23 липня о 18:00Вебінар: STEM-освіта без гендерних стереотипів – запорука успішного майбутнього школярів

Урок – ділова гра «Збудуй будинок». Тема. Порівняння величин і чисел. Знаходження значень виразів на дії різного ступеня. Доповнення рівностей. Розв’язування задач на дві дії

Про матеріал
Мета: формувати в учнів уміння розв’язувати прості задачі на порівняння; повторити правило знаходження невідомого від’ємника; навчати виконувати дії з іменованими числами, у яких необхідно здійснювати перетворення в дрібніші одиниці вимірювання; вдосконалювати обчислювальні навички; збагачувати знання учнів про життя птахів, сприяти розвитку творчих здібностей; виховувати пізнавальний інтерес та екологічну культуру.
Перегляд файлу

2 клас. Математика

 

 

 

 

Результат пошуку зображень за запитом "будинок дитячий малюнок"

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

    Урок – ділова гра «Збудуй будинок».

 

Тема. Порівняння величин і чисел. Знаходження значень виразів на дії різного ступеня. Доповнення рівностей. Розв’язування задач на дві дії.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Мета: формувати в учнів уміння розв’язувати прості задачі на порівняння; повторити правило знаходження невідомого від’ємника; навчати виконувати дії з іменованими числами, у яких необхідно здійснювати перетворення в дрібніші одиниці вимірювання; вдосконалювати обчислювальні навички; збагачувати  знання учнів про життя птахів, сприяти розвитку творчих здібностей; виховувати пізнавальний інтерес та екологічну культуру.

Тип уроку. Урок формування знань, умінь та навичок

Вид уроку:  Урок –гра «Збудуй будинок»

Обладнання підручники, завдання для додаткової та індивідуальної роботи, таблиці відповідно  до теми уроку, відеопрезентація (фізкультхвилинка).

                                                              Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ.СТВОРЕННЯ ВІДПОВІДНОЇ ЕМОЦІЙНОЇ АТМОСФЕРИ. ПЕРЕВІРКА ГОТОВНОСТІ УЧНІВ ДО УРОКУ.

Встали діти всі рівненько,

Посміхнулись всі гарненько,

Повернулись до гостей,

Привітались : «Добрий день!»

Продзвенів уже дзвінок –

Починаємо урок!

ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

Перевірка домашнього завдання (с. 119–120, завдання 789; 790)  Метод «Ланцюжковий контроль»

Завдання 789(с.119)  — Прочитайте вирази та їх значення.                      (48:8):2=3    (3х8)+27 = 51                     

Завдання 790 (с.120)  Перевірка розв’язку задачі

  1. Скільки літрів пального потрібно на 1 годину роботи двигуна?   30: 5 = 6 (л)

                                                                                                                    Відповідь : 6 літрів пального

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.

— Сьогодні на уроці на вас чекає  цікава  робота. У формі  гри будемо  будувати будинок. Але будинок у нас буде не звичайний, а  математичний. Це означає, що будуватимемо його за допомогою знань з математики. Отож на уроці ми повторимо вивчені таблиці множення і ділення. Будемо порівнювати величини і числа, працювати над знаходженням значень виразів на дії різного ступеня та розв’язувати задачі.

IV. СПРИЙМАННЯ ТА ОСМИСЛЕННЯ МАТЕРІАЛУ УРОКУ.

1.Математична розминка.

- З чого розпочинають будувати будинок ? ( з фундаменту). Кажуть, якщо правильно закладений фундамент то і будинок буде міцним. Перевіримо чи міцні ваші знання з таблиці множення. На «камінчиках», з яких ви будете будувати фундамент, записано приклади. Правильно розв’язавши приклад ви зможете покласти «камінчик» у фундамент.

 

 

 

 

 

 

- Отож фундамент ви побудували.

1. Робота за підручником (с. 121–122)

- Наступне завдання вам розкриє таємницю про професії людей без яких не можна побудувати будинок.

Завдання 791.(с. 120). Розв’яжіть приклади. Правильна відповідь дозволить вам повернути зворотнім боком картки на яких записано  професії людей, які приймають участь у будівництві та матеріали, які використовують для  будівництва будинку.                                     ( 66, 64,65; 44,77,63)

  • Встановіть відповідність: який майстер працює з яким матеріалом.

Муляр – цемент            Столяр – дерево             Скляр – скло

  • Яку роботу виконують люди даних професій на будівництві?

      Щоб міцно тримався фундамент потрібно приготувати цементний розчин.

                                                                   Фізкульхвилинка

(Діти під музику імітують рухи: насипання цементу, піску, наливання води, колотіння цементу).

  • Розчин готовий. Нам потрібно зводити стіни. Це робота дуже відповідальна.  Ваше завдання – не припускатися помилок,  бо стіни будуть нерівними і хиткими.
  • Перша частина стіни це завдання 792 (с.120).  Розв’язати задачу.

 

 

 

  1. У скільки разів більше вишень посадили,ніж викорчували ?         15: 3 = 5 (раз).

                                                                                                                           Відповідь :  у 5 раз.

Другу частини стіни в зможете звести розв’язавши задачу  793 (с.120)

 

                                                                                                                  Метод « Робота в групах».

  1. У скільки разів менше взяли крохмалю, ніж води ?                       18: 2 = 9 (р)

                            Відповідь : у 9 раз менше.

У нашому будиночку немає вікон та дверей. Ви зможете їх встановити, розв’язавши наступне завдання .

 Завдання 794.(с.120).  Вставте відповідні числа у порожні клітинки.

1 ряд – 1 стовпчик прикладів, 2 ряд – 2 стовпчик прикладів, з ряд – 3 стовпчик прикладів.

Результат пошуку зображень за запитом "двері малюнок"                                                                                                                                            Взаємоперевірка:16,50; 32,98; 95,29

 

 

 

 

 

 Офтальмологічна пауза.

(Для зняття напруги очей діти переводять погляд на листки зеленого та блакитного кольорів).

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ ТА СИСТЕМАТИЗАЦІЯ НАБУТИХ ЗНАНЬ.

- Залишилося в будинку нам звести дах. А дах в буде геометричний, адже будинок наш математичний.

1. Гра «Геометричні фігури».

- З яких геометричних фігур складається дах ?

 

-Його ми можемо поставити на будинок, якщо правильно виконаєте наступне завдання.

Завдання 795 (с.122)

— Скільки в 1 метрі дециметрів? сантиметрів? — Скільки в 1 дециметрі сантиметрів?

Учні «ланцюжком» розв’язують приклади. Один учень працює біля дошки, решта — у зошитах.

          Взаємоперевірка: 5 дм, 3 см, 25 см, 4 см,  95 см, 8 дм

VІ. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ.

  • Сьогодні ми побудували математичний будинок. Чи важко вам було його будувати? Яке завдання було найважчим ?
  • Хто на сьогоднішньому уроці приклав найбільше сили для будівництва будинку ?
  • Послухаймо повідомлення, які для вас підготували ваші однокласники про традиції будування будинку.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ.  

с. 120, завдання 797; 798.

Українські правила і традиції

для будівництва нового будинку

 

https://etnoxata.com.ua/image/catalog/stat/perenos/p4/z2.jpegУкраїнські правила і традиції для будівництва нового будинку>

 

                                      Правильне розташування житла

Для наших предків будівництво нового будинку було однією з найважливіших подій родини. Будинки будувалися з розрахунку на кілька поколінь. З цією подією було пов'язано безліч звичаїв та обрядів, що допомагають побудувати надійний будинок, в якому будуть процвітати благополуччя та злагода. Починалося все з вибору місця для житла, який визначався багатьма обставинами.

Ось деякі обов'язкові вимоги вибору підходящого місця для майбутнього будинку.

  • Господарські будівлі і присадибний город повинні виходити до природної водойми або розміщуватися на полі.https://etnoxata.com.ua/image/catalog/stat/perenos/p4/z9.jpg
  • Якщо новий будинок збиралися будувати на вже обжитому раніше місці, то тільки якщо колись тут було благополучне господарство, дружна сім'я і здорові діти.

          Існувала велика кількість заборон на розташування нового будинку, які допомагали майбутнім мешканцям уникнути багатьох неприємностей а інколи і страшних бід. Тому новий будинок НЕ будували:

  • меншого розміру, ніж старий - щоб родина не зменшувалася;
  • у межах старого будинку, а намагалися зайняти хоча б частину нової землі;
  • на землі, де раніше жили погані люди, наприклад, злодії або п'яниці;
  • де жителі вмирали від епідемій;
  • https://etnoxata.com.ua/image/catalog/stat/perenos/p4/z8.jpgде постійно люди хворіли;
  • https://etnoxata.com.ua/image/catalog/stat/perenos/p4/z3.jpgна місці вбивства або якого-небудь іншого злочину;

       Ті, хто не були впевнені у своїх знаннях щодо визначення місця для будівництва, зверталися за порадою до досвідчених старих людей або ворожок. Іноді ділянку землі перевіряли за допомогою жита. Його висівали на наміченому місці, і якщо врожай отримували хороший, то значить місце добре, можна будувати.

         Не прийнято було починати будівництво і в святкові дні. Якщо, через незнання, почати будувати в дні, присвячені святим мученикам, то виникнуть перешкоди і будинок не буде добудований. Намагалися не будувати у високосний рік. Розпочавши будівництво, працювали всі дні, відпочиваючи лише у свята, неділі та великі пости - Петрів піст і Спас.

https://etnoxata.com.ua/image/catalog/stat/perenos/p4/z2.jpgОбряд закладки нового будинку

У намічений для закладки будинку день, рано вранці, починали обряд. На розміченому місці ставили невеликий столик біля того місця, де буде складена піч, або у східному кутку майбутнього будинку. Столик накривали рушником і клали на нього хліб із сіллю. Поруч розміщували хрест, квіти, ставили чашу з вином або водою.

До столика підходив старший з майстрів, брав у руки хліб на рушнику, цілував його і просив у Бога допомоги в роботі. Рушник призначався майстру в подарунок, а крім того, йому дарували відріз тканини для одягу і гроші. Це було символічним авансом за майбутню роботу. Зазвичай у майстра були помічники, з якими він сам розраховувався.

                   Потім старший майстер збивав дерев'яний хрест, який «направляв» будівництво. Його поступово піднімали в процесі будівництва, до самої вершини даху, а потім прибивали до опори на горищі, щоб він беріг будинок від неприємностей.

                  Доброю прикметою, що обіцяє довге життя нового будинку, вважався ворон, що пролітав поруч з будівництвом що розпочинається, коли закладали перший камінь.

              До майстра завжди ставилися з великою повагою, щедро його пригощали, намагалися задобрити, щоб він не «зарубав» на господарів образу при закладці першої балки. В цей час не можна було попастися майстру на очі - від його погляду людина могла захворіти або навіть померти.                     При будівництві будинку, від закладки і до завершення, не можна було класти дерева навхрест, щоб не привернути швидку смерть у нове житло.

https://etnoxata.com.ua/image/catalog/stat/perenos/p4/z8.jpg           За звичаєм, на місці майбутнього будинку закладалися жертовні і символічні предмети. До жертовних предметів віднисилися дрібні гроші, зерно, шерсть овець, квіти, трави, часник, ікони, свята вода та інше. Символічні предмети - перший кілок, перший камінь, вальки з глини і різні матеріали для будівництва. Ці атрибути закладали тільки майбутні господарі будинку, хоча в деяких районах це робили їхні куми.

Такі жертви закладали в чотирьох основних кутах будинку, що будується. Хоча в багатьох місцевостях їх закладали тільки в одному «червоному», тобто, головному кутку, який знаходився на східній стороні. Пізніше цей кут стали називати святим.

            Цей обряд закладки будівельної жертви дуже древній. Наші язичницькі пращури задобрювали суворих богів природи, щоб ті не руйнували їхні житла, приносячи їм жертви. Спочатку жертвами були тварини, потім рослини, а пізніше стали відкуповуватися дрібними монетами. У цьому виді традиція існує до цих пір. Будівельники або господарі кладуть гроші під перший камінь, щоб будинок був багатим і щасливим.

               Коли майстер зі своїми помічниками закінчував закладку, за звичаєм господарі влаштовували святкову трапезу, запрошуючи на щедре частування не тільки працівників, а й своїх родичів та односельчан. Такий обід вважався символічною даниною природі за зайнятий під будівництво простір.

                На початку обіду господар дякував усім гостям за те, що вони прийшли на його торжество, випиваючи при цьому першу чарку вина, а потім пригощав по-черзі всіх гостей, починаючи з східного «червоного» кута. Після рясного обіду робота на будівництві тривала, причому гості часто теж бралися за справу і допомагали майстрові. Надалі нерідко будівництво велося за допомогою односельчан, всіма разом. Це називалося толокою.

 

https://etnoxata.com.ua/image/catalog/stat/perenos/p4/z4.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
1 квітня
Переглядів
185
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку