Урок "Додавання і віднімання десяткових дробів"

Про матеріал
закріпити і систематизувати вміння і навички учнів виконувати дії першого ступеня з десятковими дробами; навчити учнів застосовувати набуті знання в різних навчальних ситуаціях; розвивати інтерес до знань, логічне мислення, математичну мову; виховувати культуру розумової праці, зацікавленість точними і природничими науками.
Перегляд файлу

Додавання і віднімання десяткових дробів

 

Предмет математика настільки

серйозний, що не варто упускати

жодної можливості зробити

його цікавим.

Блез Паскаль

Мета: закріпити і систематизувати вміння і навички учнів виконувати дії першого ступеня з десятковими дробами; навчити учнів застосовувати набуті знання в різних навчальних ситуаціях; розвивати інтерес до знань, логічне мислення, математичну мову; виховувати культуру розумової праці, зацікавленість точними і природничими науками.

Обладнання: відеофільм, схеми, малюнки, кросворд, математичний лабіринт.

 

Хід уроку

І. Організаційний момент.

 

ІІ. Перевірка домашнього завдання.

1. Порівняти дроби:

1) 14,396 < 14,4

2) 0,657 > 0,6565.

 

2. Округлити дроби.

1) до десятих:

16,76 ≈ 16,8;

2) до тисячних:

0,4864 ≈ 0,486.

 

3. Виконати дії:

1) 3,87 + 32,495 = 36,365;

2) 23,7 – 16,48 = 7,22;

3) 20 – 12,345 = 7,655.

 

4. Обчислити, дати відповідь у кілограмах:

1) 3,4 кг + 839 г = 3,4 кг + 0,839 кг = 4,239 кг;

2) 2 кг 30 г – 1956 г = 2030 г – 1956 г = 74 г = 0,074 кг.

 

ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

Запитання

  1. Який дріб називається десятковим? Наведіть приклади.
  2. Сформулюйте правило порівняння десяткових дробів. Наведіть приклади.
  3. Сформулюйте правило округлення десяткових дробів. Наведіть приклади.
  4. Як додати два десяткових дроби? Наведіть приклади.
  5. Як відняти два десяткових дроби? Наведіть приклади.
  6. Властивості додавання.

 

Перегляд відеофільму про черепах.

 

IV. Розв’язування вправ.

Учитель. Серед багатьох видів сучасних черепах відомі не тільки черепахи-малюки, а й черепахи-гіганти. Вони такі великі, що на них можуть кататися діти, сидячи на панцері.

Завдання 1.

Визначити назву самої великої у світі черепахи, виконавши завдання за схемою.

Схема.

 

 

Ключ

 

О

Е

Л

Д

Х

Е

М

Р

І

С

0,01

0,76

0,14

0,8

0,6

0,77

0,93

0,1

0,001

0,33

 

Відповідь. ДЕРМОХЕЛІС.

 

Учитель. Дермохеліс гарно плаває, бо її кінцівки перетворилися в міцні ласти. Ними вона захищається під час небезпеки.

Завдання 2.

Визначте довжину розмаху ластів черепахи в метрах, розв’язавши «Математичний лабіринт».

 

 

 

    - 0,08  =     

 

 

 

 

         + 2,124 =    

 

 

 

       + 14,65 =  

 

 

 

 

 - 21,55 = 

 

 

 

 

 

                  8,05 + 0,406  =

 

 

 

Відповідь. 3,6 м.

 

Учитель. Черепаху легко відрізнити від будь-якої іншої тварини. Її тулуб вкритий міцним панциром.

Визначити довжину панцира черепахи-гіганта в метрах ви зможете, розв’язавши наступну задачу.

Завдання 3.

Знайдіть довжину третьої сторони трикутника, якщо перша дорівнює 1,3 м, друга – на 0,5 м менша від першої, а периметр трикутника дорівнює 3,6 м.

 

Відповідь. 1,5 м.

 

Музичний тайм-аут

Учні виконують пісню на мотив пісні «От улыбки».

 

Дроби просто й легко нам учить,

Бо ж без них в житті нам не прожити,

Друзі ціле чесно вмить

½ і ⅓ поділити.

 

Приспів

Це число із двох частин,

Риска дробу ніби тин.

Те, що зверху, називається чисельник.

А під рискою завжди, пам’ятай і не блуди,

Бо під рискою завжди стоїть знаменник.

 

Перед нами є таке число:

В ньому ціла є частина і дробова.

Знайте, друзі, мішане воно,

Назву має цю воно не випадково.

 

Приспів

 

Дріб неправильний впізнай,

В нім чисельник більший, знай,

Більший, чи такий же самий,

Як знаменник.

Ну а правильні – це ті,

В них чисельники такі:

Менші хоч на одиницю

За знаменник.

 

Учитель. Сьогодні морські черепахи знаходяться на грані зникнення, і тому вони занесені в Червону книгу.

А скільки ж можне прожити черепаха?

 Завдання 4.

Знайдіть число, 4 / 5 якого становить 160.

Відповідь. 32 р.

 

Учитель. Дермохеліс – це гігант серед черепах. А чи знаєте ви, скільки вона важить у центнерах?

Завдання 5.

Розв’яжіть рівняння:  ( х – 0,23 ) – 2,522 = 3,248.

 

Відповідь. 6 ц.

 

Учитель. Дермохеліс любить плавати в океані, дуже рідко наближаючись до берегів. У воді вона дуже рухлива.

Завдання 6.

Визначте швидкість (у кілометрах за годину), з якого рухається черепаха-гігант, розв’язавши «Чудо-квадрат».

 

5,9

0,1

3,6

0,06

0,11

0,3

0,4

6

0,05

 

  1. З першого рядка виберіть найменше число.
  2. З другого рядка виберіть найбільше число.
  3. З третього рядка виберіть не найменше і не найбільше число.
  4. Знайдіть суму трьох вибраних чисел.

 

Відповідь. 0,8 км/год.

 

Учитель. Перші черепахи з’явилися 150 млн років тому. З тих пір вони майже не змінилися. Визначити кількість видів черепах допоможе задача.

Завдання 7.

Першого дня до магазину завезли 75,8 кг овочів, що на 10,3 кг менше, ніж другого дня, а третього дня завезли на 74,2 кг менше, ніж за перший і другий день разом. Скільки овочів завезли в магазин за три дні? Результат округліть до цілих.

 

Відповідь. 250 видів.

 

Учитель. Розв’яжіть кросворд і дізнайтесь, у якому океані живе дермохеліс.

Завдання 8.

 

 

 

 

 

 

Т

И

С

Я

Ч

А

 

 

 

П

Е

Р

И

М

Е

Т

Р

 

 

 

 

 

 

 

Х

О

Р

Д

А

 

 

 

 

 

Т

Р

И

К

У

Т

Н

И

К

П

Р

Я

М

И

Й

 

 

 

 

 

 

 

  1. 10сотень.
  2. Сума довжин сторін прямокутника.
  3. Відрізок, що сполучає дві точки на колі і не проходить через його центр.
  4. Геометрична фігура, яка складається з трьох відрізків, що їх послідовно сполучають.
  5. Кут, градусна міра якого дорівнює 90°.

 

Відповідь. Тихий.

 

Учитель. Визначити середній вік морської черепахи допоможе наступне завдання.

Завдання 9.

Знайдіть значення виразу.

( 10,371 + 61,47 ) + ( 3,007 + 6,7899 ) + ( 120,343 – 109,071 ) + 7,0901

 

Відповідь. 100 років.

 

Завдання 10.

1. Обчисліть, записавши відповідь у метрах.

1) 8,3 м + 784 см;

2) 5 м 4 см – 385 см.

Відповідь. 16,14м;  1,19м.

 

2) Знайдіть значення виразу 4,436 – х + 15,7, якщо х = 0,8.

Відповідь. 19,336.

 

V. Підсумок  уроку.

 

VI. Домашнє завдання.

doc
Додано
12 березня 2021
Переглядів
539
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку