Усний журнал "Довкілля"

Про матеріал
Усний журнал "Довкілля" допоможе розширити знання учнів про навколишнє середовище;розвивати мислення, творчу уяву учнів; виховувати гуманне та бережливе ставлення до природи.
Перегляд файлу

 

Усний журнал «Довкілля»

 

Мета:

  1. розширити знання учнів про навколишнє середовище;
  2. розвивати мислення, творчу уяву учнів;
  3. виховувати гуманне та бережливе ставлення до природи.

 

Хід заходу

Вчитель.

Всією душею, всім своїм серденьком

Люблю тебе, рідний край, земленько рідненька.

Ι вас, ріки, ліси та гайочки,

Ι вас люблю, гори, ріки повноводні, маленькі струмочки…

Бо в тих ріках і струмочках –

В чистій тій водиці,

Бачу тебе, рідний краю, дорога землице!

Ти мене годуєш як свою дитину,

Тому люблю тебе, земле, люблю Україну!

Немає в світі кращої землі, ніж наша Україна.

 

Сьогодні ми помандруємо сторінками нашого усного журналу «Довкілля» та ближче познайомимося з красою нашої рідної землі – України. Ми переконаємося в тому, що  цю красу ми повинні берегти.

 

1 сторінка – «Сполох»

Вчитель. Екологія – це наука про навколишнє середовище, яке тісно пов'язане із впливом кліматичних факторів та їхньою взаємодією з живою природою. Сьогодні Україна – одна з екологічно «забруднених» країн. Трагедією в житті всього українського народу стала аварія на Чорнобильській АЕС. Велика кількість радіаційних продуктів, що потрапили у навколишнє середовище після аварії, згубно вплинула на все живе, на здоров'я людей. Значно підвищилась захворюваність, особливо серед дітей віком до 14 років. Ріст онкологічних захворювань у дітей збільшився у 5-8 разів.

Майбутнє Землі у небезпеці. Людство стоїть на порозі екологічної катастрофи, проблема чистої води, кислотні дощі, люди хворіють на рак… Ι причиною цього у 70% є порушення взаємодії організму людини та навколишнього середовища.

Ліси на нашій планеті зникають зі швидкістю 20 гектарів за хвилину. За 60 років на планеті зникло 76 видів тварин та декілька сотен видів рослин, 26 видів птахів, гине риба, потоки автомашин отруюють повітря, яким ми дихаємо…

Ι тому ми повинні бити сполох, щоб врятувати нашу Землю. Люди мають знати, як і де слід будувати атомні станції, заводи, фабрики, що робити для того, щоб зберегти природу, заповідники, у яких ще є рідкісні рослини та тварини. Тварини і рослини, які опинилися на межі зникнення, заносять до «Червоної книги».

Отже ми повинні охороняти природу. А що це означає?

 

 

Учні.      Не ламати дерев та кущів, не рвати квітів.

               Не вбивати тварин і пташок.

               Не забруднювати водоймищ: морів, річок, озер, струмків.

 

2 сторінка – «Загадки»

 

Розгадування загадок, які загадує дітям учитель, а потім діти загадують загадки одне одному.

 

3 сторінка – «Лікарські рослини»

 

Вчитель. По всій Україні знають давню баладу про чар – зілля. А чи існує чар – зілля  у природі? Звичайно існує. Адже чарівне зілля, як його скорочено називають у народі чар – зілля, - це лікарські рослини. Людина з давніх давен навчилася використовувати їхню цілющу силу. А чи знаєте ви якісь лікарські рослини?

(Діти розповідають про лікарські рослини, учитель доповнює).

 

4 сторінка – «Легенда»

 

Розповіді легенд про калину, материнку, лелеку, дятла.

Вчитель. Крім легенд про тварин, про рослини, місяці, є щей  казочки. Які ви знаєте казки, де мова йде про тварин, птахів?

(Діти називають казки).

 

5 сторінка – «Вірш»

 

Конкурс віршів (діти розказують вірші на природоохоронну тематику.)

 

6 сторінка – «Прикмети»

 

Вчитель. З давніх-давен люди постійно спілкувалися з природою, спостерігали за нею, прислухалися до неї, радилися з нею. Особливо людей цікавило: якою буде погода? Відповісти на це запитання їм допомагали прикмети.

 

Місяць на небі яскравий – до ясної погоди, блідий – на сніг.

Якщо вдень падав сніг, але під вечір припинився, погода покращає.

Яким видався перший день грудня, такою буде вся зима.

Синиці зранку пищать – буде мороз, а ховаються під дах – на хуртовину.

Ворони каркають на мороз.

Зима морозна, з великим снігом – гарний врожай хліба.

(Діти розповідають про народні прикмети, які вони підготували.)

 

 

7 сторінка – «Веселинки»

 

1.Гра «Птахи»

Учитель називає різні слова у тому числі назви птахів. Коли лунає назва пташки – діти плещуть в долоні, коли називає інше слово – мовчать.

2.Розгадування  ребусів.

3.Гра «Батько».

Діти стають у коло і починають одне за одним ходити. Посередині кола – «батько» з палицею. Якщо він стукає по підлозі, діти ходять, коли не стукає, діти швиденько стають у коло, що намальовано на підлозі. Кому не вистачає місця у колі, говорить:

                   Винен (винна), батьку рідненький!

                   Покарай, як хоч, миленький!

                   Я тебе дуже люблю,

                   Що скажеш все зроблю!

Батько дає завдання:

Назвати рослини України, які занесені до «Червоної книги».

Назвати тварин України, яких занесені до «Червоної книги».

Назвати птахів, які взимку відлітають до теплих країв.

Назвати їстівні гриби.

Назвати всі місяці року.

 

8 сторінка – «Художник»

 

(Конкурс малюнків).

 

Вчитель. Наш журнал не буде цікавим, якщо у ньому не буде малюнків. Зараз ми розглянемо малюнки на тему «Дивовижне поруч», які ви підготували вдома, і визначимо переможців.

 

Підсумок.

 

Вчитель. Ми перегорнули останню сторінку нашого журналу. За його допомогою ми познайомилися з навколишнім світом, з природою нашого краю. Побачили, як багато цікавого є у нашої матінки-природи, ближче познайомилися з красою нашої рідної землі – України. Всі ми переконалися у тому, що повинні оберігати природу рідного краю.

 

docx
Додано
24 липня 2020
Переглядів
516
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку