Комунальний заклад
«Запорізька спеціальна загальноосвітня школа- інтернат «Оберіг»» Запорізької обласної ради
КОНСПЕКТ УРОКУ З МАТЕМАТИКИ У 5-А КЛАСІ
на тему: «Дії І і ІІ ступеня. Порядок виконання дій».
(програма для дітей з інтелектуальним порушенням)
вчителя математики Бахтеєвої В.Р.
Дата 04.12.2020
2020-2021 н. р.
ПЛАН-КОНСПЕКТ УРОКУ З МАТЕМАТИКИ
Тема: «Дії І і ІІ ступеня. Порядок виконання дій».
Мета:
Тип уроку: засвоєння нових знань, вмінь, навичок.
Обладнання: мультимедійна презентація, вправи у програмах WordArt і LearningApps.org, картки з прикладами, картки «Драбина успіху», таблиця множення.
ХІД УРОКУ
І. Вступна частина. (Слайд № 1)
Встали, діти, всі рівненько,
Посміхнулися гарненько,
Настрій на урок взяли
Й працювати почали.
(Учні заплющують очі, роблять глибокі вдихи і видихи під рахунок вчителя. Учитель рахує до 10, пропускаючи цифру, і, по закінченню, діти повинні назвати пропущену цифру).
- Давайте повторимо арифметичні дії та назви компонентів при математичних діях. В цьому вам допоможуть сховані слова підказки на екрані. (Слайд № 2)
- Скільки арифметичних дій ви знаєте? Назвіть їх.
- Як називаються числа при додаванні?
- Як називаються числа при відніманні?
- Як називаються числа при множенні?
- Як називаються числа при діленні?
- Яку велику тему ми зараз з вами вивчаємо?
- Зараз перевіримо, як добре ви знаєте таблицю множення і ділення.
https://learningapps.org/watch?v=poskey1av20
- У кого були труднощі при виконанні д/з?
- Хто зробив помилки при обчисленні виразів?
ІІ. Основна частина.
- Для того, щоб дізнатись тему нашого уроку, а точніше, про що йтиме мова на уроці, розгадаємо зашифроване слово. Щоб розгадати дане слово, розв’яжемо такі приклади (діти діляться на 2 команди і розв’язують приклади на картках):
80 + 9 (я); 100 – 4 (о); 4 × 5 (к); 18 : 2 (о); 3 × 6 (п); 35 + 5 (р); 15 : 3 (д).
п |
о |
р |
я |
д |
о |
к |
18 |
96 |
40 |
89 |
5 |
9 |
20 |
- Слово «порядок». Гарне слово. Всі люблять порядок? Але сьогодні мова піде не про порядок, як чистоту, коли все знаходиться на своїх місцях. А про порядок, послідовність виконання дій у виразі. (Слайд № 4)
- Запишіть число, класна робота і тему уроку «Дії І і ІІ ступеня. Порядок виконання дій». (Слайд № 5)
- Нагадайте мені, у якому порядку треба виконувати дії в числовому виразі з дужками?
- Які дії називаються діями першого ступеня?
- У якому порядку треба виконувати дії в числовому виразі, що містить тільки дії додавання і віднімання?
- Які дії називаються діями другого ступеня?
- У якому порядку треба виконувати дії в числовому виразі, що містить тільки дії множення і ділення?
- Зараз ми розглянемо, як виконувати вирази, які містять дії різних ступенів.
(Вчитель пояснює послідовність дій І і ІІ ступеня. Алгоритм висвічується на слайдах.) (Слайд № 6)
с. 49 № 235 (1-2 стовпчики виконують біля дошки з коментуванням).
с. 49 № 235 (3-4 стовпчики). Поки учні працюють самостійно, робота з учнем, що працює за індивідуальним планом.
За плетінку та 5 бубликів заплатили 25 грн. Один бублик коштує 3 грн. Скільки коштує плетінка? (Короткий запис задачі, план послідовно висвічуються на слайдах). (Слайд № 8)
https://learningapps.org/watch?v=pcgvnzgnk20
ІІІ. Заключна частина.
а) знайти суму чисел 20 і 5;
б) знайти різницю чисел 30 і 10;
в) ділене 12, дільник 3. Знайти частку;
г) множене 4, множник 6. Знайти добуток;
д) число 10 збільшити на 3 одиниці;
е) 20 зменшити у 5 разів.
- Яку тему ми вивчали на сьогоднішньому уроці?
- Які дії називаються діями І ступеня?
- Які дії називаються діями ІІ ступеня?
- Як треба розв’язувати приклади, в яких є дії І і ІІ ступенів?
- Всі молодці!
- Давайте пригадаємо правила поведінки на перерві.