Урок для 9 класу на тему "Підготовка і планування роботи над проектом. Пошук необхідної інформації та її аналіз. Проектування виробу. Розробка ескізу деталей."

Про матеріал

Мета: навчальна: засвоєння знань про основні джерела інформації та технологію її пошуку; формування вміння орієнтуватися в інформаційному просторі, створювати банк ідей передбачуваних об'єктів проектування, аналізувати інформацію, робити висновки. Виховна: виховувати допитливість, наполегливість, почуття прекрасного. Розвиваюча: розвивати творче, технічне й аналітичне мислення,уяву.

Перегляд файлу

Урок 6                                                         Трудове навчання                                              9 клас

Тема: Підготовка і планування роботи над проектом. Пошук необхідної інформації та її аналіз. Проектування виробу. Розробка ескізу деталей.

Мета: навчальна: засвоєння знань про основні джерела інформації та технологію її пошуку; формування вміння орієнтуватися в інформаційному просторі, створювати банк ідей передбачуваних об’єктів проектування, аналізувати інформацію, робити висновки. Виховна: виховувати допитливість, наполегливість, почуття прекрасного. Розвиваюча: розвивати творче, технічне й аналітичне мислення,уяву.

Тип уроку: комбінований

Хід уроку

І. Організаційна частина

ІІ. Актуалізація опорних знань.

Учням пропонується розгадати кросворд (сітка кросворду завчасно накреслена вчителем на дошці), правильне розв’язання якого назве один із виробів що виготовляються токарним способом.

 

 

 

 

 

1.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3.

 

 

 

 

 

 

 

 

4.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7.

 

 

 

 

 

 

 

 

 



http://kuncevo.ucoz.ru/uroki/trud/proekt1.jpg 

Відповіді: 1. Станина. 2. Двигун. 3. Піноль. 4. Підручник. 5. Основа. 6. Шпиндель. 7. Шків.

Назва виробу: Свічник

Фронтальне опитування.

1. Назвати технологічні пристосування до токарного верстата.

2. Різальні інструменти для токарної обробки деревини.

3. Які дії виконуються при підготовці заготовки до встановлення.

4. Назвати вид обробки деревини:

-   Обробка заготовки за допомогою наждачного паперу це — …

-   Обробка заготовки із м’якої породи деревини бруском із більш твердої деревини це —

-   Шар матеріалу що залишається для остаточної обробки деревини це — …

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів

Ми з вами живемо в інформаційному суспільстві. Для виготовлення будь-якого проекту: виготовлення виробу, надання послуг тощо необхідна певна інформація. Збираючи та опрацьовуючи необхідну інформацію, ви вчитеся аналізувати її вибирати головне висувати гіпотези, обговорювати її в групах спілкуватися, знаходити саме ту технологію, яка знадобиться вам під час виконання проекту.

Тема уроку: Підготовка і планування роботи над проектом. Пошук необхідної інформації та її аналіз. Проектування виробу. Розробка ескізу деталей.

ІV. Вивчення нового матеріалу

Ви знаєте, що створення будь-якого нового об’єкта (виробу) починається із творчого задуму. Розмірковуючи над проблемою, людина намагається віднайти найбільш удалий задум чи ідею, що допоможе розв’язати технічне протиріччя. Є багато методів створення нових об’єктів технологічної діяльності. Найбільш цікавим серед них є метод фантазування. Суть його полягає в тому, що конструктор уявляє образ виробу, який будуть виготовляти, якщо навіть конструкція виробу невідома. Цей образ переносять на папір у вигляді рисунка.

Назвіть будь-ласка професію людини, яка розробляє ескізи майбутніх виробів? До речі, цю професію мріє опанувати одна із ваших дівчаток (дизайнер, художник-конструктор).

Дизайнер (художник-конструктор) на початковій стадії проектування (ескізне проектування) застосовує свою творчу уяву, для того аби створити нову форму об’єкта. Фантазуючи, дизайнер тимчасово не враховує ті вимоги, що ставлять до виробу, і може вигадувати будь-яку форму. Однак кожну знайдену ідею потім необхідно буде проаналізувати, виділивши позитивні та негативні сторони. Зокрема, необхідно з’ясувати як даний об’єкт буде розв’язувати поставлені завдання (проблему) чи буде зручним у використанні, задовольняти встановленим вимогам. Інакше кажучи, працюючи над створенням конкретного об’єкта, дизайнер переглядає всі можливі шляхи розв’язання проблеми,що проявляється у вигляді набору образів майбутнього виробу — створення банку ідей та пропозицій. Запишіть це визначення. Це можуть бути скопійовані або виконані власноруч рисунки, замальовки, ідеї у вигляді записів.

Під час роботи над проектом важливо знати, де шукати потрібну інформацію. У зв’язку з цим розрізняють такі найбільш поширені шляхи пошуку інформації:

  • вивчення бібліотечного каталогу;
  • за допомогою пошукових систем в Інтернеті;
  • комунікативний — можливість отримати необхідну консультацію вчителя, фахівця тієї галузі яка є близькою до проекту.

Виріб який конструюють, повинен мати відповідні показники якості:

  • функціональність;
  • ергономічність;
  • технологічність

Функціональність виробу — це один із принципів конструювання, який полягає в тому що створений об’єкт повинен виконувати певні функції. Однак при цьому конструктор враховує конкретне оточення, в якому знаходиться об’єкт

Отже, не можна проектувати, об’єкт не знаючи, де він буде знаходитись.

Ергономічність — це сукупність властивостей, які характеризують пристосованість конструкції товару до взаємодії зі споживачем (користувачем) з урахуванням фізико-біологічних особливостей людини.

Головною вимогою ергономіки до будь-якого об’єкта є зручність цього виробу для користування людиною.

Технологічним вважають такий виріб, який розроблений із максимальним використанням уже існуючих типових вузлів, з’єднань, деталей тощо. До технологічності відносять також можливість використання найменшої кількості матеріалів та відносної простоти у виготовленні об’єкта.

 

V. Закріплення нових знань

1. Із чого починається створення будь-якого нового об’єкта(виробу).

2. В чому полягає суть методу фантазування при створенні нового об’єкта.

3. Назвіть основні джерела інформації.

VI. Практична робота.

А зараз переходимо до виконання практичної роботи.

Вступний інструктаж.

Виконання практичної роботи передбачає:

  • пошук необхідної зразків-аналогів у мережі Інтернет;
  • створення банку ідей передбачуваних об’єктів проектування;
  • створення ескізу точеного виробу на основі двох заданих.

VІ. Самостійна робота учнів та поточний інструктаж вчителя.

VІIІ. Закінчення підведення підсумків виставлення оцінок.

 

docx
Додано
20 серпня 2018
Переглядів
3530
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку