актів

-Збройних конфліктів


- Живучи на Землі, люди, не замислюючись, роблять їй дуже боляче: руйнують надра, змінюють русла річок, забруднюють повітря й воду, знищують рослини і тварин. Наша планета дуже болісно реагує на таке ставлення і нерідко відповідає нам «взаємністю»: стихійними лихами, від яких руйнуються міста, села, дороги, і навіть інколи гинуть люди. Такі ситуації називаються «надзвичайними».

2. Складання асоціативного куща
                                                                  Надзвичайна ситуація
                   стихія              лихо              страждання               руйнування               знищення
                                                     людей                  будівель               майна


1.Визначення поняття «надзвичайні ситуації».
( Перегляд презентації « Надзвичайні ситуації»)
.
- Спробуємо дати визначення поняттю «надзвичайні ситуації»

Надзвичайні ситуації – це такі ситуації, що призводять до порушення нормального життя, а , іноді , до загибелі людей та знищення матеріальних цінностей

Цивільний захист– це організація, яка має особливе призначення:

  • По - перше, про небезпеку попереджає;
  • По – друге, про населення у біді дбає;
  • По – третє, учить, як поводитися у скруті та використовувати знання набуті;

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми і мети уроку.
 

  • У ПРОЦЕСІ  ВИВЧЕННЯ І ОЗНАЙОМЛЕННЯ З ЦИВІЛЬНОЮ ОБОРОНОЮ ТА ЗАХИСТОМ РОЗГЛЯНЕМО ПРОБЛЕМИ БЕЗПЕКИ ЛЮДИНИ ПІД ЧАС ДЕЯКИХ НАДЗВИЧАЙНИХ СИТУАЦІЙ;
  •  НАВЧИМОСЬ ПРАВИЛЬНО Й КРИТИЧНО ОЦІНЮВАТИ СВОЇ ДІЇ ТА ПОВЕДІНКУ В НАДЗВИЧАЙНИХ СИТУАЦІЯХ;
  • ЗАКРІПИМО ВМІННЯ КОРИСТУВАТИСЯ ЗАСОБАМИ ЗАХИСТУ ОРГАНІВ ДИХАННЯ;

ІV. Робота над темою уроку.
- Існує три групи надзвичайних ситуацій :
- Природного характеру ;
- Техногенного характеру ;
- Воєнного характеру.


- Які природі НС характерні для нашої місцевості? (ожеледь, гроза, буря, снігопад, повінь, лісові пожежі, посуха, землетрус)
- Сьогодні ми розглянемо ці надзвичайні ситуації та навчимося діяти у разі їх виникнення.
1. Стихійні лиха. Порядок дій в надзвичайних ситуаціях.

  • Стихійні лиха - Явища природи, які викликають катастрофічну обстановку, що характеризуються раптовим порушенням нормального життя і діяльності населення, смертю або загрозою смерті людей, руйнуванням або пошкодженням будівель і споруд, знищенням матеріальних цінностей.


— Якщо під час надзвичайної ситуації, що виникла, поруч із тобою будуть дорослі, виконуй їхні вказівки щодо того, як діяти. Проте, ви повинні самі добре знати основні правила поведінки в надзвичайних ситуаціях. Адже живим і неушкодженим зможе залишитися тільки той, хто знатиме, як діяти в даній ситуації.
- Готуючись до заходу, а також на уроках основ здоров’я , ми досліджували надзвичайні ситуації природного характеру та опрацювали правила поведінки підчас НС.

Ми пограємо в гру лото, щоб перевірити чи знаєте ви правила поведінки підчас НС.

VІ.Закріплення знань.
1.Чорнобильська трагедія.
- До надзвичайних ситуацій, крім тих, що виникають унаслідок природних явищ, належать ситуації, спричинені діяльністю людини. Це аварії на підприємствах, на транспорті, хімічне зараження.
26 років тому, а саме 26 квітня 1986 року на Чорнобильській АЕС сталася аварія. Вона призвела до загибелі багатьох людей і значного забруднення радіоактивними речовинами великих територій України, Росії, Білорусі та інших країн. 26 квітня — дата, яка стала для всіх грядущих поколінь українців «чорною».

Хай стане мир міцнішим у стократ
Хай над землею чисте небо буде.
Чорнобиль - попередження, набат,
Його уроків людство не забуде.
Чорнобиль.. .тепер це слово знає весь світ.
.

2. Обережно, вогонь!
- Та не тільки на підприємстві може виникнути аварія чи пожежа. Це може статися і в побуті .Адже, вогонь може бути нам другом, але, якщо з ним поводитися недбало, він перетворюється на лютого ворога.

Вчитель
Вогонь дарує людям світло,
Вогнь дарує нам тепло,
Якщо б тепло і світло зникли,
Життя б на світі не було.
Будьте ж, діти, з вогнем обережні!
Вивчіть правила протипожежні.

Група учнів
Чи для пустощів, чи гри
Сірників ти не бери!
Бо з вогнем погані жарти –
Жартувати з ним не варто.

Не розпалюй сам багаття,
Не пали удома, в хаті!
Легко вогник запалить,
Та нелегко загасить!

Телевізор, праску, плитку
Залишати нам не слід.
Пам’ятайте це, будь ласка,
Бо від цього стільки бід.

Пам’ятає кожен з нас :
Де бензин, мастило, гас,
Там вогню не підпускай –
Спалахне усе – і край!

Але все ж таки, якщо запахло димом –
Ваші дії у цю мить?
Що ви будете робить?

Перше : треба не ховатись,
Телефоном скористатись,
Номер добре пам’ятаєм :
«101» - ми добре знаєм!

Якщо вогник ще маленький,
Не лякайся – навпаки,
Треба діяти швиденько:
Скористайсь відром води.

Ще піском засипать можна
Або ковдрою накрить,
Швидше кликати дорослих,
Щоб вогонь цей загасить!


3. Засоби захисту органів дихання та шкіри.
— Які ви знаєте засоби захисту органів дихання та шкіри? (Ватно-марлева пов'язка 100 на 50 см; протипилова маска з тканини; респіратор Р-2)
Демонстрація зразків засобів захисту органів дихання та шкіри.
 

4. Практична робота з ватно-марлевою пов'язкою.
( Діти приміряють свої ватно-марлеві пов'язки )

 

5. Які НС ми ще не розглянули?

- Так це НС воєнного характеру. Ми живемо у дуже важкі часи для нашої рідної України. І якби у нас була чарівна паличка, ми б швидко розв’язали всі конфлікти і припинили всі війни на Землі. Але нажаль такої палички в нас нема. Але ми можемо зберегти своє життя, якщо будкмо правильно діяти в небезпечних ситуаціях. Пропоную переглянути відео про правила поведінки в разі артобстрілу.

 

6. Оповіщення

Оповіщення населення про загрозу стихійного лиха, великих аварій (катастроф) і нападу ворога проводиться штабом цивільної оборони. Для того, щоб звернути увагу населения, включаються сирени, гудки підприємств і інші засоби. Це означає передачу попереджувального сигналу "УВАГА ВСІМ!". Після отримання сигналу "УВАГА ВСІМ!" необхідно включити радіоприймач, або телевізійний приймач і прослухати мовну інформацію про обстановку, що склалася, вказівку штабу цивільної оборони згідно з переданою інформацією.

VІІ . Підсумок уроку.
1.Бесіда.
-Що нового ви дізналися?
-Чи сподобався вам урок? Чому?

 

 

 

 

docx
Додано
2 січня 2022
Переглядів
10413
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку