Формування оцінки рівня знань і вмінь унчів з урахуванням докладених ними зусиль, індивідуальних особливостей, рівня особистісного зростання. Мета оцінки – не тільки контроль, а й заохочення учнів до самопізнання, самооцінки, самонавчання. Оцінка навчання Активна пізнавальна діяльність, готовність до самостійної роботи, вияву ініціативи, творчості. Можливість бути рівноправним суб’єктом навчання, впливати на характер власної пізнавльної діяльності, відчувати відповідальність перед собою за її результати. Особистісний характер пізнавальної діяльності, вияв свого ставлення до набутих знань, використання їх як інструменту розв’язання практичних завдань. Співпраця з учителем. Характер пізнавальної діяльності і позиція учня Орієнтація на контактну взаємодію з учнями, опертя на їхні інтереси, досвід, потреби. Рефлексивне керування пізнавльною діяльністю учнів, яке будується на відтворенні вчителем поведінки, стану, характеру діяльності учнів на уроці з наступним коригуванням навчального процесу на підставі врахування отриманої інформації Головний механізм педагогічного керівництва навчанням Створення умов для активного навчання учнів, реалізації ними власного творчого потенціалу, потреб особистісного розвитку. Особистісна позиція у спілкуванні з учнями. Орієнтація їх на співпрацю, довіра до учнів. Зосередженість на учнях, вияв щирої зацікавленості в їхньому зростанні. Завдання і професійна позиція Розвиток інтелектуального, творчого потенціалу учнів засобами вивчення наук. Збагачення учнів знаннями, розвиток умінь, навичок, формування ставлення до знань розглядаються як передумови їхнього особистісного розвитку і становлення Мета уроку, її спрямування Модель «урок-діалог» Елементи технології побудови уроку
Показники ефективності уроків-діалогів: Високий рівень мотивації навчання учнів. Їм цікаво вчитися; вони помічають, що вчителю також цікаво їх навчати. На уроці панує творча атмосфера пізнання, спільного пошуку. Урок – це час спільної праці, спільного життя вчителів і учнів. Взаєморозуміння між учителем і учнями. Довіра до вчителя як до фахівця – він сприймається як авторитетне джерело знань; повага до нього як до особистості. Вимоги вчителя справедливі, учні сприймають їх спокійно. Наявні контакт, взаємне бажання працювати разом. Високий рівень пізнавальної активності учнів. Їхня думка розкута, они не бояться помилитися під час дискусії, розв’язання нової задачі. Можливість творчо працювати стимулює активність дітей. 9 Вони бачать реальну зацікавленість учителя в їхніх відповідях, роздумах, висновках. Взаємна задоволеність учителя і учнів спільною працею на уроці: учні збагатилися новою цікавою інформацією, виявили власні здібності, здобули визнання в класі; вчитель отримав задоволення від співпраці з учнями, від того, що віддав їм частку свого інтелектуального, духовного надбання, переконався, що його робота дала позитивні результати.