23 вересня о 18:00Вебінар: Математика на дотик: формати роботи та ідеї завдань для дітей із порушеннями зору

Урок «Для чого людині органи кровообігу. Бережи органи кровообігу.»

Про матеріал
Тема: Для чого людині органи кровообігу. Бережи органи кровообігу. Мета: Ознайомити учнів з значенням органи кровообігу. Сприяти формуванню уявлення про серце та кровоносні судини. Розширити знання про збереження здоров'я і вивчення будови тіла.
Перегляд файлу

Тема: Для чого людині органи кровообігу. Бережи органи кровообігу.

Мета: Ознайомити учнів з значенням органи кровообігу. Сприяти формуванню уявлення про серце та кровоносні судини. Розширити знання про збереження здоров'я  і вивчення будови тіла.

Обладнання:

Тип уроку: Комбінований.

Хід уроку

І.Організаційний момент. Хвилинка календаря

Діти, а хто мені може відповісти:

              Яке сьогодні число?

              Який сьогодні місяць?

              Яка температура повітря?

              Який стан неба?

              Чи є сьогодні опади?

              Які зміни спостерігаються в житті рослин?

              Які рослини квітують?

              Які сезонні зміни спостерігаються в житті тварин?

              Які птахи прилетіли?

              Яку сезонну роботу виконують в селі?

              Яку сезонну роботу виконують в місті? ІІ. Перевірка домашнього завдання.

А зараз давайте пригадаємо що ви вивчали на минулому уроці.

              Хто пам’ятає як називають органи дихання людини?

              Для чого людині дихання?

              Що відбувається з повітрям в легенях?

              Як потрібно дбати про органи дихання?

              Як ви в класі турбуєтесь про чистоту повітря?

1)У якому органі повітря очищається від пилу, мікробів та зігрівається?

        а) у гортані;                       б) у носі;                       в) у бронхах.

2)  Куди потрапляє зігріте та очищене повітря?

        а) у шлунок;                      б) у м’язи;                     в) у легені.

3)  Із чого складаються легені?

        а) із пухирців;                   б) з м’язів;                    в) з кісток.

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

     Хто може довести що людина це живий організм?

     Чи доводилось вам коли не будь порізати палець? Що витікало з рани? Чому?

Відгадайте загадку:

Що воно за штука, день і ніч стука?(серце) 

     Чи може людина жити без серця?

IV. Мотивація навчальної діяльності учнів. Повідомлення теми та завдань уроку.

Тема сьогодні у нас важкувата,

Адже кров ми вивчаєм, малята. Людина без крові, як без води,

Як пісня співа: ні туди, ні сюди.

Кисень вона в організмі розносить,

Все те, що шкідливе, звідти виносить, Його захищає й поживу дає.

Й до норми тепла і тиску веде.

Сьогодні на уроці ми дізнаємось, яке значення в організмі людини має кров. Як відбувається кровообіг. Також ми дізнаємось що шкодить органам кровообігу і що є корисним. Ці знання вам знадобляться в повсякденному житті та в старших класах при вивчені біології.

IV. Сприймання нового матеріалу.

Словник на дошці

Органи кровообігу –  це органи по яких рухається кров.

Серце – порожнистий м’язів орган, який виштовхує кров у судини.

Капіляри – найтонші судини, що пронизують усі органи тіла.

Вени – судини, по яких кров, насичена вуглекислим газом, повертається до серця.

Артерії – великі кровоносні судини, що відходять від серця.

З давніх-давен люди зрозуміли яке велике значення для них має кров. Кров – це рідина червоного кольору. Кров розносить по організму поживні речовини, які утворюються в процесі травлення, а забирає продукти обміну. Крім того вона приносить до всіх органів кисень і забирає вуглекислий газ. Вона також бореться із хвороботворними бактеріями, які потрапляють в організм.

У дорослої людини 5-6 літрів крові, а дитини - 3 літра. Уважно розгляньте руки. Що ви бачите? Під шкірою видно сині судини по них рухається кров. У людини різні судини. Великі це артерії та вени. По артеріях рухається кров багата киснем та поживними речовинами, а по венам – кров яка бідна на кисень, має багато вуглекислого газу і продуктів обміну. У артерії та вен стінки товсті утворені м’язами, а у капілярах тонкі.

Двигуном  який рухає кров є серце. День і ніч воно працює, ні хвилиночки не спить, якби раптом зупинилось то життя би припинилось.

Серце має вигляд мішечка. Стінки складаються з м’язів. Серце скорочуючись виштовхує кров у судини, потім воно розслаблюється і в цей час нова кров потрапляє до серця.

Кров, яку виштовхує серце, тече по великих судинах, які називаються артерії. Судини поступово розгалужуються. Найменші називаються капіляри. Вони проходять усі органи тіла віддаючи кисень та поживні речовини і забираючи вуглекислий газ та продукти обміну. До серця кров повертається вже по інших судинах.

Але організму потрібна кров яка багата на кисень.

 Серце виштовхує кров насичену вуглекислим газом у легені де вона збагачується киснем. Багата на кисень кров із легень надходить знову до серця. Отже рух крові в організмі людини називають кровообіг. Він відбувається постійно. Коли серце виштовхує кров у судини то вони рухаються і цей рух називається пульсом. (Схема на дошці (додаток 1))

V. Практична робота

Прощупайте у себе на лівій руці пульс. Для цього пальцями правої руки легенько притисни трохи вище долоні. Тут судини проходять близько до шкіри і тому пульс добре відчувається.

Фізкультхвилинка

Всі піднесли руки – раз!

На носках стоїть весь клас, Два присіли, руки вниз, На сусіда подивись.

Раз! – і вгору,                                                              2 рази

Два! – і вниз,

На сусіда подивись. Будем дружно ми вставати, Щоб ногам роботу дати.

Раз – присіли, два – піднялись. Хто старався присідати, Може вже відпочивати.

 

Давайте зараз знову порахуємо наш пульс. Для цього прощупайте у себе на лівій руці пульс. 

Який висновок? Після фізичних навантажень пульс стає частішим.

Цікавинки

     Коли ви всі були немовлятами у вас було менше 1 літра крові, а цього недостатньо навіть для того щоб заповнити упаковку з під молока.

     Наше серце росте разом із нами. Зараз твоє серце розміром як твій кулак.

VI.      Осмислення нового матеріалу.

Робота з підручником.

Діти давайте відкриємо підручники на ст.166-168

     Яке значення для організму людини має кров?

     По яких судинах рухається кров?

     Як працює серце?

     Як у людини виникає пульс?

     Де в організмі очищається кров?

А зараз давайте складемо правила, як зміцнювати серце.

     Зміцненню серця сприяє помірна фізична праця та фізкультура.

     Також серце зміцнює ранкова гімнастика.

     Корисними є прогулянки та рухливі ігри.

     Потрібно дотримуватися режиму дня та вчасно лягати спати.

VII.    Закріплення та застосування нових знань.

Робота в зошиті:

Продовж речення:

Органи кровообігу – Дай відповіді на запитання:

Яку роботу виконує серце? Чому його потрібно зміцнювати?

Як називаються судини, по яких кров рухається від серця?

Як називаються судини,по яких кров тече до серця?

Що відбувається з кров’ю в легенях?

Запиши, як ти розумієш слово пульс.

Яке значення для організму людини має кров?

VIII.  Підсумок уроку.

1.    Що ви сьогодні дізнались?

2.    Що було для вас цікавим?

3.    Як називають органи кровообігу?

Ви всі сьогодні молодці, а найкраще відповідала …

Урок закінчено до побачення.

 

pdf
Додав(-ла)
Сова Олена
Додано
19 липня
Переглядів
88
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку