Урок "Дії І і ІІ ступеня. Порядок виконання дій"

Про матеріал
Урок з математики для 5 класу на тему "Дії І і ІІ ступеня. Порядок виконання дій" за програмою для дітей з інтелектуальним порушенням
Перегляд файлу

Комунальний заклад

 «Запорізька спеціальна загальноосвітня школа- інтернат «Оберіг»» Запорізької обласної ради

 

 

 

 

КОНСПЕКТ УРОКУ З МАТЕМАТИКИ У 5-А КЛАСІ

на тему: «Дії І і ІІ ступеня. Порядок виконання дій».

 (програма для дітей з інтелектуальним порушенням)

вчителя математики Бахтеєвої В.Р.

Математична гра-подорож для учнів 5-6 класів "Математичний експрес"                                                 

 

 

 

 

                                                                                               Дата 04.12.2020

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2020-2021 н. р.

 

ПЛАН-КОНСПЕКТ УРОКУ З МАТЕМАТИКИ

Тема: «Дії І і ІІ ступеня. Порядок виконання дій».

Мета:

  • навчальна: удосконалювати навички множення та ділення на 2, 3, 4, 5; домогтися засвоєння правил, які визначають порядок дій у виразах, що містять дії першого і другого ступенів; сформувати вміння обчислювати значення таких виразів; вчити розв’язувати задачі, які містять дії І і ІІ ступенів; вміти користуватися таблицею множення.
  • розвивальна: розвивати мислення, монологічне мовлення, самостійність у роботі, стійкий інтерес до предмету, стимулювати активну пізнавальну діяльність.
  • виховна: виховувати старанність у роботі, бажання працювати.
  • Корекційна: коригувати увагу при складанні й розв’язуванні задач за схемою і числовими даними; недоліки обчислювальних навичок, мовлення, поставу дітей .

Тип уроку: засвоєння нових знань, вмінь, навичок.

Обладнання: мультимедійна презентація, вправи у програмах WordArt і LearningApps.org, картки з прикладами, картки «Драбина успіху», таблиця множення.

ХІД УРОКУ

І. Вступна частина. (Слайд № 1)

  • Організаційний момент.
  • Привітання вчителя з учнями.

Встали, діти, всі рівненько,

Посміхнулися гарненько,

Настрій на урок взяли

Й працювати почали.


  • Нервово-психологічний настрій.

(Учні заплющують очі, роблять глибокі вдихи і видихи під рахунок вчителя. Учитель рахує до 10, пропускаючи цифру, і, по закінченню, діти повинні назвати пропущену цифру).

  • Фронтальне опитування. Вправа «Хмара».

- Давайте повторимо арифметичні дії та назви компонентів при математичних діях. В цьому вам допоможуть сховані слова підказки на екрані. (Слайд № 2)

- Скільки арифметичних дій ви знаєте? Назвіть їх.

- Як називаються числа при додаванні?

- Як називаються числа при відніманні?

- Як називаються числа при множенні?

- Як називаються числа при діленні?

- Яку велику тему ми зараз з вами вивчаємо?

- Зараз перевіримо, як добре ви знаєте таблицю множення і ділення.

  • Усний рахунок. (Учні по черзі виконують завдання біля дошки).

https://learningapps.org/watch?v=poskey1av20 

  • Перевірка домашнього завдання. І група – с. 48 № 234; ІІ  група – с. 48 № 234 (1,3 ст.). (Відповіді на домашнє завдання на слайді). (Слайд № 3)

- У кого були труднощі при виконанні д/з?

- Хто зробив помилки при обчисленні виразів?

ІІ. Основна частина.

  • Повідомлення теми уроку. Гра «Шифрувальник».

- Для того, щоб дізнатись тему нашого уроку, а точніше, про що йтиме мова на уроці, розгадаємо зашифроване слово. Щоб розгадати дане слово, розв’яжемо такі приклади (діти діляться на 2 команди і розв’язують приклади на картках):

80 + 9 (я); 100 – 4 (о); 4 × 5 (к); 18 : 2 (о); 3 × 6 (п); 35 + 5 (р); 15 : 3 (д).

п

о

р

я

д

о

к

18

96

40

89

5

9

20

- Слово «порядок». Гарне слово. Всі люблять порядок? Але сьогодні мова піде не про порядок, як чистоту, коли все знаходиться на своїх місцях. А про порядок, послідовність виконання дій у виразі. (Слайд № 4)

- Запишіть число, класна робота і тему уроку «Дії І і ІІ ступеня. Порядок виконання дій». (Слайд № 5)

- Нагадайте мені, у якому порядку треба виконувати дії в числовому виразі з дужками?

- Які дії називаються діями першого ступеня?

- У якому порядку треба виконувати дії в числовому виразі, що містить тільки дії додавання і віднімання?

- Які дії називаються діями другого ступеня?

- У якому порядку треба виконувати дії в числовому виразі, що містить тільки дії множення і ділення?

- Зараз ми розглянемо, як виконувати вирази, які містять дії різних ступенів.

(Вчитель пояснює послідовність дій І і ІІ ступеня. Алгоритм висвічується на слайдах.) (Слайд № 6)             

  • Робота за підручником Прохоренко Л.І.

с. 49 № 235 (1-2  стовпчики виконують біля дошки з коментуванням).

  • Самостійна робота учнів.  

с. 49 № 235 (3-4 стовпчики). Поки учні працюють самостійно, робота з учнем, що працює за індивідуальним планом.               

  • Фізхвилинка. (Слайд № 7)
  •  Задача.

    За плетінку та 5 бубликів заплатили 25 грн. Один бублик коштує 3 грн. Скільки коштує плетінка? (Короткий запис задачі, план послідовно висвічуються на слайдах). (Слайд № 8)

  • Закріплення вивченого матеріалу.
  • Зараз перевіримо, як добре ви засвоїли правило і порядок виконання дій.

https://learningapps.org/watch?v=pcgvnzgnk20

 ІІІ. Заключна частина.

  • Домашнє завдання: І група – вчити правило с. 48, с. 51 № 245 (1,3 ст.), с. 52 № 248 (1 ст.); ІІ  група – вчити правило с.48, с. 51 № 245 (2,4 ст.), ІІІ група – завдання на картках. (Слайд № 9)
  • Математичний диктант. (Дві дитини працюють біля дошки).

     а) знайти суму чисел 20 і 5;

   б) знайти різницю чисел 30 і 10;

 в) ділене 12, дільник 3. Знайти частку;

 г) множене 4, множник 6. Знайти добуток;

 д) число 10 збільшити на 3 одиниці;

 е) 20 зменшити у 5 разів.

  • Підведення підсумків.

- Яку тему ми вивчали на сьогоднішньому уроці?

- Які дії називаються діями І ступеня?

- Які дії називаються діями ІІ ступеня?

- Як треба розв’язувати приклади, в яких є дії І і ІІ ступенів? 

  • Рефлексія.
  • - Перед вами зображення сходинок. Намалюйте себе на тій сходинці, на яку ви піднялися сьогодні на уроці. (Слайд № 10)

- Всі молодці!

- Давайте пригадаємо правила поведінки на перерві.

docx
Пов’язані теми
Математика, 5 клас, Розробки уроків
Інкл
Додано
2 лютого 2021
Переглядів
1227
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку