Урок для учнів 7 класу "опора тварин"

Про матеріал
урок для учнів 7 класу, "опора тварин", за підручником Соболь, рівень стандарту
Перегляд файлу

Тема: Опора тварин

Мета: сформувати та поглибити знання учнів про опорно-рухову систему тварин, порівняти різні види скелетів, визначити значення опорно-рухової системи.

Обладнання: підручник, дидактичні картки, рисунки, схеми, таблиці, презентація, мультимедійна дошка.

Основні поняття: скелет, опорно-рухова система, опора, рух.

Тип уроку: засвоєння нових знань

І. Організаційний етап

Привітання з учнями, перевірка присутності

ІІ. Актуалізація опорних знань

Перевірка домашнього завдання

Що таке метанефридії?

Органи виділення у риб?

Органи виділення у рептилій?

У кого вперше з’являються органи виділення?

Органи виділення у найпростіших?

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

Жива природа перебуває в безперервному русі. Рухаються абсолютно всі живі організми стадо, чи окремі тварини, найпростіші та бактерії. Рослини повертають свої листки до сонця, все живе росте. Еволюція також не стоїть на місці і способи руху також еволюціонували.

ІV. Вивчення нового матеріалу

На вашу думку, що таке опорно-рухова система?

Очікувана відповідь: Опорно-рухова система – це комплекс структур, який утворює каркас, надає форму організму, дає йому опору та забезпечує захист внутрішніх органів та можливість переміщення в просторі.

До складу опорно-рухової системи входять такі компоненти: скелет, м'язи, зв’язки, сухожилки.

Усе починається як завжди із одноклітинних тварин, в них немає скелету, але вони мають псевдоніжки, війки, та оболонки клітини.

Кишковопорожнинні також ще не мають скелету, але в них з'являються епітеліально-м'язові клітини, таким чином утворюючи ектодерму.

Шкірно-м'язовий мішок з'являється у кільчастих червів.

Перший скелет з'являється вже у членистоногих. Це зовнішній скелет у вигляді хітинового покриву, до якого кріпляться м'язи.

Внутрішній скелет з'являється у хребетних тварин, до внутрішнього скелету зовні кріпляться м'язи.

Розглянемо коротко особливості будови скелетів різних класів тварин

Риби:

Хребет складається з тулубового та хвостового відділів;

Череп утворений великою кількістю кісток;

Є скелет плавців.

Амфібії:

Хребет вже ділиться на відділи: шийний 1 хребець, тулубовий 7 хребців, крижовий 1 хребець, і хвостатий (лише у тих тварин в яких наявний хвіст);

Наявний скелет кінцівок та їх поясів.

Рептилії:

Мають 5 відділів хребта: шийний, грудний, поперековий, крижовий та хвостовий;

У шийному відділі рухоме з'єднання хребців;

Більшість тварин мають грудну клітку;

Мають скелет кінцівок та їх поясів.

Птахи:

5 відділів хребта;

Наявність виросту грудини – кіля ;

Легкі кістки;

Скелет кінцівок та їх поясів;

Видозмінений скелет передньої кінцівки – крило.

Ссавці:

5 відділів хребта: шийний (7 хребців), грудний (12–15 хребців), поперековий (2–9 хребців), крижовий (4), хвостовий;

Череп (містить мозковий та лицьовий відділи);

Скелет кінцівок і поясів кінцівок.

Функції опорно-рухової системи:

Опорна;

Захисна;

Рухова;

Ресорна.

V. Узагальнення знань

Перерахуйте з чого складається опорно-рухова система?

Функції опорно-рухової системи?

В яких тварин вперше з'являється скелет?

VІ. Підбиття підсумків уроку

Учні діляться враженнями від уроку, та самостійно підводять підсумки уроку.

VІІ. Домашнє завдання

Прочитати параграф 39, робота в групах

І група – презентація «Переваги зовнішнього скелету»

ІІ група – презентація «Переваги внутрішнього скелету».

docx
Пов’язані теми
Біологія, Розробки уроків
Додано
11 березня 2021
Переглядів
722
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку