Урок № 18 (7 клас)
Тема. Практична робота № 4. Побудова інформаційних.
Мета:
навчальна: сформувати навички побудови інформаційної моделі, використовуючи програмні засоби, технологію комп'ютерного моделювання ;
розвивальна: розвивати пам’ять, мислення, увагу, інтерес до вивчення інформатики;
виховна: виховувати інтерес до знань, старанність, відповідальність перед товаришами.
Тип уроку: урок закріплення знань.
Обладнання: комп’ютери з встановленими ОС, MS Word.
Хід уроку
І. Організаційний етап.
Доброго дня, діти! Рада вас всіх бачити сьогодні на уроці. Усміхніться один одному, подумки побажайте успіхів на цілий день. Для того, щоб без проблем впоратися із сьогоднішніми завданнями необхідно дотримуватися девізу нашого уроку:
Не просто слухати, а чути.
Не просто дивитися, а бачити.
Не просто відповідати, а міркувати.
Дружно і плідно працювати. (Слайд 1)
Давайте візьмемо собі на замітку і будемо дотримуватися цих мудрих слів.
Перевірка відсутніх учнів. Перевірка готовності учнів до уроку (наявність робочих зошитів, підручників тощо).
ІІ. Перевірка домашнього завдання.
Домашнім завданням вам було створити словесну модель своєї кімнати та записати її в зошит. (Діти презентують словесну модель)
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Сьогодні під час уроку у вас буде чудова можливість перевтілитися у роль дизайнера і створити інформаційну модель кімнати. Як це вам вдасться покаже кінцевий результат.
ІV. Повідомлення теми та мети уроку.
А зараз пропоную вам відкрити свої зошити та записати число і тему уроку:
1 лютого
«Практична робота 4. Побудова інформаційних моделей». (Слайд 2)
Сьогодні ми з вами будемо будувати інформаційні моделі використовуючи програмні засоби, комп'ютерне моделювання; навчимося самостійно і творчо застосовувати знання, навички та вміння в життєвих умовах; розвиватимемо практичні навички роботи з комп’ютером, творчі здібності та логічне мислення. (Слайд 3)
V. Актуалізація опорних знань.
А щоб досягнути потрібного результату давайте пригадаємо все що ми знаємо про моделювання.
1. Фронтальне опитування
2. Вправа «Будь уважним»
З переліку різних моделей виділіть матеріальні та інформаційні. Якщо це матеріальна модель підніміть червону картку, а якщо інформаційна – жовту. (Іграшковий автомобіль, атлас, вірш, м’яч, ноти, лялька, формули, макет будинку, діаграма, глобус). (Слайд 5-14)
VI. Усвідомлення та закріплення матеріалу.
1. Робота в парах
Знайдіть пару «модель – вид моделі – середовище створення». (Слайд 15)
2. Вправа «Встанови послідовність»
Необхідно розташувати етапи побудови інформаційної моделі в правильному порядку. (Слайд 16)
VII. Формування вмінь та навичок. Виконання практичної роботи.
Уявіть себе у ролі дизайнерів. Вам прийшло замовлення: створити графічну модель кімнати. Засобами текстового процесора MS Word ви можете виконати дане замовлення. Але перш ніж перейти до виконання завдання необхідно пригадати правила техніки безпеки.
1. Інструктаж з БЖД
Учні по черзі витягують карти зі схематичними малюнками та пояснюють правило поведінки, яке зображене.
2. Виконання практичної роботи
Практична робота 4. Побудова інформаційної моделі. (Слайд 17)
Увага! Під час роботи дотримуйтесь правил безпеки та санітарно-гігієнічних норм.
Завдання «Кімната»
1. Розглянь рисунок «Кімната»
2. Визнач суттєві властивості об’єкта кімната
3. Визнач суттєві властивості меблів, зображених на малюнку. Врахуй, які форми мають меблі, як вони розташовані. Встанови, які геометричні фігури можуть бути їх моделями.
4. Створи модель засобами MS Word
5. Збережи файл зі створеною моделлю у власну папку під назвою «Кімната_Прізвище»
Додаткове завдання
Створи у різних формах подання інформаційні моделі об’єкта квітка з точки зору художника та письменника. Результат збережи у свою папку з назвою «Квітка».
3. Вправи для очей (Слайд 18)
Учні виконують вправи для зняття втоми м’язів та очей.
IХ. Підбиття підсумків уроку
1. Вправа «Продовж речення» (Слайд 19)
Модель – це…
Причинами створення моделей є:…
Є такі форми подання інформаційних моделей…
2. Рефлексія «Мій настрій»
Кожен з учнів отримує аркуш зі спрощеним зображення людини (не намальованим обличчям). Учням потрібно доповнити його малюючи свій настрій в кінці уроку та прикріпити малюнок до промінця сонечка. (Зображення сонця на ватмані).
3. Виставлення оцінок. Заповнення учнями такої анкети.
Під час виконання практикуму:
Х. Домашнє завдання. (Слайд 20)
У середовищі графічного редактора створити інформаційну модель свого родинного дерева.