Дану роботу можна використати для проведення першого уроку у першому класі. Цей вид роботи дає можливість сформувати уявлення дітей про школу, розвивати інтерес до навчання.
ХЕРСОНСЬКА ГІМНАЗІЯ №1
ХЕРСОНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ
Конспект уроку у 1-В класі
на тему:
«Я - першокласник»
Класний керівник Шуліка О.В.
Тема. «Я - першокласник»
Мета. Сформувати уявлення про школу як Країну Знань; розвивати інтерес до навчання; виховувати любов до школи; дбайливе ставлення до шкільного майна.
Обладнання. Рушник, коровай, повітряні кульки для прикрашення.
Зміст уроку
Ι. Організаційний момент.
Добрий день, мої любі діти!
Ви прийшли нині в перший клас.
Вчитись будете і радіти,
І зростати кожен день і час.
ΙΙ. Вступне слово вчителя.
Сьогодні пролунав перший дзвоник, який покликав вас на перший у вашому житті шкільний урок.
Ви переступили поріг Країни Знань і із звичайних хлопчиків і дівчаток перетворились на учнів, школярів. Тому що всі жителі цієї країни носять почесне звання – учень, школяр.
Я вітаю вас всіх з цією визначною подією.
Закони Країни Знань: (закінчити речення)
Коли говориш – не . . . (кричи);
Слів поганих – не . . . (вживай);
На всі боки – не . . . (крутись);
У вічі співрозмовнику . . . (дивись);
Говори, спокійно, . . . (чітко, чемно)
Спілкуватись тоді буде . . . (приємно).
ΙΙΙ. Актуалізація знань.
Завершіть речення . . .
Треба добре дітям знати:
В школі вчать дітей . . . (читати).
І писати будуть вчити,
На екскурсії . . . (водити).
Будуть вчити рахувати,
Танцювати і . . . (співати).
Нас навчать як в світі жити,
З усіма дітьми . . . (дружити).
Вчать у школі працювати,
Труднощі . . . (перемагати).
Завжди правду . . . (говорити)
В світі лиш добро творити.
Щоб їх правильно всі називати
Треба загадки про них відгадати.
Коли хочеш ти читати,
То мене повинен знати.
Всіх я розуму учу.
А сама завжди мовчу. (КНИЖКА)
Для письма, сказати прошу,
Що потрібно взяти? (ЗОШИТ)
Невелика хатка,
Там живуть малятка.
Ми їх, гостроносих,
У портфелі носим. (ОЛІВЦІ)
Я беру в свою правицю
Із пеналу помічницю
Крапка ... рисочка ... карлючка ...
Разом пишем – я і ... (РУЧКА)
Маленьке, сіреньке по полю скакає
Проріхи – горіхи мерщій витирає. (ГУМКА-ВИТИРАЧКА)
Рівно риску провести
І квадратик спробуй.
Та візьми спочатку ти
Цю пряму особу.
Натиск витримає стійко
Впевнена, струнка ... (ЛІНІЙКА)
ΙV. Об’єднання колективу.
1 – В – нова шкільна родина.
Повторюйте хором рядки вірша за мною:
У нас немає «ти»
У нас немає «я»
Ми – єдиний клас
Ми - одна сім’я!
Сьогоднішнього дня – ми одна родина.
Я рада вас вітати у цій світлиці
І дарувати хліб із золота пшениці
І щоб знання у вас у всіх були,
І щоб щасливі ви були.
Хліб і рушник – одвічні людські символи. Хліб-сіль на вишитому рушнику були високою ознакою гостинності.
Прийняти цей дар, поцілувати – символізувало єдність, глибоку пошану.
Підносити тільки тим, хто приходив з чистими помислами.
Прийміть цей дар – скуштувавши його.
V. Підсумок уроку.
Ось і добіг наш урок до кінця. І на завершення я хочу дізнатися чи знаєте ви:
- Кімната для знань у школі? (Клас).
- Шкільний стіл? (Парта).
- Шкільна сумка? (Портфель).
- Дім, де ви вчитеся? (Школа).
- Хто у школі навчає дітей? (Вчитель).
Ви,діти піднялись на одну сходинку, ви стали – ПЕРШОКЛАСНИКАМИ. То нехай цей шлях по Країні Знань буде для вас радісним і цікавим.