УРОК для 3 -го классу "КОЛИ ТОБІ СУТУЖНО, ПРИЙДЕ НА ПОМІЧ ДРУЖБА"

Про матеріал

урок має на меті

вчити визначати головну думку твору; давати харак­теристику дійовим особам, порівнювати їх вчинки, поведінку персонажів, формувати уміння аналізувати віршовані твори; удосконалювати навички виразного читаних; збагачувати активний словник учнів; розвивати критичне мислення учнів; виховувати почуття дружби і товариськості.

Перегляд файлу

Коли тобі сутужно прийде на поміч дружба.

Тема: А дружити треба вміти. А. Костецький „ Буває все'". „ Краще з друзями разом", «Словник Славка».

Мета: вчити визначати головну думку твору; давати харак­теристику дійовим особам, порівнювати їх вчинки, поведінку персонажів, формувати уміння аналізувати віршовані твори; удосконалювати навички виразного читаних; збагачувати активний словник учнів;  розвивати критичне мислення учнів; виховувати почуття дружби і товариськості.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань, умінь і навичок.

 

Обладнання: портрет А. Костецького, картки із словами, малюнки до віршів, сердечка, кольорові кружечки.

                                                           Хід уроку.

І Організація класу.

1. Подивіться    всі на мене. Усміхніться. А тепер подивіться один на

одного і подаруйте усмішку. Давайте оберемо настрій, з яким ви прийшли сьогодні на урок ( діти обирають настрій на плакаті «Я обираю настрій») .

Девізом нашого уроку будуть такі слова:

Не просто слухати, а чути.

Не просто дивитись, а бачити.

Не просто відповідати, а міркувати.

Дружно і плідно працювати.

       2. Вправа «Очікування»

- Діти, чого ви очікуєте   від уроку?

Висловіть свою думку продовжуючи  вислів «Цей урок навчить мене…                

(Учитель підсумовує відповіді)

 Виразно читати

Творчо працювати, розвивати мислення, пам’ять

Поважати думку своїх товаришів 

Визначати головну думку твору

  • А я очікую від вас плідної праці. Сподіваюсь ви будете активними, дружними, будете виразно читати, фантазувати, творчо працювати.

Учитель.  Пригадаймо правила роботи на уроці.

3. Повторення правил                                              

1. Правило піднятої руки.

2. Дружня співпраця у парах, групах.

3. Уважно слухати вчителя і учнів.

4. Активно і творчо працювати.

 

II . Актуалізація знань.

1.Мовленнєва розминка

а) дихальні вправи

- Як завжди починаємо урок із гімнастики, яка допоможе підготувати ваші мовні органи до роботи.

- що просить лікар сказати, коли дивиться горло?

- дмухніть на кульбабку;

- загасіть свічку;

- як гарчить собака;

- як цокає годинник.

- б) робота в парах

Гра „Сороки". Діти вимовляють один одному скоромовку, тримаючись за руки.

Хитру сороку впіймати морока, а на сорок сорок - сорок морок.

 

III.  Повідомлення теми і мети уроку.

1. Проблемна ситуація.

- Кожен урок - це частинка великого шляху до знань. Щоразу ви берете щось для свого розумового розвитку і для душі. І сьогодні мені хотілося б, щоб ви взяли для себе найкраще слово, слово, яке буде жити і у ваших голівках і у ваших серцях.

2. Випереджаюче завдання (діти розказують прислів*я, приказки, вірші про дружбу, які самостійно підготували вдома)

3. Мозковий штурм.

- Що означає слово „дружба?"

- Для чого треба дружити?

- Хто може бути другом?

 

У давнину наш народ називали чудовим словам „добричі". Це тому, що дуже добрі і чуйні були наші предки: ні на кого не нападали, ні в кого нічого не відбирали, а навпаки, віддавали останнє. Були то справж­ні українці, творили тільки добро, жили в мирі й злагоді. Недарма ка­жуть „добре там жити, де вміють дружити".

- Тож починаємо нову тему.

- Прочитайте тему, яка написана на дошці.

„ А дружити треба вміти!" ( на дошці)

- Сьогодні ми познайомимось з  віршами відомого українського поета. А дізнаєтесь чиї це вірші, прочитавши ці рядки. Будьте уважні, бо у кожному рядку ховається назва твору.

1 )„ Найдорожчестоїтьзасловами:всвітівсепочинаєтьсязмами.»

2) „Б..тьк...вщ...н... - ц... м...м... і т...т... .

3) „Ох, н...  пр...ст...   ...т...к х… д…т... в г…ст…  .

( У гостях).

- Так, це твори Анатолія Костецького (портрет). Із творчістю поета ми вже знайомі. Давайте пригадаємо про життєвий шлях поета та про що він писав?

Довідкове бюро. ( виступають учні)

1 учень. Анатолій Георгійович Костецький народився в 1948 році в Києві. Його батьки були вчителями. 

      У п'ять років хлопець вже сам читав і писав, навчився грати в шахи й плавати. Відтоді не розлучався зі спортом, книгою, пером. Ще в дитячому садку, коли його, малого, дорослі запитували «Ким ти хочеш бути?», він упевнено відповідав: «Письменником!»

    2 учень. У першому класі у Анатолія Костецького був зошит із власними віршами. У п'ятому він отримав на шкільному конкурсі диплом за вірші, присвячені Тарасові Шевченку. Друкуватись почав у двадцять років.

Спочатку Костецький писав вірші про природу, про кохання.

3 учень.     Анатолій Костецький — автор понад 50 книжок: «А метеликам весело», «Весняні дарунки», «Все про мене», «Лист до птахів», «Де літо живе «Все — як насправді»,  «Мої та твої таємниці» та інших.

4 учень Головні герої віршів поета - це наші ровесники. Вони жваві, непосидючі, мрійники і фантазери.

5 учень. У своїх творах поет писав про дитяче життя, сповнене відкри­ттів, вигадок, гумору. Відкрито, серйозно, але з повагою поет говорить про те, як треба дружити, любити, мріяти, вчитися.

IV.   Опрацювання вірша „Буває все".

1) . Прочитайте назву вірша. Про що на вашу думку може йти мова у вірші? (Метод прогнозування.)

- Уважно послухайте і скажіть - чого в світі не буває?

2) . Словникова робота.  Слова на картках – блискавках: злива, колір, раптом, друг, справжній, здається, всесильні, мерщій, хизувався, призвичаївсь.

- Підберіть слова – синоніми до підкреслених слів.

3) . Вибіркове читання.

- Які незвичайні явища бувають у світі.( слова з вірша)

Технологія «Незакінчене речення»

- Продовжіть міркування -„ Справжній друг - це той, хто...

- А як на вашу думку гратися, працювати, відпочивати краще самому чи з друзями? (Відповіді учнів.)

4) Визначення головної думки твору.

V. Робота над віршем « Краще з друзями разом»

1. Читання ланцюжком по строфі.

2. Словникова робота. ( слова записані на картках ).


друг

буває

просто

раптом

забув

втратять

справжній


 


 

 

3. Спрямоване читання.

а) , прочитайте до слів - „ візьміть і перевірте!" і дайте відповідь на запитання „Що здорово робити з другом?"

б) , - до слів „і нам разом!., і дайте відповідь на запитання „Хто такий Юрко!"

в) . - до слів -„ на нашу гірку". - Кого побачили хлопці?

г) . - до слів - „ кататись призвичаївсь". - Чому Славко не відгукнувся зразу на запрошення хлопців?

д) .- до слів „дружба" - Коли на поміч приходить дружба?

е) . - і до кінця. - Прочитайте слова, у яких виражена головна думка твору. Яка ж мета цього вірша?

Фізкультхвилинка. Я посміхнуся сонечку:

                                  - Здрастуй, золоте!

                                   Я посміхнуся квіточці

                                   Хай вона росте.

                                  Я посміхнуся дощику:

                                  - Лийся , мов з відра!

                                  Друзям посміхаюся

                                  Зичу їм добра.

4. Вправи на розвиток швидкості читання. Гра «Розвідники».

- Знайдіть і прочитайте найкоротше речення.

  • Знайдіть найдовше речення і прочитайте на одному мовному видиху.

5. Вибіркове читання.

Гра „ Доведіть, що ...

- дія відбувається взимку;

- хлопцям було весело удвох;

- хлопці не забули вчинку Сашка;

- хлопці вірять у хлопчачу дружбу;

- друзям вдалося змінити Сашка;

- Знайдіть слова, які підходять до малюнка.

6. Робота над характеристикою героїв.

На дошці малюнки хлопців і Славка.

- Кого стосуються ці слова? (Слова на картках - прикріплюємо під малюнками).

один як палець, серце стиснулось, проковтнув образу, з відкритою душею, дух перехопило, у вухах свище, втратив голову, серце у п'ятках, похололо в душі, як грім на голоту, побував не сьомому небі

- Що ви можете сказати про хлопців?

- А який був Сашко?

 

VI. Робота над віршем «Словник Славка»

  1. Виразне читання вірша вчителем
  • Яка небезпека очікує на Славка? Чому?
  1. Робота в групах

Виразно прочитати вірш і заповнити таблицю

 

Словник Славка

Словник чемної дитини

 

 

VІІ. Підсумок уроку.

1. Рефлексія.

- Які почуття викликав урок? Чи змінився настрій, який ви обрали на початку уроку? Якщо так, то змініть його на нашому «Куточку настрою»

( вкладання кружечків до куточку настрою).

- Чи потрібні знання, здобуті на уроці?

- Назвіть риси, притаманні справжньому товаришу, або риса характеру-найбільше притаманні вам.

2. Метод «Сходинки самооцінки»

3. Оцінка вчителя.

4. Що ж таке „Дружба?" Яка вона?

(Складання білого вірша - Сенкана).

............, ............... (2 прикметника).

.............,............,............ (3 дієслова).

................................. ( відношення - 4 слів).

............... (синонім).

Дружба.

Справжня, міцна.

Вабить, допомагає, зв'язує.

Підтримує людину все життя.

Товаришування.

- Як на вашу думку, де живе дружба?

У вас на партах маленькі сердечка. Я бажаю вам прислухатись до внутрішнього голосу свого сердечка і подарувати своєму другові слова, які ви вважаєте є самими головними в дружбі(учні працюють з сердечками).

VII. Домашнє завдання.

  1. . с.108 – 111 - виразно читати
  2. Спробуйте скласти вірш про дружбу.

Побажання вчителя.

Любі діти!

Не скупіться на добро.

Не скупіться на щирість.

Щоб смутку менш було

Не скупіться на милість.

Коли серденька тепло

Подаруєш друзям.

Знай, що поруч зникне зло.

Дружба всюди буде!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Станьте першим, хто оцінить розробку

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
docx
Додано
25 січня
Переглядів
171
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку